![]() |
Sv: Lightbrus = opp i vekt?
Sitat:
|
Det Petra mener er at det ikke er alle som legger på seg av light brus....ikke at dere andre lyver... :-)
|
Sitat:
|
Mener jo bare at man reagerer så forskjellig :)
|
Sitat:
|
Jeg for min del har nå kutta ut light brus og "sukkerfrie" drikker. Ett spørsmål... hvordan er det med farris? Den aromaen er det noen dirty devil der? For det står jo ikke noe bakpå flaska :-/
|
Sitat:
Husk også at med hensyn til de aller fleste stoffer så er også mengde en faktor man bør være obs på. Selv drikker jeg farris med glede... men ikke i mengder "som vann" |
Sitat:
|
Reglene er her:
http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...0606-0669.html Det som er viktig er http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...69.html#map023 artikkel 3 punkt c) Sitat:
Dette punktet tillater at kjemisk framstilt "sitron" kan helles i flaskevann og merkes "naturlig aroma" om den er "kjemisk lik", sånn som jeg leser det. Mer i artikkel 16, men det er for tidlig på morgenen til at jeg klarer å vri hodet rundt den. http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...69.html#map039 Jeg har forøvrig sendt en mail til ringnes... så får vi se om de svarer. |
Wow, dere er effektive må jeg si. OK, da blir det en liten redusjon på farris og. drikker jo det så klart ikke som om det var vann, men er litt lettere å få i seg farris enn vann for meg... I know it aint good :-/
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg kan uansett ikke tro at de smakstilsatte farrisene er annet enn harmløse. Det er snakk om så marginalt. Jeg bruker mye sitron i matlaging, og tidvis i vannet mitt. Av smaken å dømme, tror jeg at jeg nok selv er mer raus med sitrusfruktene (eventuelt de kjemiske like stoffene) enn hva Ringnes og Grans er. Da ville jeg vært mer forsiktig med de smakstilsatte Imsdalene og Bon Aquane. De smaker jo nesten saft! |
Ja, man går opp i vekt av lightbrus.
Alt som smaker søtt gjør ar vekten endres. http://vlchf.no/artikler/lchf-og-netto-carbs/ |
Sitat:
|
Vanlig farris med sitronskiver oppi er hvertfall naturlig! :)
|
Sitat:
Jeg har sogar flere ganger målt blodsukker før og etter inntak av sjokolade søtet med maltitol, med ikke mer marginal stigning enn et vanlig lchf-måltid. Jeg, og flere med meg, reagerer også på maltitol laksativt, noe som til dels vitner om at sukkeralkoholene ikke taes fullt opp i tarmen. Jeg er i grunn ganske på linje med kostdoktorn, av det jeg har lest, men denne "artikkelen" uten ordentlige referanser til linker etc, er ganske tynn, synes jeg. Om man skal snakke empirisk, så er det jo også mange som (uten at dette på noen måte er særlig bra eller optimalt) har gått greit ned i vekt tross et relativt stort inntak av matvarer inneholdende aspartam, maltitol, sukrin, splenda etc. |
Da er light-produktene herved lagt på hylla for min del! Har fulgt "reglene" til punkt og prikke hele ferien - ikke ned et gram viser vekta... Og at jeg har stappa i meg pepsi max, kullsyrevann (i mengder!) og litt sprite zero - ja det har jeg... så det skal det bli en slutt på nå!!
|
Sitat:
Ringnes svarer raskt :) Sitat:
Og det er kanskje på tide å dele dette ut fra light-brustråden? Hjelp? :) |
Jeg har gått ned 11 kg siden 24.05.11.
Drikker Farris Bris m/lime(den grønne), minst 1,5 liter pr dag, og litt mørk sjokolade(helst 86% )til hver kaffekopp (2-3 pr dag). |
Sitat:
|
jeg fikk beskje av ernærings fysiologen jeg gikk til, at jeg kunne drikke så mye light brus jeg bare ville.. så lenge jeg ellers spiste sundt ville jeg gå helt litk ned i vekt som vist jeg kuttet brusen
|
Sukk... Har selv gått ned 25 kg på rett over et halvt år, hvor Pepsi max totalt redda meg. Det hadde aldri gått uten...
Men denne gangen går det tregere, og kanskje det er en ide og redusere Pepsi Max inntaket... Sukk sukk sukk :-) |
Sitat:
|
Sitat:
Her spist søtt HVER DAG i 2,5 år og har allikevel gått ned 43 kilo..... |
Skal man pirke så gjør absolutt alt at vekten endres, akkurat det er et kjemisk og naturvitenskapelig faktum ;)
Hvilke mengder folk kan ha i seg av forskjellige ting vil jo dog variere siden forbrenningen varierer fra menneske til menneske. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22. |