![]() |
Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening
Sitat:
Har du som hobby å trekke frem hver eneste "feil" jeg begår, eller er du storebroren min? :mad: Jeg mener fortsatt at en salat ikke er grønnsaker...En salat kan være veldig mye, men fortsatt er det ikke grønnsaker i de mengdene jeg og flere vanligvis bruker...nå skal det være sagt at jeg ikke har sett oversikten over hva Andrine putta oppi den salaten sin, eller næringsmengden i den, men utfra bildet var det ikke så mye å skryte av... |
Sitat:
|
Sitat:
Se på bildet av salaten til Andrine så skjønner du ..... Vi bruker opptil en halv kilo skikkelige grønnsaker..slik som blomkål, brokkoli, sellerirot...mm... Det er våre grønnsaker, IKKE en salat bestående av noen pinglete cerrytomater, litt salatblader og en haug med ost og kjøtt..etc.... |
Sitat:
Jeg bruker ALDRI blomkål, brokkoli eller selleri i mine salater.. :o |
Sitat:
Eksempler på dette kan være at man går ned i vekt på kalorioverskudd (hvis vekten går nedover, er kroppen i kaloriunderskudd) eller at fettlagring er umulig uten insulin (vi har andre hormoner som også kan lagre fett). Når folk ser at en del lavkarbo-entusiaster predikerer ting som dette, så har jeg full forståelse for at lavkarbo får et dårlig rykte og religionspreg over seg. Det er på ingen måte personlig mot noen som helst, jeg forholder meg til det som skrives. |
Sitat:
Og det om den salaten kan du lese om i mitt innlegg her over... Det er faktisk ikke du som har fasiten på alle svar her i verden...venn deg til det.... Om du mener den ene gangen da jeg forsvarte det synet at fettsyrene vi skal ha er de fettsyrene vi ganske enkelt ikke kommer unna å spise på vårt kosthold så er det faktisk slik at jeg er langt på i å ha rett ....Men det er en annen diskusjon....Kommer ikke til å kommentere det mer i denne tråden...Ta det opp i en PM, eller lag deg en "Mobbe Bestemamma" tråd........ |
Sitat:
Når det gjaldt fettsyrene så var det du skrev riv ruskende galt, så det er ikke vits i å diskutere engang. Om du lager deg en salat av brokkoli, blomkål og sellerirot, så skal du selvfølgelig få lov til det. Jeg personlig bruker heller dette som tilbehør til middag. En salat for meg består av grønnsaker som salat, paprika, tomat, agurk og mais, og deretter kjøtt, fisk, egg eller nøtter. |
Sitat:
Det var faktisk snakk om grønnsaker kontra salat i kostholdet til Andrine Flemmen...ikke hva du har i din salat..... |
Sitat:
Det var snakk om at Andrine Flemmen ikke spiste grønnsaker og hva hun hadde i salaten sin, ikke hva DU har i salaten din..... Fettsyrene: Jo det kan diskuteres, men ikke her..... |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Har du sett på næringsforholdet i cherrytomater og salatblader kontra de tradisjonelle grønnsakene jeg nevnte????? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg baserer meg på det de skriver i artikkelen og det som står/er på bildene....nuff said......... Nå går jeg og vasker håret....så om jeg ikke svarer er det fordi jeg ikke har tid........:-P |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det blir jo for dumt å diskutere hvilken salat Andrine Flemmen spiser når det henvises til "noe grønt" og et bilde. Slik jeg leser artikkelen menes det med "noe grønt" at hun spiser grønnsaker, og hva som ligger i dette regner jeg med er sånn normal grønnsakspising. Som f eks stekt jorskokk og gulrot m fløte som vi hadde i dag. Og null salat;) |
Sitat:
Jeg mistenker deg for å ikke forstå forskjellen mellom det å ikke trene, og det å være mot trening. Jeg tror at mange som ikke trener skulle ønske at de hadde overskudd, tid og rutiner på plass slik at de kunne trene regelmessig. Andre igjen gidder ikke, og gir blaffen. Men å være mot trening som sådan, er nok ganske sjelden. - |
Sitat:
- |
Sitat:
Nei, det er ikke normal grønnsaksspising når der ikke er nok rom for det i karbohydratvinduet hennes.......... Sitat:
Jeg baserer meg på det de skriver i artikkelen og det som står/er på bildene..Sånn e det-------..... ---------:D Spiser ikke salat jeg heller...bare grønnsaker til middag og snacks.....:D |
Jeg har gått på lavkarbo i 10 måneder nå (rundt 30gr. karb om dagen tror jeg). Enig i at en måned er i minste laget for å dra noen konklusjon. I tillegg til at kroppen må vende seg til lavkarbo, tror jeg kanskje det er individuelle forskjeller med hensyn til hvilken mat man spiser, som gjør at noen opplever lite energi ved trening med lavkarbo..
Jeg har stor tro på at man kan trene hardt med lavkarbo, ihvertfall kan jeg det. Det kunne jeg ikke før jeg begynte på lavkarbo. Da spiste jeg mye karbohydrater, men ble likvel fort utslitt av intensiv trening.. |
Ang. Salat/grønnsaker. Er mye lettere i engelsktalende land. 'a salad' er nettopp det. 'vegetables' er grønnsaker som blomkål, brokkoli etc :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03. |