![]() |
Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito
Resteplomme?? Eggmelk-ekspresso til kvelds!!!!!
|
Kokosmel, kan man lage det selv av kokosmasse?
|
Sitat:
|
Jammen, melet må jo i utgangspunktet være laget av massen? Ei kokosnøtt består da bare av melk og kokosmasse?
|
Høykarbo?
Sitat:
Supert,Dietta! Da skal jeg kjøpe meg bakepro så fort lønna kommer!:) Men over til frokostrundstykkene.. Høykarbo,hva er det? Er jo vel åpentlyst, og har googla litt på det,men er ikke det litt feil hvis man er på lavkarbo? Eneste jeg skjønte via google var at høykarbo var en måte å gå opp i vekt en dag, så lavkarbo neste for å få mer effekt på vektnedgangen.. Stemmer det,eller har jeg misforstått?:confused: Og nei, når/om jeg lager dem og ikke skulle like de, så skylder selvfølgelig jeg ikke på deg! ;) Setter veldig pris på at du anbefaler meg noe siden du selv har smakt de og likte dem! Så tusen takk!:D |
Sv: Høykarbo?
Sitat:
Mente at de likner på høykarbo (altså vanlige rundtykker bakt av hvetemel, av utseende, og også i smak (etter min mening da). De er selvfølgelig lavkarbo, så du kan trygt spise :hungry: |
Sv: Høykarbo?
Sitat:
Hehe, oookei, da skjønner jeg! :D Skal absolutt prøve de! Tusen hjertelig,Dietta! :) |
Sitat:
|
Sitat:
Bruken er helt forskjellig. Fettredusert mandelmel suger tul seg emorme mengder væske, og oppfører seg helt anderledes enn malte mandler. Jeg har kokosmel, og det er så finmalt at det nesten støver. Det er ikke tørt på samme måte som kokos. Suger godt med væske også, så bakeegenskapene blir noe helt annet enn ved å bruke malt kokos :) |
Sitat:
|
jeg bytta ut de 2 ss med 1 ss soyaprotein og 1 ss glutenmel. Da jeg ikke hadde bakepro. Det ANBEFALES IKKE!!! Smakte grusomt, kastet alt i søppla:(
Skal ha bakepro neste gang jeg prøver denne oppskriften:) |
Sitat:
Kjempe mye lykke til med bakepro neste gang, satser på suksess da.. :D |
Jeg lagde denne med kun proteinpulver og det ble veldig bra. Prøvde idag med peanøttmel i mangel på prottismel men det ble litt smørje-aktig, men godt likevel. Det stekte ikke så bra rett og slett. Prottispulver er suverent i stekepanna til pannekaker etc.
Adas (enkle og super-raske)proteinlefse 2 eggehviter 23 g proteinpulver, nøytral smak (jeg bruker den fra Now, kjøpt på Iherb.com) 1-2 ss sukrin ¼ dl soyamelk eller tilsvarende (melk, fløte, yoghurt, kesam) litt salt, vaniljepulver eller vaniljeessens og kanel Sett en stor stekeplate på nest mest og smør en stor stekepanne med smør/olje. Hvittene piskes hvitt med saltet, så tilsettes resten av det tørre og vispes lett sammen og så tilslutt melken som også vispes lett inn. Dette blir en stor posjon. Veldig godt å smøre på bremykt eller annet smør på og tilsette ost eller noe som pålegg for å få litt tyngde i måltidet. Man kan også tilsette en teskje kakao, det blir kjempegodt det også. __________________ |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22. |