![]() |
Sv: Mer enn 50+ kg overvekt
Sitat:
Om man velger (har råd ...) til å gjøre det privat er det ikke så lang ventetid. En måneds tid eller så tror jeg. |
jeg har 65 kilo og gå ned, skal ned fra 111 kilo til 55. Det er min normal vekt i følge mbi.
fyfaen sier jeg bare,,,gruer meg som bare det..halve meg blir borte men igjen så var det min egen feil jeg ble slik:( føler meg helt forferdelig og tykk! har samboer men han ser ikke på meg lengre, uff ingen god sirkel og være inne i. Jeg står enda ved start streken men jeg SKAL ned, jeg må ta meg selv i sammen:) Til dere andre jenter, stå på dere er flinke!! |
Jeg startet i september i fjor på 122,5 kg, og har satt meg 70 kg som mål. Etter et halvt år hadde jeg gått ned 25 kg. Nå har det stått rimelig stille i noen måneder, ligger og vaker rundt -30 kg. Dvs at jeg er godt over halvveis! Håper jeg får sparket i gang systemet igjen nå, har rydda litt opp i mine mistenkte partystoppere. Er i hvertfall kvitt mine sommerferiekilo, gikk opp til ca. 98 kg etter en uke med fullstendig! frislipp, og i dag var jeg på 93. Godt.
Det er mulig å få det til. De viktigste er å begynne, og sette små delmål - da virker det unektelig mer oppnåelig i starten. Anbefaler også å sette en belønning som venter når man er helt i mål. Og langt der fremme, ved 70 kg., har jeg en tur til London som blinker. Penger står på autotrekk hver måned til en egen sparekonto, og dess lengre tid det tar å komme i mål - dess mer penger har vi til å bytte ut garderoben med. |
Sitat:
Nå prater jeg meg bort her, men poenget mitt var at man ikke skal se seg blind på BMI. Det viktigste er å komme seg ned til forsvarlig vekt helsemessig, og den trenger ikke å ligge innenfor normal BMI da den ikke tar noen som helst hensyn til muskelmasse, som hos svært overvektige folk oftest er ganske så stor. Jeg vil anbefale alle som har muligheten om å få tatt en kroppsanalyse ved jevne mellomrom. Det gir et så mye mer riktig bilde enn en vanlig badevekt. Når man har kommet seg ned i forsvarlig vekt kan man begynne å tenke på det estetiske. Noen er kanskje fornøyde, andre igjen vil videre nedover. Kanskje vil jeg selv prøve å komme meg ned på 60-tallet når jeg en gang har nådd det jeg har satt som mål nå. Det får tiden vise. Men akkurat nå fokuserer jeg kun på det titallet jeg befinner meg på nå og på å forlate det, for selv om det er langt igjen til målet så vet jeg at for hvert eneste kilo jeg kvitter meg med gjør godt for helsa mi :) |
Det var ikke meningen å kuppe tråden altså. Men selv om jeg "bare" skal ned omlag 40 kilo så er det likevel såpass mye at jeg vet hvor overveldenede det kan bli å tenke på alle de kiloene man skal ned. De 5 kiloene som mange blir helt overlykkelige over føles liksom bare som en fjert i havet. Selv de 13 kiloene jeg har gått ned til nå føles bare som fjert i havet :rolleyes:
|
Kjenner til den der fjert følelsen ja...
Hvor kan en ta sånn kroppsundersøkelse da? Bor på sørlandet jeg. |
Enig i hva du sier Cyan. I forhold til bmi skal jeg egentlig gå ned ca 65 kg og det er helt utelukkende for meg. Jeg vil helst ende opp på ca 95 kg og 29 i bmi. Er ca 180 cm høy. Snakk om ca 50 kg. Kan til og med hende at jeg ender opp med høyere vekt enn det hvis jeg er fornøyd før den tid:)
|
Sitat:
|
takk! Skjema sendt!
|
FOR en god tråd dette er ! Lykke til, alle sammen. :heia:
We're all in this together ! :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
Når det bikker på og blir vanskelig, så får jeg drømme meg bort til den dagen jeg kan kjøpe en kjole og føle meg bra. Jeg vet hvis jeg holder meg til "programmet", så vil den dagen komme. Etter jeg meldte meg på easylife har jeg brukt mange, mange timer her inne på forumet og lest andres historier, oppskrifter osv.. osv. Satser på at jeg blir kjent med folk her inne etterhvert, og tenker at det kan hjelpe på motivasjonen til å fortsette. Jeg står på startstreken sammen med deg. Let's GO :-) |
Sitat:
Så jeg kan desverre ikke anbefale dette kurset til deg om du syntes alt er et ork (det skal myye viljestyrke til for å holde ut så lenge på shakes og ikke få lov å spise eller tygge på noe annet!!) Men selvfølgelig,du har nok tenkt gjennom dette grundig,og funnet ut at det passer deg :) |
Sitat:
Jeg har ikke tenkt å gå lenger enn to uker på pulver. Jeg hadde aldri klart ni uker, så du var kjempeflink som klarte det altså! Den største grunnen til at jeg valgte Easylife var for å få en - støttegruppe eller hva jeg skal si. Jeg er enslig, så jeg har ikke en partner å støtte meg på. Planen er to uker med pulver og deretter lavkarbo og trening. Håper min erfaring med Easylife blir bedre enn din. Jeg kommer til å skrive journal om hvordan ting går. Jeg har allerede betalt og skrevet under på kontrakt, så nå må jeg nesten gjøre det jeg kan for å få det til å fungere. Sette pris på kommentaren din da. Det er alltid greit å høre ris og ros synes jeg. Hvordan går det med deg nå da? |
Sitat:
Vi fikk beskjed om at de som veide mest (var forskjellige vekter på alle) skulle gå på shaker i 9 uker,men det var max. Problemet mitt var å begynne i jobb igjen,som kuttet treningen og samtidig som oppfølgingen av de stoppet...da ble det lett å bare spise litt sjokolade,så litt til,litt til... Var på 90-tallet når jeg var "lavest" på kuren,mens nå er jeg over 115. Kanskje til og med 120 :( helt krise med andre ord. Men jeg har en småttis på snart 5 mnd som blir fullammet fortsatt,så jeg avventer å begynne på lavkarbo enda. (og jeg klaarer ikke å bare redusere litt...må gå fullt inn for det!) |
Sitat:
Det er fint at du er her inne mens du grubler på ditt neste trekk. Om ikke annet kan du samle på oppskrifter og andre lure ting :) |
Jeg har også maange kilo som skal vekk. Da jeg begynte på lavkarbo gikk jeg fort ned fra 140 til 133. Men så stoppet det helt opp! :mad:
Og det skyldes nok dessverre medisiner som jeg er avhengig av å ta en god stund enda. Og de samler jo vann til den store gullmedaljen, så gått opp til 137 igjen nå... Men det ser jeg jo er vann, for får ikke på meg ringer, sokkene lager store groper osv. For min del så er det helt uaktuelt med pulver og operasjoner. Har gått ned 50 kilo før, ved lavkcalori, men selv om jeg gjorde det samme og var flink pike gikk jeg opp igjen i rekordfart og det stoppet ikke før jeg begynte med lavkarbo. Så nå øker ikke vektel lenger hvertfall:) Jeg skal bare fortsette med det jeg har gjort fram til nå og være tålmodig, så skal det nok gå nedover her igjen:ja: Jeg skulle gjerne trent litt også, men etter jeg brakk ankelen ifjor ble den satt i feil posisjon ved operasjonen og det setter meg veldig tilbake. Før kunne jeg gå 12 km om dagen og trente aerobic flere ganger i uken. Nå blir det så feilbelastning når jeg går at jeg er heldig om jeg har klart en km. Blir feilbelastning for ryggen også og har alt såpass problemer med den at sykling går heller ikke:o Tenkte ta meg en runde aerobic uten løp og hopp, men balansen har blitt så dårlig at jeg hele tiden tipper til høyre og holder på å gå rett i bakken:eek: Men nå har jeg kjøpt meg strikk, så da får jeg trent uten å belaste kroppen:) Har en lang vei å gå, men det er ikke bare vekten jeg tenker på. Jeg vil bare bli såpass frisk at jeg kan leve nogenlunde normalt igjen:D |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Lykke til, alle sammen. Dere er flotte, og vi skal klare dette! |
MissPivotal: Er det noen spesiell grunn til at du har dårlig balanse? Jeg har også en forstyrrelse på balansenerven og har alltid hatt store problemer f.eks nedover trapper:o Og etter det med ankelen ble det jo ikke bedre akkurat.
Men jeg har trent en god del med strikk før og fant ut at det var veldig effektivt for å starmme opp, hvertfall:) Mitt problem er at jeg pga fibromyalgi har mye vondt i henda, så det er vanskelig å holde strikken store deler av tida. Derfor jeg slutta med det. Men nå har jeg ikke så mange muligheter igjen, lissom. Hovedsaken er å få litt mer muskler i beina og kjernemusklaturen igjen. For etter lang tid uten å kunne gå så er det jo ikke noe igjen der og det setter jo en stopper for mange andre ting også. Men siden jeg har mindre vondt på dette kostholdet ser jeg litt lysere på det:) |
Gu så deilig og se at det er mange flere her inne med ekstrem overvekt. Selv veide jeg 145 da jeg startet etter påske og har gått ned til 129. Har heldigvis gubben lamme meg som backer meg opp. Så fant vi ut forige uka at nå skulle vi begynne og trene. Halvtime swing og en runde med pilates ca hver kveld. Problemet er bare det at vi begge er plutselig gått opp 2 kg hver. Skjønner ingenting jeg. Får tru det er pga. Alt vannet vi drikker :-/. Men men vi gir oss ikke. Men jeg plages mye med sår i svangen og under hengemagen så jeg vet ikke om jeg må vurdere opperasjon etterhvert. Er jo bare midt i 20 årene, men vet ikke om den har noen mulighet til og trekke seg tilbake. Noen som har erfaring der?
|
1. de sier muskler veier mer enn fett så det kan være derfor?
2. Det KAN trekke seg inn en del dersom det får TID.. 3. Potetmel der huden berører hverandre hindrer fuktighet (og dermed hindrer at sår oppstår). |
Slenger meg inn her, jeg også:)
Startvekt var 147 og målet er 75 kg. Jeg har gått ned 13,2 av de 72 jeg skal ned, og er forsatt ved friskt mot :p Vår skaper var litt i godlage da h*n delte ut kroppsdeler til meg, og jeg endte med en ekstra ryggvirvel i korsryggen. Denne gjør ryggen svai, og med stor og tung mage, så blir faren for skiveutglidning stor. Det har jeg heldigvis unngått, men jeg har fått beskjed om å ikke presse rygg mer enn nødvendig helt ennå. Vanlig husarbeid er nok...*sukk* Noen kilo til ned, og litt mer styrkende ryggøvelser først! Så jeg har ikke fått trent noe særlig til nå, men kjenner på kroppen at den snart er klar til rolige tusleturer på mykt underlag, og det er en deilig følelse!! :D |
Sitat:
lykke til på ferden :D dette skal vi klare! |
Måtte bare sitere meg selv her fra en annen tråd:
Sitat:
|
Åh ! Velkommen i 'Vi som skal under 90-klubben' ! :ja:
Snaaaaaaart ! :heia: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43. |