Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   LCHF kremsjokoladekake med nøttebunn og sjokoladelokk, mmm! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47681)

blingbling 11-09-11 09:54

Sv: LCHF kremsjokoladekake med nøttebunn og sjokoladelokk, MMmmm

Naaaaam... Jeg laga den i går kveld, og npå sitter jeg og nyter denetter frokost... Helt nydelig.... Men sjokoladelokket ble litt tykt, så det er ikke så enkelt å knekke.. Den går i stykker når jeg prøver å dele...

Men smaken er bare helt utrolig god.... :)

Lulla84 11-09-11 10:07

Gleder meg til å lage denne :)

marjusen 11-09-11 10:08

Sjokoladelokket mitt er ganske tynt, men fortsatt litt vanskelig å knekke ja. Klemmer sammen kaka litt. Hehe

Nnem 11-09-11 12:55

Denne skal jeg lage til bursdagen min.

Lulla84 11-09-11 14:30

Den gikk i søppla . Smakte ikke noe godt, lager den på en litt annen måte nesten gang. Smakte ikke noe godt med all den phiadelphiaosten altså. Så nei, takker meg til krem å jordbær etter på isteden for :p

LiseSJ 11-09-11 22:58

Sv: LCHF kremsjokoladekake med nøttebunn og sjokoladelokk, mmm!

hehe smak og behag her ser jeg, etter et deilig lavkarbokakestykke på restauranten jeg var på i dag ( JA de hadde faktisk LAVKARBO PRODUKTER! Holy mother!!) så bestemte jeg meg for å utsette bakingen til senere. nok godis får være nok godis :P

Anitave 12-09-11 00:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lulla84 (Innlegg 1204435)
Den gikk i søppla . Smakte ikke noe godt, lager den på en litt annen måte nesten gang. Smakte ikke noe godt med all den phiadelphiaosten altså. Så nei, takker meg til krem å jordbær etter på isteden for :p

Ja, var osten som ødela for meg også, men tenkte at sjokolade og bær kan erstatte osten i kremen, eller bare ta vekk osten.

Lulla84 12-09-11 22:15

Jeg tenkte å helle bruke MYe mindre og heller kremost naturel en boks av den. Også brukte litt mindre kakao, jeg er ikke sååå glad i det kjenner jeg, evnt bare ha hvit og tykt lag av det :)

Hamster59 18-09-11 16:32

Har laga den idag, skal feire ettårsdag for gullfiskene!:stortsmil "Vispeslikkerne" (ikke gullfiskene) likte i hvert fall kremen. Er litt spent, brukte sånn rein kakao, og den er litt besk, men så hadde jeg oppi litt bakekakao også. Har redusert litt på sukkermengden. Skal lage saus av jordbær å ha oppå. :) Vi gleder oss til å smake.

Hamster59 18-09-11 18:17

Nå er halve kaka spist opp, alle likte den. (Gullfiskene måtte nøye seg med flak-kjeks idag..) Skjønner ikke dere som klager på mye ostesmak, men det var det med smak og behag da... Kan tenke meg å lage et litt mykere lag med sjokolade øverst neste gang, så det ikke knekker så lett. Denne kaka skal utvilsomt inn i oppskriftsboka mi. Laga saus av moste halvtinte jordbær og hadde til. Anbefales. :D

|Ingrrid 19-09-11 18:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hamster59 (Innlegg 1210618)
Nå er halve kaka spist opp, alle likte den. (Gullfiskene måtte nøye seg med flak-kjeks idag..) Skjønner ikke dere som klager på mye ostesmak, men det var det med smak og behag da... Kan tenke meg å lage et litt mykere lag med sjokolade øverst neste gang, så det ikke knekker så lett. Denne kaka skal utvilsomt inn i oppskriftsboka mi. Laga saus av moste halvtinte jordbær og hadde til. Anbefales. :D

Liker man ikke ostekake, så er kanskje ikke denne greie, men enig, syns ikke den smaker så mye ost. Prøve å blande inn mere smør i topplokket, da burde den bli litt mykere å "knekke" ;)

Lulla84 19-09-11 18:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid (Innlegg 1211487)
Liker man ikke ostekake, så er kanskje ikke denne greie, men enig, syns ikke den smaker så mye ost. Prøve å blande inn mere smør i topplokket, da burde den bli litt mykere å "knekke" ;)

Jeg elsker oste kake, men det smakte så salt? Er det jeg sleit med, den salte smaken . Så nesten gang så tror jeg at jeg lager oste krem med sukrinmelis og kremost naturel fra time. For kaken i seg selv er genial :)

Sannas 20-09-11 17:37

Jeg synes kaken var super! :D Byttet ut noe av sukrinen med tagatose, og i stedet for sjokoladelokk hadde jeg hakket sjokolade i den hvite kremen. Nam, nam!!

Bonitta 20-09-11 21:08

Denne så lekker ut!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.