![]() |
Sv: Lavkarbo i media - igjen! Heia Fedon!
Sitat:
Å bruke inuitter som eksempel blir rett og slett tåpelig. Da må man faktisk sette hele kostholdet opp mot dem, ikke de delene man selv synes passer. |
Jeg tenker at inuitter vel har spist litt sjøgress også? Eller er det helt på trynet? Det er kanskje ikke noe fiber i det?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja, man kan gjøre lavkarbo akkurat så sunt som man vil. Eller usunt. Alt ettersom hva man velger å spise. Dersom man velger å spise egg og bacon og tro man lever som inuittene så er man over på den usunne siden, mener jeg. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jaja - selv Polezinsky trekker inn inuittene i det som det var linket til over her - så da er vel det tåpelig av han også? :rolleyes:
|
Sitat:
Men de spiste rå hud fra narhval, krekling (Empetrum nigrum ssp hermaphrodicum), og mageinnhold fra reinsdyr og mye annet som vi ikke spiser. Jeg har smakt på rå narhvalhud, og jeg skal IKKE på inuit-kost! Altså, det blir grønnsaker for meg. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
- |
Sitat:
Det var godt å høre! Nå ble jeg glad!;) - |
Sitat:
|
Må bare skyte inn med at avføringen min er blitt hyppigere og bedre etter jeg begynte på lavkarbo... :D Så håper tarmene mine har det bedre og da.. :D
|
Sitat:
|
Og min ekstremt hyppige avføring er nå blitt normal, en gang om dagen vanligvis :) Jeg spiser lavkarbobrød, men ikke nødvendigvis hver dag, ellers kommer nok fiberen fra grønnsaker, og jeg tar magnesiumtilskudd :)
|
Sitat:
|
Helt normalt her og :)
|
For min del er det helt klart ikke jo mer/oftere jo bedre når det gjelder doløping. Det er ganske obvious! Grunnen til at det blir mindre avfall av mindre fiber er at du bruker mer av maten du spiser, og det blir mindre restavfall. Det blir jo ikke liggende igjen i kroppen...!
|
Aldri vært så god i magen som etter at jeg begynte på dette. I starten, med maks 15 g kh og før jeg oppdaget Nannahs knekkebrød og Gerds frokostboller, var det "lite og sjeldent" som det sies i artikkelen. Og det kjentes vondt, ubehagelig og usunt ut. Men med mer grønnsaker, nøtter, kli og ikke minst linfrø er det blitt svært bra. Daglig, ikke for hardt, ikke løst. Og ingen luftsmerter, rumling, uroligheter.
Ingen skal fortelle meg at dette ikke er bra for tarmene mine!! |
Jeg blir tett i systemet når jeg spiser knekkebrødene med mye frø. Men spiser jeg fiberrik funker magen som bare det. :ja:
Så jeg spiser ren kli i yoghurt eller i form av fiberrik. Det får fart på systemet. |
Jeg har aldri forstått denne manien om at man skal på do hver dag for å være sunn? Tror aldri i mitt liv jeg har gått hver dag. I ketose er det mer enn nok med en gang i uka, det er jo ikke særlig avfall fra denne maten.
|
Sitat:
Og jeg kan ikke si det er sjeldent nå heller. Om jeg ligger unna ost er det minst 3 ganger om dagen, men ikke løs som på høykarbo. |
Men når det er lite og ligger lenge i tarmen er det jo at det kan dannes kreft, slik det påståes av hun dama. Jeg hadde blitt engstelig om det lå så lenge. Jeg vil ha noe ut annenhver dag minst. Høres ut som om det er forstoppelse med kun en gang i uka.
|
Kreften lever jo av karbohydrater (det har jo tilogmed kommet på nyhetene, selvom det kun gjaldt brystkreft) så jeg synes det virker rart at rødt kjøtt gir kreft... Virker mer naturlig om syntetiske tilstningsstoffer skaper kreft...
Altså, jeg ville vært mer redd for søtstoff enn kjøtt. Men for øyeblikket er jeg ikke redd for noen av delene... Dette er for ordensskyld ren synsing...! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13. |