![]() |
Sv: Januartrening 2012
Sitat:
|
Sitat:
Vel utført! Håper det gjorde deg godt! Ønsker rask og god bedring. |
Sitat:
|
Sitat:
Og jeg er også imponert over treningen din! Inspirasjon og motivasjon i ett! Lykke til videre :) Forresten? Hvis det er greit at jeg spør... Hvordan spiser du før/mellom/etter 3timers-økten din? Det er vel ganske annerledes fra om det var "høykarbo"-kosthold? |
Sitat:
|
Siden januar er litt usikker for meg setter jeg meg ukesmål og ikke månedsmål. Jeg velger også å kjøre minutter, og legger meg på et mål om å trene i 300 minutter denne uka.
2. januar 20 minutter tredemølle 45 minutter spinning 65/300 Så er planen 55 minutter spinning kl 19 i dag, yoga i morgen, spinning og vekter på torsdag. Jeg liker egentlig ikke spinning (god og relativt gøy trening, men får så vondt i rumpa!), men bruker spinningtimene for å få inn treningsvanen, og varierer med vektstang, yoga, pilates osv. Forhåpentligvis føler jeg meg klar for flere økter på tredemølla i februar, og i mars/april regner jeg med at jeg vil løpe en del ute også. |
Sitat:
Jo dyrere, jo bedre kvalitet faktisk (ikke alltid det gjelder, men med sykkelbukser så er nok dette en grei regel). Skal jeg anbefale et merke så gå for Assos. Gå til en spesialforhandler og be om anbefaling. Regn med å bruke rundt 2000,- for en sykkelbukse. Mye, tja, men det er som sagt himmel og helvete i forskjell på ei tilpasset Assos bukse kontra Castellis 599,- på Sportsbutikken. Just as a tip. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sykling, step, roing, løping og styrke i 60 min. 190/2000. :)
|
2000 er ganske uaktuelt å bruke på sykkelbukse, men 1000 kunne jeg nok strukket meg til. Takk for tipset, jeg skal sjekke det ut! Fant ei tidligere i dag, før jeg leste det du skrev, og lot være å kjøpe den fordi jeg ikke fikk meg til å tro at den fungerte til sitt formål. Den kosta vel ikke mer enn 200 kr heller.
Da ble det 55 minutter spinning i dag, og vondt i rumpa... 120/300 |
Fikk et tips av fysioterapeuten på treningsstudioet en gang: Ta en tur på Biltema og kjøp et setetrekk for sykkel med gelefyll! Ta dette med på spinningtimene. Billig og enkelt, og "nesten" like godt som en skikkelig sykkelbukse. Tror jeg skal gjøre det selv, jeg kjenner at spinningtimene gjør meg litt øm bak...
|
Ut i skogen i dag...
3/1: 35min Jillian - 10min bekkenbunn - rokkering 4/1: 60 min riding - 35 min Jillian - 10 min bekkenbunn - rokkering - ekstra stretch http://tickers.TickerFactory.com/ezt...F/exercise.png http://tickers.TickerFactory.com/ezt...O/exercise.png |
4. januar
15 minutter ellipseoppvarming ca 40 minutter styrke på bein og ræv Beinpress i maskin knebøy med hantler sumosquat med vektskive Bulgarske utfall med hantler strakmark med hantler også chest press tilslutt, for å få trena skuldern litt i dag også. 15 minutter ellipsekardio |
Sitat:
|
4. januar
30 minutter yoga 60 minutter høy puls uten hopp 5. januar 60 minuttet puls stramopp 60 minutter yoga 650/3000 |
4. januar:
Tredemølle (orka ikke løpe ute på glattisen i dag, dessuten er kona borte og jeg må lage mat sjøl....med 2 kids er det greit å være hjemme for oversiktens del) 10min oppvarming sone i1 (60-72% av maks)- 20min sone i3 (80-87% av maks) - 10x40s drag sone i4 (87-92% av maks) med 20 s pause mellom hvert drag - 10min nedjogging. Totalt ca 47min intensiv intervalløkt. Kroppen murrer litt og har hatt magesmerter siden søndag, antakelig pga overproduksjon av magesyre....herlig. |
55 minutter yoga i går... Tror jeg kommer til å gå over til "vanlig tøying", for jeg klarer ikke helt den spirituelle delen av yoga. Kanskje jeg er spirituelt avstumpet.
175/300 |
5. januar:
en forferdelig 39 minutters spinningtime. (da er jeg ferdig med spinningmålet for denne uka.) Også 11 minutter ellipse etterpå. Må.....Ha....Jevne.....Tall |
Sitat:
|
Sitat:
Godt det er ulike muligheter for trening og bevegelse og mye å velge i for oss alle sammen! :) |
I gang med klattring igjen, tungt i dag.
1/1: 8542 skritt 2/1: 6452 skritt 3/1: 35min Jillian - 10min bekkenbunn - rokkering - 3714 skritt 4/1: 60 min riding - 35 min Jillian - 10 min bekkenbunn - rokkering - ekstra stretch - 5784 skritt 5/1: 40 min klattring - 30 min Jilliaan - 10 min strekk - rokkering - 20 min core / bekkenbunn http://tickers.TickerFactory.com/ezt...F/exercise.png http://tickers.TickerFactory.com/ezt...O/exercise.png |
Har rukket 3 skiturer i 2012.
Går ei lysløype på ca. en mil. Merker stor forskjell fra fjoråret, da jeg var 24,5 kg. tyngre. Motbakkene er ikke så lange.... Utrolig artig opplevelse. |
Sitat:
|
Sitat:
Fortsett slik:heia::heia::heia: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47. |