![]() |
Sv: Hyggelig ting å gjøre ...
Oi, er det oppskrift på det her inne mon tro? Det må sjekkes ut!:)
|
jeg bruker dette:
http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...rydder-ii.html kjempegodt:D laget et stort glass som varer lenge! |
Det virker absolutt som om det er noe jeg skal lage her hjemme etterhvert også.:)
|
jeg foretrekker den med spisskummen, er det som gjør "taco" smaken synes jeg... Husker ikke oppskriften, men er sikkert noen som har link, mange som bruker den, og smaker akkurat som taco-krydder... Jeg bruker bare halv mengde salt...
|
Sitat:
Rundstykker (lavkarbo) 4 egg 1/2 boks creme fraiche orginal 2 ss olivenolje 4 ss fiberhusk (helsekost) 30 g linfrø(males) 60 g mandelmel 20 g solsikkekjerner( males) 10 g gresskarkjerner( males) 2 ½ ts bakepulver 1 ts salt Sett ovnen på 180 grader Start med å male solsikkekjerner, linfrø og gresskarkjerner, jeg bruker hurtigmixeren Bland alt det våte først (kakk egg, creme f og olje) Bland det tørre inni det våte og avslutt med bakepulveret. Rør dette godt sammen, det vil etterhvert bli veldig tungt å røre med sleiven. Da kan du ta opp litt og litt av deigen og forme dem slik du ønsker. Om de ikke er så lette å forme la deigen hvile i noen minutter til den blir lett å jobbe med. Stekes på midterste rille i 20-25 min |
disse fikk jeg lyst til å prøve. Men hvordan/med hva maler du frøene? Har skjønt at noen har en "fancy nok" stavmikser som gjør sånt, andre bruker kaffekvern - flere muligheter?? :)
|
Rist noen rå mandler og valnlötter med litt olje, salt og chili krydder, skikkelig godt! Pakk de inn i feks cellofan, og lag en slöyfe :p Og sier som flere her, så heldig mammaen din er ;)
|
Åhh! Dere er så gode! :o
Noen av disse rådene skal jeg absolutt bruke senere også, som små oppmuntringsposer eller vertinnegaver hvis jeg skal bort til noen med lavkarbokosthold.. Takk, alle sammen. |
Sitat:
|
Sukrin, sukrinmelis, jbk-mel, fiberhusk, nøtter (f.eks. paranøtter), sesamfrø, mandelmel, cocosa. Her er mye godt man kan putte oppi. Kanskje adresser til noen blogger (har dem dessverre ikke i hodet): lena beatrice, lilalife, lchf-bloggen, lavkarbo gjort enkelt. Jeg har fått mange idéer hos dem.
|
Lag en flott bok med oppskrifter.... print ut oppskrifter fra blogger og her inne, og kanskje med noen bilder til også... Inspirerende...
Lavkarbo bounty sjokolade er en av mine favoritt snacks for tiden... |
|
:love: Tusen takk for denne tråden!!!
Jeg er så usigelig glad i pappan min!!! :love: Men hver gang jeg spør ham hva jeg kan gi han i gave etc så sier han alltid at han har alt han trenger og ønsker. MEN da jeg så denne tråden kom jeg på at han falt pladask for Nannahs knekkebrød! Jeg skal lage en enorm porsjon til ham til han kommer på torsdag! Takk for hint og tips! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55. |