Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Fantastisk god LCHF sjokoladefondant og brownies (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47414)

Thomasina 08-10-11 13:41

Sv: Fantastisk god LCHF sjokoladefondant og brownies

DEilig, så mye bedre enn noe av disse tørre ikke sjokolade smakende andre kaker jeg har prøvt!
Dette var himmelsk, både varm og kaldt!

Sweetie73 08-10-11 22:49

Knallgode! Prøvde disse nå... herlige! Men best før de ble stekt, faktisk! Deilig, deilig sjokoladerøre!!! Gleder meg til å prøve en kald i morra!

Sweetie73 09-10-11 10:32

Ps. Regner ut at det blir ca 34 karber i røra. 32 fra sjokoladen, 1-2 fra eggene. Stemmer ikke dette? (Fersking her...)
Da blir det rett under 6 karber per stk. Worth it!!!

|Ingrrid 10-10-11 08:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sweetie73 (Innlegg 1225896)
Knallgode! Prøvde disse nå... herlige! Men best før de ble stekt, faktisk! Deilig, deilig sjokoladerøre!!! Gleder meg til å prøve en kald i morra!

Hehe, syns de nesten er best kalde selv jeg, veldig fudge-aktig :)) mmmmm

Sweetie73 10-10-11 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid (Innlegg 1226778)
Hehe, syns de nesten er best kalde selv jeg, veldig fudge-aktig :)) mmmmm

Absolutt!!! Knallgode kalde! Så for meg blir det enten røre eller kalde... Hehe. :p

Sweetie73 10-10-11 18:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sweetie73 (Innlegg 1226054)
Ps. Regner ut at det blir ca 34 karber i røra. 32 fra sjokoladen, 1-2 fra eggene. Stemmer ikke dette? (Fersking her...)
Da blir det rett under 6 karber per stk. Worth it!!!

Æsj... Overså at det er 13 karber per 100g kakao.:o

FrkMarge 10-10-11 19:02

I går laget jeg denne til mannen og han ble helfrelst! Dette blir nok hyppig lørdagskos fremmover.:D
Jeg laget en annen variant til meg selv da, istedenfor kakao hadde jeg oppi julekrydder så det ble en liten krydderkake: nellik, kanel, ingefær og kardemomme og vaniljepulver. En liten dæsj av hver. Jeg glemte pepper da...
Ble slettes ikke så verst, men den måtte stekes litt lenger enn sjokoladevarianten:)

I går skjeiet jeg ut med vanlig vaniljesaus til, men burde jo hatt noe annet.. Er vare det at jeg simpelthen eeeeeelsker den vanlige vaniljesausen til tine...:(
Og jeg aner ikke hvordan man lager sånn vaniljesaus... Jeg er ikke så glad i posevaniljesaus... synes den bare smaker fløte, ikke vanilje...:(

|Ingrrid 10-10-11 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1227271)
I går laget jeg denne til mannen og han ble helfrelst! Dette blir nok hyppig lørdagskos fremmover.:D
Jeg laget en annen variant til meg selv da, istedenfor kakao hadde jeg oppi julekrydder så det ble en liten krydderkake: nellik, kanel, ingefær og kardemomme og vaniljepulver. En liten dæsj av hver. Jeg glemte pepper da...
Ble slettes ikke så verst, men den måtte stekes litt lenger enn sjokoladevarianten:)

I går skjeiet jeg ut med vanlig vaniljesaus til, men burde jo hatt noe annet.. Er vare det at jeg simpelthen eeeeeelsker den vanlige vaniljesausen til tine...:(
Og jeg aner ikke hvordan man lager sånn vaniljesaus... Jeg er ikke så glad i posevaniljesaus... synes den bare smaker fløte, ikke vanilje...:(

Prøvd den soya vaniljesausen? Er veldig god, og ikke sååå ille med karber der :)

|Ingrrid 10-10-11 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sweetie73 (Innlegg 1227216)
Æsj... Overså at det er 13 karber per 100g kakao.:o

hehe, er ikke så fryktelig mange gram kakao i en ss da ;)

FrkMarge 10-10-11 19:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid (Innlegg 1227286)
Prøvd den soya vaniljesausen? Er veldig god, og ikke sååå ille med karber der :)

Nei den har jeg ikke prøvd? Hvor finner jeg den? Helsekost eller i glutenfritt-hylla i butikken sammen med soyamelk osv?

|Ingrrid 10-10-11 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1227291)
Nei den har jeg ikke prøvd? Hvor finner jeg den? Helsekost eller i glutenfritt-hylla i butikken sammen med soyamelk osv?

Er samme merke som denne soya sjokoladedessert. Hmmm.. jeg har kjøpt den i sverige, kanskje den ikke finnes i norge? Ville tippe Ultra i så fall.. Skal rope ut om jeg ser den her :) Ellers får du stocke opp neste gang du er over grensen ;)

Sprettball 10-10-11 21:24

Vi lagde disse og spiste dem varme med pisket kremfløte i helgen....

...OMG, jeg tror smaksløkene mine fikk orgasme!!!

Enormt gode!

Skal gjentas med korte mellomrom - definitivt! :D

(det var en enslig stakkar igjen som fikk stå i kjøleskapet til neste dag, og den var også kanongod - selv om jeg holder en knapp på å gafle dem i seg rett fra ovnen)

Sprettball.

Sweetie73 10-10-11 21:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid (Innlegg 1227289)
hehe, er ikke så fryktelig mange gram kakao i en ss da ;)

So true! :p

shailene 08-11-11 00:00

Bruker dere vanlig, saltet smør i denne?

shailene 09-11-11 17:02

Uff, denne var ALT for god... :o Spist meg kvalm på disse 2 dager på rad nå, heldigvis går det ikke an å spise mer enn 2 i slengen! De var så absolutt best rett ut av ovnen, men gode i romtemperatur også. Kjøleskapkalde likte jeg dem ikke så godt, da er ikke konsistensen like fløyelsmyk og deilig.

Sunniva37 19-01-12 22:23

Smakte denne varm med krem i kveld. Yummi! :sikle: Skal serveres kald i helga, håper det blir bra også. Hadde i litt ekstra søtt(0,5ss natreen, og kanskje en ts sukrinmelis, da syntes smaken på røra var litt for lite søt.) Brukte en kombinasjon av 86%, 70% og sukkerfri mørk sjokolade. Uansett: Takk for bra oppskrift!:blomster:

St. Cecilie 07-02-12 22:00

Denne har jeg i ovnen nå, gleeeeder meg til å smake noe med sjokoladesmak igjen! :D

Budeiea995 08-02-12 00:17

Vaniljesaus må dere lage selv mine damer og herrer. Dere kommer aldri til å kjøpe igjen!!!!

2 eggeplommer (3 om eggene er små)
1 boks fløte
1 dl helmelk
1 vaniljestang
Ca 15 dråper vaniljestevia

Bland alt sammen og varm opp under stadig omrøring. Skal tykne men ikke koke (blir eggesmak om den koker)

Bathory 16-02-12 00:21

Kan man bruke vanlig muffinsformer til disse, om man tar fks 3 former per? Jeg får ikke tak i ett slikt brett!

|Ingrrid 16-02-12 08:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bathory (Innlegg 1302426)
Kan man bruke vanlig muffinsformer til disse, om man tar fks 3 former per? Jeg får ikke tak i ett slikt brett!

Det kan man helt klart :) Bare sjekk her!

gamlebyen 22-02-12 20:57

Lagde disse i dag, servert kalde med krem, snadder! Kona ble meget fornøyd også.

Et generelt tips til smelting av sjokolade, dersom du bruker usaltet smør, ha i et knivsodd salt. Dette får frem sjokoladesmaken. Og selvsagt alltid i vannbad.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.