![]() |
Sv: Bursdagsmat? Forslag?
Sitat:
|
Sitat:
Det finnes mange oppskrifter her inne på både lefser, og skjell-lignende oppskrifter. Selv pleier jeg å bruke store salatblader. Det fungerer faktisk bedre enn man skulle tro. Riv av de 2-3 ytterste salatbladene, og fyll disse opp med alle godsakene :smile: Taco :hearts: |
Jeg har funnet pølser i flere butikker. Noen steder har de fra Jacobs, det er ofte i de litt "finere" butikkene. På Rema har jeg funnet bla "hot link" og en annen type, men det er mulig det bare er i sommer sortimentet. Felles for disse typene er at det ofte bare er to-tre pølser i hver pakke, pakket på et brett. De er ganske dyre, men de metter godt. Det er ganske tjukke pølser, men ikke så tjukke som kjøttpølser. Jeg pleier å kjøpe en del pølser i Sverige og putte i frysern. Det varierer fra gang til gang hvilket merke jeg finner. Før fant jeg Bøklunder pølser men det er ikke så lett lenger. Nå finner jeg mest Gøls, men du må alltid lese på pakken, det er ikke alle pølsene fra samme produsent som har lite karber. Veldig kjekt å ha på lur til grillturer og ellers:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
De med 3 stk i pakka og surrer gjerne en bacon skive rundt også. Sjekker innholdsfortegnelsen om de er under 5 g pr 100. Resten av familien får enten vanlig grill eller wiener. (noen ganger tar vi det også, vi er ikke sååå nøye lenger iom at vi/jeg har spist lavkarbo lenge :o ) Jeg pleier å kjøpe denne rekesalaten, 2 karber pr 100 ghttp://www.delikat.no/produkter/P%C3...ts=132a9f635e1 Blomkålmos: En blomkål kokes i bukketter i lettsaltet buljongvann til de er nesten møre. Heller av vannet, tar oppi en stor klump smør (kanskje 50 g smør?) og kjører stavmikseren i kjelen til det er blitt en purre. Smaker til med litt salt og hvit pepper. Mange har oppi feks fløte eller fetaost også. Lykke til med bursdagsfeiringen :) |
Flott! Tusen takk :)))
|
Spisskumen er den norske navnet på cumin :smile:
|
Sitat:
Ja, det er det samme ja :smile: Edit: Ser at MieMari var før meg. |
Jeg har ofte litt karve i tacokrydderet sammen med det de andré har nevnt :)
Og hva med is? Jeg lager med Vaniliepulver og sukrinmelis, men det er bare å variere så får du smaken som foretrekker :) |
Takk for tipsene dere :))))
|
Hei igjen alle dere :)
Ja nå er bursdagen gjennomført, og jeg vil takke for alle tips!! Jeg serverte pølser fra Meny, Jacobs utvalgte... Choriso, baconpølser, urtepølser og en type til jeg ikke husker med 0 karbo. (!!! perfekt!) Til pølsene ble det blomkålmos (som var nydelig!) og guacomole, seterrømme og grønn salat med cherrytomat og agurk. Gjestene ble veldig fornøyde :) Til dessert hadde jeg div karbomat, men også krem med sukrinmelis med div bær som jordbær, blåbær og bringebær... Alt dette med tips fra dere! Supert med dette forumet assa!! ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22. |