![]() |
Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, m
Sitat:
|
Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h
Sitat:
|
Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?
Jeg ville droppet cashew og tatt vann på valnøtter, helt av vannet og saltet og spist. Det høres slitsomt ut å spise så forskjellig antall måltider fra dag til dag, jeg ville bestemt meg for tre og hatt faste tider, for da blir kroppen sulten på samme tid også etterhvert. Lett å planlegge da også. Kroppen liker å ha rutiner for måltider, søvn, avføring og aktivitet.
|
Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?
Sitat:
Prøv en periode med faste måltider og se om det hjepler. |
Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h
Sitat:
Det er jo først nå de siste 2-3 ukene jeg har bestemt meg for å faktisk ikke spise i det hele tatt før jeg er helt sikker på at jeg er sulten... Til hverdags spiser jeg frokost om jeg er sulten, om ikke spiser jeg en lett lunch midt på dagen. Så spiser vi middag sammen hele familien og eventuellt noe til kvelds. Men da får jeg i meg mellom 1800 og 2500 kcal... (overspiser ikke) På denne måten, med 1-2 måltider pr dag spiser jeg meg behagelig mett på bare 1500 kcal...:o |
Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?
Opptil 16-18 timer uten mat per døgn regnes ihvertfall som greit, at kroppen går i sparemodus hvis man ikke spiser mange ganger i døgnet er vel bare en myte..
|
Shailene, det kommer helt an på om kroppen slipper fett eller ikke. At kroppen skrur ned temperaturen hvis den ikke får næring er helt normalt.
Derfor fryser folk som går på lavkaloridietter, nutrilett og liknende. Prøv med mer cocosa. Gjør underverker for min varmeproduksjon |
Sitat:
|
Sitat:
At det er lurt å spise til noenlunde samme tidspunkt hver dag er jeg enig i :) |
Har ikke påstått at man skal spise 6 måltider, men jeg ser Atkins sier at man ikke skal ha mer enn 6 våkne timer uten mat. Jeg går ut fra at dette er begrunnet med et eller annet.
En ting som er helt klart: Lever du ketogent, uten nok fett, så går slankinga laaangsomt. |
Sitat:
Fordelingsmessig ligger jeg omtrent på 75/20/5 fordeling mellom fett/proteiner og KH og jeg ligger på ca 14-1500 kcal pr døgn de fleste dagene men skeier ut litt kalorimessig ca en gang i uken. Sånn jeg spiser nå bør jeg ligge i underskudd og burde gå ned i vekt på sikt. Jeg føler meg bra, er ikke svimmel, har ikke sukkersug, og har krefter til å gå en lang tur eller vaske huset selv om jeg ikke har spist enda den dagen. Jeg trives best med å innta tung mat sent på dagen rett og slett fordi jeg er B-menneske og er sent oppe uansett... :rolleyes: |
Det er ikke noe i vegen for å spise to ganger dgl på lavkarbo. Lykke til. Om du begynner å småspise mellom måltidene ville jeg vurdert å heller spise tre ganger. F.eks 500kcal tre ganger dgl. + cocosa i kaffe.
|
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, m
Sitat:
|
Sitat:
Jo, i den perioden jeg skulle ned og ville ha resultater på treningen så innførte jeg periodisk faste og gikk brukbart ned. Spiste da bare 3 ganger daglig, ofte bare 2 ganger. Funka det og, men for meg som trener så mye som jeg gjør er det IKKE bra å spise 2 ganger om dagen. Jeg småspier nesten hele tiden nettopp for å unngå gå på en energismell. Gjør jeg ikke det har jeg ikke overskudd til å få full effekt av dagens treningsøkt. Skal sies at jeg er temmelig målrettet og har klare mål for hvorfor jeg trener og hva jeg skal oppnå i konkurranser, distanser og tid. Dvs temmelig motsatt av hva de aller fleste her inne har mao. Men, bevares, vil gjerne ha tips om hva slags lavkarbo mat som kan gi meg 3000+ kcal og evne til å gjennomføre treningen min når jeg bare skal spise 2 ganger pr dag.... |
Re: Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg gal
Sitat:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2...?dopt=Abstract Sitat:
http://www.leangains.com/2011/03/int...ight-loss.html http://www.marksdailyapple.com/fasting Det er helt sikkert individuelle forskjeller når det gjelder dette også, som ikke nødvendigvis kommer fram i en studie. Det viktigste er jo alltid å lytte til sin egen kropp, blir man slapp av å spise så sjeldent bør man jo unngå det, såklart. |
Beklager, men skal det være forskning så trenger jeg mer enn dette.
Metode Utvalg Utvalgskriterier Hvilket kosthold man kjører fasten på For meg virker disse "forskningene" like troverdig som VG. |
Sitat:
Mange som skriver på nett har sjelden fått presentert sine artikler i anerkjente medisinske fagtidsskrifter, men de påberoper seg selvsagt forskning... Enig med deg Rune, det er mye synsing der ute, men inniblant har de noen gullkorn. |
Sitat:
|
Sier ikke at jeg underbygger mine tanker i det hele tatt. Sier bare at jeg blir kald på beina når jeg spiser for sjeldent. Og, hvis jeg ikke får i meg fett nok så stopper alt opp så lenge jeg lever strengt ketogent.
Spørsmålet til trådstarter var om vekt som ikke hadde rikka seg på lengre tid. Da kan et forsøk på noe helt annet trigge ny nedgang. Enten vesentlig mer eller vesentlig mindre matinntak :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
No trener du himla mykje so det er vel grunnen for at du ikkje klarer å få i deg alt du treng på 2 måltid. Men får du i deg nok fett på 2 måltid er det vel ikkje noke stort problem. Eg spiser for det meste 2 måltid pr dag, og av og til 3. Kjem litt an på om eg spiser sammen med ungane i bhg eller ikkje. Når eg spiser sammen med dei, må eg hegne meg litt :D |
Sitat:
Altså, nå må dere roe ned liket. Å si at det er helt ok å spise 2 måltider om dagen på lavkarbo er like teit som å si at man må spise 4-6 ganger om dagen på lavkarbo. Det har alt med aktivitetsnivået og den enkeltes behov. Å påstå man fint kan leve på 2 måltider er farlig hadde jeg fulgt det rådet hadde jeg antakelig blitt fryltelig dårlig. Noe jeg ble da jeg spiste kun 2 måltid også. Men hvis du sier at for meg så fungerer det helt fint med 2 pr dag fordi mitt behov er sånn og sånn....ja da har du en nyansert kommentar. Jesus, dere er mestere i å forsvare dere her inne? På lavkarbo må du ete små, men gode måltider flere ganger om dagen hvis du trener så mye at du forbrenner 5-7000 kcal i uka. Jeg klarer ikke spise så mye mat på kun 2 måltider, men nå er ikke jeg deg. MEN OG ET MEN HER det er MIN erfaring etter nå å ha spist lavkarbo siden aug i fjor OG JEG HAR TRENT SVÆRT MYYYE og forsøkt forskjellige tilnærminger basert på en del erfaringer her inne. Hadde jeg ikke hatt behov for mer enn 1500-1800 kcal pr dag hadde jeg sikkert klart meg med 2 måltider jeg og. |
Sitat:
Kan ikke snakke for alle andre da jegikke kjenner til det, men noen med lite behov for energi kan siklert spise bare en gang, mens andre må spise både 3-4-5 gang. Og alle er de lavkarbere.... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00. |