![]() |
Sv: Et eksperiment med folkehelsa
Sitat:
Man må vel lete lenger etter en ulv som velger mais og ris over rått kjøtt :confused: En annen artig observasjon er at bikkja liker bær og spiser gjerne blåbær fra busken på sommeren. Hehe. |
Vel - vi har en "MCdonalds-katt". Med det mener jeg at hun liker katte-junk-food: tørrfor og våtfor, men forstår seg ikke på fisk, kjøtt, fett, blod eller leverpostei... i motsetning til den andre katten - som tar med seg matpakka (mus) inn om bevertningen er for dårlig...
Så ikke alle dyr vet sitt eget beste heller... |
Sitat:
|
Vi har en særdeles fillete nabokatt, en gammel hannkatt med full jobb hele sesongen. Ørene er fillete og pelsen egner seg nok ikke til gjenbruk.. Han er
bare helt skjønn ♥ Han kommer på besøk for å få seg litt mat og en seng, og da vi han ikke ha kattemat. Nei da, det skal være tunfisk i gele, laktosefri melk, gjerne en kylling og noen grillpølser går også ned... |
Re: Et eksperiment med folkehelsa
ble jo litt offtopic her...men kan også tilføye at jeg fòrer bikkjene mine på rått kjøtt:) Slakteavfall, storfevom, kyllingstruper, lever, margbein, nyrer, griseører, griseføtter og annet jeg kan få fatt i...
Ellers er hovedfòret vom & hundemat sine rå-pølser. Eller nord polar sine våtfòr- blokker (varmebehandlet) Man kan forøvrig se at det er dette , stort sett, atlet" hundene fòres på--og fungerer bra på. hunder som konkurrerer i nordisk stil, lang/kort/mellom-distanse hundeløp, loure coursing o.l veldig mange har funnet nøkkelen ved å styre unna prossesert tørrfor( som forøvrig gjerne har korn/mais som 1.ingrediens ) |
Selv den dyreste kattematen inneholder masse vegetarkost som en katt ute i naturen aldri ville ha spist. Den billige katte-tørrmaten er vel ca 95% brødmat.. Ikke rart alle kattene jeg vokste opp med endte sine dager pga kreft.
Er forøvrig negativ til høyt proteininntak, selv. Føler meg alltid uvell hvis proteinmengden blir høyere enn fettmengden. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06. |