![]() |
Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?
Sitat:
"Vel, det er vel fordi det er så farlig da at jeg ser så jævla fit ut, mens du fremdeles ser ut som en overvektig, gørrfeit, illeluktende jævla saccosekk! Denne replikken bruker også avslutte enhver videre kritikk av min lavkarbomatstil. Altså hadde nå de som kritserer meg sett fit, veltrent og sunn ut, så skulle jeg svart de på en skikkelig måte. Men når 9/10 som kritiserer meg ser ut som overvektige, utrente kobber på land, da får de direkte svar på tiltale også. Mutter kritiserte min livsstil og sa jeg ikke måtte overdrive kostholdet da, det er jo ikke sunt. Vel, hun har gudveit ikke hva slags sykdommer, men hu er feit, har leddsmerter, astma, allergi, fibromyalgi og annet alskens greier. Hun prøver ALT innenfor skolemedisin og er nå syk på tja 10 året? UTEN å få NOE SOM HELST fremgang.. Jeg sa hun burde prøve lavkarbo og kosthold som behandling fordi jeg har fått et helt nytt liv mht helsa etter at jeg la om. Men det øret ville hun ikke høre på fordi hun sa at kanskje dette vil ta livet av meg om 10-15-20 år. Vel mutter sa jeg, du har kanskje 10-15 år igjen å leve allikevel så hva faen har du å tape? Om du går på lavkarbo og dauer om 15 år, vel so what, da skal du antakelig legge inn årene uansett. Hun skjøte jo dette, men ville ikke. Det hørtes så vanskelig ut og så omfattende ut. Javel sa jeg, men da gidder jeg ikke hjelpe deg heller og da foreslår jeg du slutter kritisere meg fordi jeg er frisk og slutte klage på at du er syk. Moralen er: Vi/jeg blir kritisert på et sårt punkt for meg, mitt kosthold og min livsstil, vel da er jeg i min fulle rett til å direkte stille spørsmål som går på kjernen til den andre person også. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Min achilleshæl er mine barn, min familie og mitt liv. Jeg vet jeg gjør det som er riktig for meg og det betyr såpass mye for meg at det vil alltid være min achilleshæl...familie, barn, .min livsstil, mitt kosthold=mitt liv |
Sitat:
|
Sjelden andre enn diabetikere forteller meg at lavkarbo er farlig, og da diabetikere som er helt klippefast overbevist om at det er nødvendig og spise så og så mye karbohydrater for og ikke få føling. De samme diabetikerne mener det er supert og ha et langtidsblodsukker mellom 7 og 8, og tror helt seriøst at det ikke er skadelig med høye topper på blodsukkeret så lenge gjennomsnittet er bra:rolleyes:
Det jeg møter ellers i samfunnet er " jeg skjønner at du må leve slik siden du har diabetes, men jeg trenger det ikke, for jeg er frisk" |
Sitat:
Hvorfor er veldig mange diabetikere 2 feitere enn meg som lever lavkarbo og hvorfor er det disse som kritiserer meg så ofte? Kan noen svare på dette?:D |
Jeg har diabetes 1 og har fått et nytt liv med lavkarbo.
:heia: hypah ! |
Hvorfor mange med dia 2 kritiserer deg, Hypah, lurer jeg på også. Når de har dia 2 er det rart de ikke har lest alt som er om kosthold og helse og vet at det ikke er farlig å spise naturlig fett.
|
Er det bare meg her inne som ikke har fått en eneste kritisk tilbakemelding på at jeg spiser lavkarbo?
Jeg har faktisk ikke fått noen negative kommentarer, jeg har fått noen nysgjerrige, som lurer på hvorfor jeg spiser sånn. Tror jeg er heldig med menneskene mine jeg:p |
Sitat:
|
Sitat:
Dette lærer de den forskrekka stakkaren som akkurat har fått vite at de har diabetes. Og siden fremdeles flertallet av oss innbiller oss at leger og sykepleiere sitter med rett kunnskap, så tror man på dem........ |
Sitat:
Mens jeg av min lege fikk beskjeden: Kutt karbene, spesielt de kjappe, ligg unna potet,ris,pasta osv, fyll på med proteiner, litt ekstra fett og masse grønnsaker! Unn deg noe godt av og til, men ta noe lite, og ikke ting som den søteste sjokoladen. Mørk sjokolade er topp i små mengder. |
Jeg svarer dette: Jeg har to valg 1) Lavkarbo 2)Insulin. Jeg velger lavkarbo for å slippe alt tullet med å sette insulin, føling m.v
|
Sitat:
Mine barn er ikke noe sårt punkt for meg. Jeg vet for meg selv at jeg har gjort alt i min makt for at de skal få det bra her i livet, inklusive å gi dem frihet til å klare seg selv om jeg vet at de kan det (selv om det er vanskelig). Men om noen virkelig skulle gjøre meg noe vondt, så hadde barna vært et angrepspunkt. Så de er absolutt min achilleshæl. Mitt kosthold, derimot, er et valg jeg har gjort for meg selv, og om folk vil kritisere det, så spiller det ikke noen rolle for meg. Det bryr jeg meg ikke om. Ergo: Ikke noe sårt punkt, for jeg vet at for meg er det det rette. :) |
Sitat:
|
Re: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?
Jeg har heller ikke fått noe særlig kritikk til at jeg spiser lavkarbo. Eneste jeg har fått høre noen ganger er at folk stusser over at jeg slanker meg eller sier jeg ikke må bli for tynn. Sier da at jeg ikke spiser lavkarbo for å slanke meg selv om jeg har tatt av noen kilo.. Spør de noe utover det svarer jeg gjerne, men kostholdet mitt er ikke noe jeg er spesielt interessert i å diskutere med folk. Er jo fint hvis de spør fordi de er nyskjerrige eller vil lære mer om lavkarbo generelt, men kritikk og "angrep" på kostholdet mitt er jeg ikke interessert i å bruke som utgangspunkt til noe diskusjon.
|
Jeg var hos ernæringsfysiolog etter at jeg fikk diabetes for halvtannet år siden. Ernæringsfysiologen var mektig imponert over kosten min; hjemmelagde grove brød, all mat laget fra bunnen, mye frukt og grønt, grov pasta, brun ris, bønner, poteter etc.
Men jeg fikk nå litt kjeft fordi jeg drakk H-melk og brukte ekte smør.:rolleyes: I en periode på 3 måneder spiste jeg akkurat slik ernæringsfysiologen sa, og hadde et blodsukker som oppførte seg som om det var en berg og dal bane. Da var det jeg fikk nok, og gikk over til lavkarbo og fikk kontroll over diabetesen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20. |