![]() |
Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med
Sitat:
|
Hei! Jeg vil gjerne være med! Jeg har null erfaring så jeg håper jeg får litt hjelp og støtte her inne. Begynte nemlig med frokosten i dag, så jeg vet ikke helt hva dette dreier seg om... Så da er det fint med litt støtte og ha noen å diskutere med. Hadde besøk i går av ei venninne som har prøvd ei stund og hun anbefalte det på det sterkeste. Ettersom jeg og min samboer ungefri i to uker nå så tenkte vi at det kanskje var riktig tidspunkt å prøve. Jeg har ikke vært på vekten på over to år, og vet ikke om jeg er helt klar for det, eller om jeg bare skal kjenne på buksa... Men det spørs om jeg må... Skulle iallefall gått ned 20 kg jeg også :-(
|
Sitat:
Det finnes en nybegynner "tråd" her inne med endel spørsmål og svar, tipper den også kan være til hjelp :) Det kan jo være lurt å gå på vekten, men det er ikke noe man MÅ gjøre.. Mange måler jo kunn cm også!. (jeg gjør begge deler, og syns det er godt å se at cm krymper selv om vekten står stille) :D |
Sitat:
I dag viste så klart vekta +500gram i forhold til for 2 dager siden, men vi får se hva mandagen viser! Jeg tar Udos Choise morgen og kveld + Krom og magnesium. Jeg håper det hjelper! |
Sitat:
Håper den fortsetter slik.. Ja, det er ikke lett det der når man har foreldre som lager slik *ikkespisemat*. Føler jeg er litt heldig der, siden mamma også går på Lavkarbo :) |
Sitat:
Så heldig du er, det hjelper nok ja. Min mor er sikkelig skeptisk til dette og er egentlig ganske imot at jeg gjør dette. Hun mener at jeg kommer til å få masse fett i blodårene + legge på meg (De vanlige kommentarene fra kaloritellere). Min mor er EVIG jojo-slanker. Og har i perioder også "sultet" seg, spiser rare alge og urtedrikk for magen. Men å teste REN mat, nei det er farlig:eek: |
Sitat:
Hmmm, vil nå si det hørtest mye mere usundt ut det din mor driver med enn at du spiser REN mat;) Synd for henne som ikke skjønner det.. |
Sitat:
Forskjellen mellom henne og meg er jo også at jeg ikke hiver meg over maten, selv om jeg ikke burde spise det. Hun har jo evig mange dager hvor hun spiser alt som man ikke burde spise når man ønsker å gå ned i vekt. :o Spent på i morgen......da er det riktig veiedag! I dag har jeg spist alt for lite mat så jeg sitter her med hodepine dum som jeg er....:mad: |
Sitat:
Aah, så det er ikke bare jeg som spiser alt for lite innimellom ser jeg :( Har funnet ut at på dager jeg spiser litt lite hjelper det meg å ha litt Baconsnacks i skapet.. Funker litt på hodepinen :) |
Sitat:
I dag har jeg spist for lite fordi vi ikke hadde noe særlig lavkarbo vennlig i huset. Skulle egentlig handle i går men det ble glemt pga soool og badetur og Kinamat :p Jeg pleier alltid å være flink til å spise, må heller begrense inntaket enn at jeg må tvinge i meg. Men i dag spiste jeg kun 2 egg + bacon til frokost (hadde ikke rømme, fløte, cremefraish eller noe annet) + middag kl 5. Jeg må nok ta meg litt mer middag senere i dag, er nok ikke helt mett enda:( Min største synd er at jeg drikker for lite....:( |
Sitat:
Jeg drikker Pepsi Max nesten hver dag jeg, men har en bitteliten regel da, at for vert glass med PM jeg har lyst på skal jeg drikke minst 2 glass vann.. Funker litt på å få i seg nokk veske.. :D Jeg hadde også perioder der jeg drakk for lite, og da ble jeg mye fortere sulten, men etter jeg begynte å drikke mere føler jeg at jeg er på rett vei.. Det skal ikke være enkelt :( |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har også funnet et triks nå og det er at jeg ikke får lov til å røre PM før jeg har drukket 2,5 liter vann. Det vil i praksis si at det ikke er mulig for meg å røre PM før kvelden kommer. Noen dager har jeg også latt være fordi jeg egentlig har lyst til å slutte helt å drikke det. Et skritt på veien til å slutte helt er jeg kommet og er glad for det. |
Jeg lurer på om det er Pepsi Max som er med på å bremse min nedgang nå, eller om det er som du sier LadyLike at kroppen nå har sluppet de første fem kilo og tar en pause?
Jeg har tatt av noen få hundre gram den siste uken og selvom jeg i dag har tatt av nøyaktig 5,1 kg på de fire ukene jeg har hatt fullt fokus på karbohydratfattig kost, så ble det første kiloene borte på en-to-tre. Nå går det sakte og jeg skal innrømme at det tuller litt med hode mitt..... :o. Begynner å tenke på om det kan være Pepsi Max som er partystopper. Spier jeg for mye fett, tro? Blir det totalt for mange kalorier? Osv osv... men forklaringen kan jo være enkel - kroppen trenger litt tid og egentlig synes jeg ikke det er noe rart...når jeg tenker meg om. Jeg trives så godt på dette kostholdet at jeg har ikke tanker om å gi slipp. Heldigvis. Alikevell ønsker jeg at kiloene jeg vil bli kvitt skulle ha vært borte i går... makan til surrete tankevirksomhet! hehe. |
Det er jo vanlig at vekten kan stoppe litt opp innimellom :) Jeg gjikk ned 4-5kg på 5 uker, og så sto jeg stille i noen uker før jeg nå har begynt å gått ned igjen :) Trur det beste er å være tålmodig jeg:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Ang. PM så kan det jo være en ide å stoppe helt å drikke det...selv om det er vanskelig i starten. Jeg har vært cola avhengig, men klarer meg fint uten nå. Men jeg vet md meg selv, at hvis jeg starter å drikke cola igjen blir jeg nok avhengig ganske fort og jeg får til og med "abstinenser" når jeg slutter. :eek: Uansett, bra du drikker 2.5 liter vann!!! |
Sånn da lader jeg opp til start i morra. Jeg skal ha egg og bacon til frokost og har tatt opp kylling fra frysa. Har grønnsaker liggende i frysa så da blir kylling og grønnsaker og bearne saus til middag i morra. Vet ikke helt hva jeg tar til de andre måltidene enda men.
|
Sitat:
Ellers masse lykke til, er de første dagene(ukene) som er verst;) |
Takk. Kjekt å vite :)
|
Sitat:
|
Sitat:
....og til dere som har veiedag, lykke til dere også :) |
Sitat:
|
hei. kan jeg oxo henge meg på her el?
har levd i ketolyse i 4 uker nå og godt ned 5 kg. kjempe motiverende. gøy og lese om hvordan andre kommer seg gjennom dagene da :0) og få et spark i ræva innimellom er nok ikke dumt...hehe... |
Heisann. Håper alle har hatt en strålende helg. Jeg har spist deilig mat og skeiet ut med en cider. I dag har det vært reste/krisemiddag, men det var kjempegodt og jeg har middag i morgen også. (Det hadde blitt lunch hvis jeg skulle på jobb)
Jeg tror jeg får i meg litt lite fett, men tar et par ts med Cocosa i løpet av dagen, og håper det hjelper. Veier meg har jeg gjort bare når jeg startet, så kanskje jeg bør veie meg igjen snart. Har holdt på i 3 uker og har sjelden vært sulten. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22. |