![]() |
Sv: Lavkarbo og bygging av muskler
Vel - jeg burde bare ha lest signaturen din tidligere, og styrt unna.
Kan ikke forvente at man gidder å argumentere også. :D |
Jeg opplever det motsatte...
Nå med 3-4 uker på lavkarbo har jeg vondt i musklene når jeg skal gå hjem fra bussen. Jeg har aldri vært trent, men SÅ dårlig form har jeg aldri vært i at det gjør vondt i musklene av å gå hjem (15 minutter oppover). Andre som har opplevd det? |
Det går nedover fram til kroppen har vent seg til å forbrenne fett. De første sykkelturene jeg tok på lavkarbo var et mareritt, selv om jeg hadde syklet samme turen uten problem like før. Så det går over for de fleste, men noe ulike erfaringer er det.
|
Ok, godt å høre at det ikke er helt unormalt da. Nesten så jeg begynner å bli redd jeg ikke kommer til å klare å gå om det fortsetter sånn her!
Så jeg håper det snur snart for meg. |
Det er ganske vanlig i starten av lavkarbo at kroppen tappes en del for magnesium. Så om du får kramper bør du vurdere et tilskudd.
|
Nei det er ikke kramper, det er bare vondt når jeg går.
Som om musklene er svekket på ett vis... |
det er nok ikke selve muskelen som er svekket, men det at den ikke får inn den helt store energien:)
|
Sitat:
|
musklene bruker glukose som energi. glukose som i første omgang dannes av karbohydrater, fordi at det er lettest for kroppen. Det har den jo gjort siden du ble født omtrent. Når den ikke får inn karbohydrater igjennom kosten er den nødt til å gå endel omveier for å danne denne energien. Spesielt i starten er dette en tung prosess for kroppen og derfor opplever man denne dårlige energien til musklene:) Hvor lang tid overgangen tar kan variere fra dager til måneder..
|
Takk skal du ha :D
Krysser fingrene for at kroppen snart finner ut av det :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18. |