![]() |
Sv: Tips mot søthunger ...
Sitat:
Det har du rett i, men nå har jeg akkurat begynt på Ketolyse, og dette kan være et hjelpemiddel. Dessuten kan det være greit å ha noe å kose seg med i spesielle "lag"/selskap, istedenfor å la være alt :) |
Sitat:
Jeg har heldigvis ikke hverken diabetes, allergier eller sart mage, så jeg mener jeg kan unne meg litt innimellom. Min grunn til vektoppgang var ikke sukker, men derimot for store middager med saus og ris/pasta etc og for mange skiver med majones-salater etc på... Dessuten en sykemelding som nå har vart over ett år, som har resultert i stillesitting, mye soving og ingen trening.. Dersom jeg ikke reagerer negativt på det som jeg har kjøpt (i små mengder), føler jeg at det kan fungere for meg, men alle reagerer muligens ikke likt... Men, kan jeg måle med stix'en om blodsukkeret går opp (tenker da på fargen), eller er det kun blodsukker-apparater som kan måle dette?? |
Sitat:
Det er dette jeg mener. Jeg kjøpte disse for å prøve ut hvilke smaker som gikk ann, og har nå funnet ut noe... -Mener at dersom ALT skal kuttes ut på en gang, kan dette være vanskelig. greit å ha noe "å falle tilbake på", eller rett og slett om jeg får lyst på... mange skriver om søthunger, men det tror jeg ikke jeg har hatt, kan fint spise en sjokolade pr uke, eller pr annenhver uke.. Det karakteriserer jeg ikke som søthunger, eller??? |
Å ha søthunger er ikke å spise en rute sjokolade en dag og kaste resten... Det er å spise en rute og så kaste i seg resten...
Klarer du å ha sjokolade i skapet uten å gå innom der for å spise oftere enn samvittigheten din synes er ok - ja, da har du ikke søthunger og vi er mange her inne som misunner deg. ;) |
Sitat:
|
Sitat:
hehe, prøvde meg på noe jeg ikke kan :) Halve svaret mitt er inni quot'en...:D |
Sitat:
|
Sitat:
Mulig jeg er laaangt ute nå... :) |
Sitat:
Enten så er man i ketose, eller så er man ikke. Det handler ikke om blodsukker, men om kroppen din bruker glukose(karbohydrater) eller ketoner som energi Når glykogenlagrene dine tømmes for glukose, så vil kroppen gå over til å bruke fett som energi. Du kan sikkert gå ut av ketosen ved å spise mye maltitol. |
Sitat:
|
Sitat:
Det var det jeg mente. Siden jeg ikke er ute av ketose, så har jeg ikke reagert på Maltitolen.... Det var bare en over her som sa hun reagerte med høyt blodsukker av Maltitol, og siden jeg ikke har noe apparat å måle dette med, så tenkte jeg at jeg kan ikke ha reagert på Maltitol siden jeg ikke gikk ut av ketose.... :) |
Sitat:
Jeg fordeler karbene fint ut over dagen, så det er ikke et problem. Og karbene fra "snopet" blir regnet med i totalen. Men siden noen reagerer på maltitol, dvs at de får forhøyet blodsukker, så kan de kanskje gå ut av ketose. Det har jeg da ikke gjort, så da regner jeg med at jeg ikke reagerer på Maltitolen... :) |
Sitat:
Har blodsukkerapparat og derfor kunne måle nøyaktig stigning og stigningen er enorm. Er vanligvis i ketose etter 35 karber også, men vektnedgangen stagnerer. Grunnen er ikke å vise pekefinger, men å påpeke at det er ikke vits i å lure seg selv med å tro det som er mest behagelig. Maltitol påvirker blodsukkeret, det er fakta. Man kan alltid "håpe" at du er den som det ikke påvirker... |
Sitat:
|
Sitat:
Ok, så egentlig bør det regnes med og ikke trekkes fra?? Tror nok nemlig ikke at jeg er så "spesiell" at jeg er den eneste som ikke reagerer på Maltitol ;) Hadde bare ikke sett noe utslag på stixen.... Men "ser" jo nå at det er andre bivirkninger med det også, vektstagnering etc... Uansett, spiser ikke mye av dette, så egentlig er det ikke en problemstilling for meg sånn daglig :) |
Mine bivirkninger av maltitol er ihvertfall mindre enn ved sukker. Da snakker jeg oksehunger, angst (ustabilt blodsukker tror jeg...) energiløs o.l. Så for meg er det et bedre alternativ. Det er faktisk bedre for meg å ta litt sukkerfri sjokolade enn litt mørk sjokolade. Men ja, for mye kan gi løs mage neste dag, men det er gjerne bare en runde så det kan jeg leve med. Heller det enn 3 dagers H....
|
VSB, nå får man sjokolade søtet med tagatose. Den har GI null og gir bare vekst av de sunne bakteriene.
|
Sitat:
|
Jeg vet det, men å vite at det er snille bakterier er jo bedre. Og man kan ikke spise store mengder av dette søtstoffet heller. Men det er vel bra at man må begrense seg også.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00. |