![]() |
Sv: Fantastisk god LCHF sjokoladefondant og brownies
DEilig, så mye bedre enn noe av disse tørre ikke sjokolade smakende andre kaker jeg har prøvt!
Dette var himmelsk, både varm og kaldt! |
Knallgode! Prøvde disse nå... herlige! Men best før de ble stekt, faktisk! Deilig, deilig sjokoladerøre!!! Gleder meg til å prøve en kald i morra!
|
Ps. Regner ut at det blir ca 34 karber i røra. 32 fra sjokoladen, 1-2 fra eggene. Stemmer ikke dette? (Fersking her...)
Da blir det rett under 6 karber per stk. Worth it!!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
I går laget jeg denne til mannen og han ble helfrelst! Dette blir nok hyppig lørdagskos fremmover.:D
Jeg laget en annen variant til meg selv da, istedenfor kakao hadde jeg oppi julekrydder så det ble en liten krydderkake: nellik, kanel, ingefær og kardemomme og vaniljepulver. En liten dæsj av hver. Jeg glemte pepper da... Ble slettes ikke så verst, men den måtte stekes litt lenger enn sjokoladevarianten:) I går skjeiet jeg ut med vanlig vaniljesaus til, men burde jo hatt noe annet.. Er vare det at jeg simpelthen eeeeeelsker den vanlige vaniljesausen til tine...:( Og jeg aner ikke hvordan man lager sånn vaniljesaus... Jeg er ikke så glad i posevaniljesaus... synes den bare smaker fløte, ikke vanilje...:( |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vi lagde disse og spiste dem varme med pisket kremfløte i helgen....
...OMG, jeg tror smaksløkene mine fikk orgasme!!! Enormt gode! Skal gjentas med korte mellomrom - definitivt! :D (det var en enslig stakkar igjen som fikk stå i kjøleskapet til neste dag, og den var også kanongod - selv om jeg holder en knapp på å gafle dem i seg rett fra ovnen) Sprettball. |
Sitat:
|
Bruker dere vanlig, saltet smør i denne?
|
Uff, denne var ALT for god... :o Spist meg kvalm på disse 2 dager på rad nå, heldigvis går det ikke an å spise mer enn 2 i slengen! De var så absolutt best rett ut av ovnen, men gode i romtemperatur også. Kjøleskapkalde likte jeg dem ikke så godt, da er ikke konsistensen like fløyelsmyk og deilig.
|
Smakte denne varm med krem i kveld. Yummi! :sikle: Skal serveres kald i helga, håper det blir bra også. Hadde i litt ekstra søtt(0,5ss natreen, og kanskje en ts sukrinmelis, da syntes smaken på røra var litt for lite søt.) Brukte en kombinasjon av 86%, 70% og sukkerfri mørk sjokolade. Uansett: Takk for bra oppskrift!:blomster:
|
Denne har jeg i ovnen nå, gleeeeder meg til å smake noe med sjokoladesmak igjen! :D
|
Vaniljesaus må dere lage selv mine damer og herrer. Dere kommer aldri til å kjøpe igjen!!!!
2 eggeplommer (3 om eggene er små) 1 boks fløte 1 dl helmelk 1 vaniljestang Ca 15 dråper vaniljestevia Bland alt sammen og varm opp under stadig omrøring. Skal tykne men ikke koke (blir eggesmak om den koker) |
Kan man bruke vanlig muffinsformer til disse, om man tar fks 3 former per? Jeg får ikke tak i ett slikt brett!
|
Sitat:
|
Lagde disse i dag, servert kalde med krem, snadder! Kona ble meget fornøyd også.
Et generelt tips til smelting av sjokolade, dersom du bruker usaltet smør, ha i et knivsodd salt. Dette får frem sjokoladesmaken. Og selvsagt alltid i vannbad. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43. |