Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Lavkarbo Bergen høst 2011 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46475)

FrkMarge 17-08-11 02:00

Sv: Lavkarbo Bergen høst 2011

Bor på Nattland :)

Angemi 17-08-11 12:43

Ikke helt komt i gang etter ferien, men håper jeg nærmer meg snart:) Tar en dag om gangen for øyeblikket og håper at jeg snart er i ketolyse modus.
Har ikke vært her på noen uker, og synest det er kjempemorsomt at vi er blitt så mange:D. Jeg bor v/Brann stadion.

mjaubeibi 28-08-11 09:52

I går gikk jeg på min første sprekk- mer eller mindre planlagt. Spiste 3 stykker med pizza fra Peppes- og i følge sidene deres hadde pizzaen min 30 gram karbo per 100. Så dersom jeg runder litt oppover, fikk jeg nok i meg 200 gram karbo total i hele går(ligger vanligvis på 15 gram).

Min første utskeielse siden jeg begynte i juli- og nå er jeg spent på å se hva som skjer.

Hvor lang tid det tar før jeg faller ut av ketose(fortsatt rød stick morgenen etter), hvor lang tid det tar å komme inn i ketose igjen etc.

Spennende å bli kjent med kroppen sin på ny!

Hvordan går det med alle dere andre?

Festina lente 30-08-11 15:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mjaubeibi (Innlegg 1193862)
Hvor lang tid det tar før jeg faller ut av ketose(fortsatt rød stick morgenen etter), hvor lang tid det tar å komme inn i ketose igjen etc.

Sticksen er vanligvis alltid rød om morgenen fordi du ikke har spist noe hele natten. Det mest pålitelige resultatet med sticks får du om du måler 2 timer etter siste måltid på kvelden.

Hvor lang tid det tar før du er i ketose igjen varierer fra person til person. For noen tar det opp til 3-5 dager. Du må derfor bare "prøve og feile" slik at du lærer akkurat hvordan din kropp fungerer. Lykke til! :)

mjaubeibi 01-09-11 17:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Festina lente (Innlegg 1195792)
Sticksen er vanligvis alltid rød om morgenen fordi du ikke har spist noe hele natten. Det mest pålitelige resultatet med sticks får du om du måler 2 timer etter siste måltid på kvelden.

Hvor lang tid det tar før du er i ketose igjen varierer fra person til person. For noen tar det opp til 3-5 dager. Du må derfor bare "prøve og feile" slik at du lærer akkurat hvordan din kropp fungerer. Lykke til! :)

Ja, jeg visste jo det om morgen-ketose, når jeg tenker meg om:) Har målt meg hver eneste gang jeg har tisset- inkludert 2 timer etter middag, og har i følge sticksene aldri ramlet ut! Har riktignok ikke målt i dag ennå, men nå er det jo dag 5....

Er mange som sier at man uansett ikke skal stole blindt på sticks, så prøver å ikke basere meg for mye på dem heller. Ikke lett alltid:)

Har stått mer eller mindre i ro denne uken da, så får håpe det snart løsner igjen!

zzyx 05-09-12 05:37

Ble det noe av denne gruppen? Mulig å slenge seg på? :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.