Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Vivians nøttegodt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50429)

Engledans 23-01-12 19:27

Sv: Vivians nøttegodt

Jeg har skumle planer om å prøve denne i kveld....tamadam:D jeg har valnøtter, hasselnøtter, mandler og pecannøtter, og litt paranøtter.Så da bruker jeg det. Men jeg aner ikke hvordan maldonsalt er...er det sånne små klumper?kan jeg ev erstatte det med vanlig havsalt?

vimsen85 23-01-12 20:36

Maldonsalt er flak av havsalt, så det fungerer nok like godt ;)

Engledans 23-01-12 20:47

Ah, ok. Da er det ikkeno problem:D

Engledans 24-01-12 22:07

Febren inntok kroppen min i går, så lå utslått på sofaen i gårkveld.Men nå, har jeg en porsjon til avkjøling.Måtte koke tomatsuppe til datteren, så da var det kjapt å lage samtidig.hakka nøtter imens suppa kokte opp, og stekte det samtidig som jeg passa på at makaronien ikke brente seg. tok en aldri så liten smakebit, og den var til å døøøøøøø for.Nå har jeg ikke smakt den i pose.Men om den er HALVPARTEN så god som den jeg har laget.....stønn......gleder meg til den er kaldere:D:D:D
Jeg tok min i en sånn browniesform, så fyllte ikke helt ut i kantene, men det var greit egentlig, for da er det lett å ta tak i papiret og klemm den litt sammen, så den ikke detter fra hverandre ytterst......men når jg tenker meg om så er det vel derfor TS bruker brødform ja.......så IKKE gjør som jeg gjør:p
hmmmmm.....lurer på om jeg har et lite ærend på kjøkkenet.......;)

TrineG 25-01-12 13:43

Disse skal jeg lage til helga ! Takk for tips :D

Engledans 25-01-12 14:32

Mine ble faktisk så gode at elghunden måtte stjele en....jeg hadde putta de i en liten boks, men ikke hatt på lokket (easy access:D) og den store hunden hadde vært i eska og henta en bit, og kom bærende på den....han er jo så dum at han ikke skjønner at han må gjemme seg og spise tyvegods:p

Dietta 25-01-12 18:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1289821)
Mine ble faktisk så gode at elghunden måtte stjele en....jeg hadde putta de i en liten boks, men ikke hatt på lokket (easy access:D) og den store hunden hadde vært i eska og henta en bit, og kom bærende på den....han er jo så dum at han ikke skjønner at han må gjemme seg og spise tyvegods:p

:lol:

Bik 25-01-12 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av engledans (Innlegg 1289495)
hmmmmm.....lurer på om jeg har et lite ærend på kjøkkenet.......;)

:d :d :d

Tiki 01-03-12 15:47

Re: Vivians nøttegodt

Ny fjelltur. Ny posjon med på tur. Nam

Charlott 29-03-12 00:11

DENNE skal lages til påske! :sikle:

vimsen85 29-03-12 09:05

Jeg tenkte å kanskje finhakke nøttene og lage krokan til is. Krokan trenger vel ikke å bare være mandler, eller?

Charlott 29-03-12 10:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1322747)
Jeg tenkte å kanskje finhakke nøttene og lage krokan til is. Krokan trenger vel ikke å bare være mandler, eller?

Det tror jeg vil bli knallgodt!

Tiki 24-03-13 23:21

Denne lager jeg for å ha med på fjellet i påska. Til dere som ikke har prøvd denne, dere må bare prøve. Fantastisk godt.

Kuredu 05-01-14 18:51

Å HERREGUD!!!!!!

Har akkurat laget en runde med denne oppskriften - og jeg forventet meg godsaker, men altså, det var bare mye mye bedre enn jeg hadde trodd! halleluja sier jeg bare……. Spørs om noe blir igjen i kveld, for det var bare superdigg!

Takk for god oppskrift og bra tips!!!!!

Hedda:) 05-01-14 19:13

Takk for super oppskrift, denne skal jeg huske på når jeg kan spise nøtter igjen. :)

vimsen85 04-03-14 16:02

Ja, ganske godt :) Lenge siden jeg har laget disse, kanskje det blir helgekosen denne uken :D

Tiki 05-03-14 21:31

Jeg koste meg med disse i vinterferien. Opphakkede var de også nydelig på gresk yogurt. ��

Linlar55 23-05-14 17:40

Antall Karber i Nøttegodtet?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.