Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48848)

Marella77 21-10-11 15:56

Sv: Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hamster59 (Innlegg 1235342)
Tror nok at lavkarbo er langt mer naturlig enn høykarbo, fordi vi spiser mer mat laga fra bunnen av. Og noe av det tar litt mer tid å lage, men takke meg til det framfor Toro og Fjordland.. Nå vet jeg stort sett hva maten inneholder.

Ja det er litt godt å vite hva man spiser. Før så brydde jeg meg ikke så mye om dette, bare det var lav på kcal. Men nå tenker jeg litt nytt... Takk for tipsen forresten ;)

<insert_scary_name_here> 21-10-11 16:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1235490)
hm, ok. Da lærte jeg noe nytt igjen! :) Takk!

Et lite tips - om du vil qoute flere i samme innlegget trykker du på knappen til høyre for "siter"-knappen, den med de svarte gåseøynene, og på "siter"-knappen på det siste innlegget du vil sitere! :)

Marella77 21-10-11 18:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alynna (Innlegg 1235366)
Jeg fikk en aha-opplevelse da jeg lagde brødet til Nannah. Det smaker like godt etter lang tid i fryseren, det er jo ikke så tørt som vanlige brød. Dessuten har det så mange ganger mer fiber og energi enn en normal grovbrødskive at jeg, som sikkert kan mumse fire normale skiver med masse pålegg, blir stappmett lenge etter to.

Jeg ble overrasket over at brødet ikke smakte noe "tull" eller var kladdete eller svampete.

Har du dette ferdig oppskåret i fryseren (lag gjerne 3 stk i slengen) så har du kvikke måltider som holder deg gående mye lenger enn karbobrød. Du får den skikkelig gode "behagelig mett"-følelsen.

Ulempe: Må kjøpe endel frø og div., trenger en blender eller foodprosessor (mal mandlene selv, ellers blir det himla dyrt)

Fordel: Blir ikke "gammelt"/tørt, varer lenge, lett å slenge sammen uten å måtte kna.

Hei. Ja nå er det flere som har anbefalt dette brødet, så det MÅ jo bare være godt ;) Takk for tipset Alynna :)

Marella77 21-10-11 18:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here> (Innlegg 1235507)
Et lite tips - om du vil qoute flere i samme innlegget trykker du på knappen til høyre for "siter"-knappen, den med de svarte gåseøynene, og på "siter"-knappen på det siste innlegget du vil sitere! :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1235492)
Ja det er litt godt å vite hva man spiser. Før så brydde jeg meg ikke så mye om dette, bare det var lav på kcal. Men nå tenker jeg litt nytt... Takk for tipsen forresten ;)

A-ha... :) tusen takk, det visste jeg ikke. Kjekt med behjelpelige folk ;)

Peppa Gris 21-10-11 18:55

Jeg bruker mye av disse produktene (bortsett fra sukrin, tror jeg har brukt en skje totalt. bruker ikke sukrin i knekkebrød o.l) og lager meg mye god mat. Skal dette være en livstil for meg er det viktig å kunne ha samme variasjonsmulighetene jeg hadde på høykarbo.

Marella77 22-10-11 00:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1235598)
Jeg bruker mye av disse produktene (bortsett fra sukrin, tror jeg har brukt en skje totalt. bruker ikke sukrin i knekkebrød o.l) og lager meg mye god mat. Skal dette være en livstil for meg er det viktig å kunne ha samme variasjonsmulighetene jeg hadde på høykarbo.

Ja, du sier noe der... for jeg vil jo igjen kunne bake og lage forskjellig ting...

streber 22-10-11 04:15

Skal lavkarbo være noe jeg skal leve med hele livet må jeg kunne lage litt bakst av og til . Jeg - og såvidt jeg vet alle mine gjester- elsker all god lavkarbo bakst. Sier bare bringebärmuffins, frokostpannekaker nam nam! Finnes mange gode oppskrifter her og det finnes mange gode lavkarbooppskrifts bøker også. Lykke til videre!

Marella77 22-10-11 10:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1235787)
Skal lavkarbo være noe jeg skal leve med hele livet må jeg kunne lage litt bakst av og til . Jeg - og såvidt jeg vet alle mine gjester- elsker all god lavkarbo bakst. Sier bare bringebärmuffins, frokostpannekaker nam nam! Finnes mange gode oppskrifter her og det finnes mange gode lavkarbooppskrifts bøker også. Lykke til videre!

Ja, det er sikkert lurt i det lange løp det ja :) Er jo helt ny på dette jeg, og baker jo bare til bursdager... I dag feks skal vi feire vår datters dag, og da kutter jeg bare ut kakene... Men kanskje til neste bursdag blir det lavkarbokake ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.