![]() |
Sv: Pølse- og oste "muffins"
Sitat:
Ja. Eller sånne brett med store hull. |
Åh denne må jeg prøve!
|
Er ikke så glad i sopp jeg :o er det noe annet lurt det går ann å erstatte det med her?
|
Sitat:
|
Det går helt fint å droppe soppen, det gjorde jeg, tok heller i litt ekstra av det andre :)
|
Benytter denne tråden her til å legge ut bilde av mine da :) De va rågode!
http://www.freewebs.com/lindasd/lavkarbo2.jpg |
Noen som vet hvor lenge man kan oppbevare dem i kjøleskap? Eller blir de spist ganske fort kanskje? Ser liksom ikke for meg at stekt egg er noe å fryse.
|
Sitat:
|
Mine står i ovnen nå. Skal ut på tur i morgen med elever, så jeg tenker de må være god turmat!
Jeg hadde i grønn paprika, løk, en bit spekepølse (hadde en pose avskjær, dette var en grei måte å bruke skalker!) og en kyllingpølse. Dette blir etter mine beregninger under 2 g karber per muffin. |
har frosset mine, tint og spist. gikk helt fint det.
|
Jeg laget disse nå. Hadde i 8 egg og mye mer sopp og ost (fet ost) enn i oppskriften. Ble 12 store muffins og de ble helt snadder. :D
|
Jeg fryser masse egg...har ikke engang tenkt på at det *ikke skulle gå*.. :cool:
Både disse, eggepai og eggeomelett har jeg til stadighet i fryseren... og tar opp for å micre før jeg spiser det. Utrolig praktisk! :D |
Jeg lagde disse "muffinsene" for en ukes tid siden, de ble veldig gode!
Og siden jeg er en kjøkken-amatør må jeg spørre... er det noe triks for å få dem ut av muffinsformene? Jeg endte med å måtte spise ut av (papir)formen med skje. :o Og er det forskjell i karbohydratinnholdet i fersk og hermetisk sjampinjong? |
Laget disse i kveld og de var veldig gode!! Skal klart lages igjen.
|
Sitat:
|
Jeg har min første runde med disse i ovnen nå. Jeg hadde ikke alt, så jeg har "bare" oppi kalkun picnic fra Stabburet (0 karber) og 1 hel hakket paprika.
Men jeg har gjort en liten vri også, jeg hadde oppi 2 ss sojamel (spielberger, den med 3 karber pr. 100), 2 ts fiberhusk, ei teskje med bakepulver og et par spiseskjeer med linfrø. Jeg håper de hever og blir store og flotte. :) |
Tenkte jeg skulle prøve å lage disse her, men har selvsagt glemt å kjøpe muffinsformer. Får se om jeg finner på noe lurt, for ser ut til at de virker veldig greie å ha med på jobb.
|
disse skal jeg prøve ut, men kan jeg spise disse på fedon?
|
Sitat:
|
Kan disse fryses?
|
Ja :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40. |