![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Jeg sniker forøvrig litt ellers her... :o Jeg startet vel opp for ca. 1 uke siden.
Skulle gjeeerne hatt noen "likesinnede" å følge. Vet hvor lettere det er, og mer morro å følge hverandre mot lignende mål. Er ikke helt sikker på om jeg følger ketolyse da, teller ikke karber, enda iallefall. Men jeg har vært "inne på" lavkarbo før, og da også ketolyse. Så jeg er ikke helt fremmed i gamet. På uken som har gått så har jeg konsentert meg om å få inn rutiner, og planlegging av kostholdet. Tenker LCHF. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er med. Startet i går da og er kommet i ketose i dag. Stålånden er tilbake ;)
|
Sitat:
Jeg er glad i kjøttdeig, så får vel en del kjøtt der. Og bacon og ost :sikle: Ellers spiser jeg alltid hvitløksmajones o.l til salaten min. |
Jeg henger meg gjerne på.
Har så smått lest meg opp på dette og håper å få det til. Mest for helsa sin skyld, for jeg har egentlig ikke mange kg å gå ned. Mitt største problem blir vel å unnvære frukt, som er min store lidenskap ! |
Sitat:
|
Hvordan finner man foressten igjen tråden etter å ha vært avlogget ?
|
Sitat:
|
Jeg blir med, eller begynte i går:)
|
|
Sitat:
|
Husker ikke helt fra sist, men blir man usigelig tørst den første tiden? Jeg er overhodet ingen vann drikker, pleide å drikke 1,5 pepsi max om dagen, men i dag har jeg drukket det + 2 liter vann også...Føler jeg bare må kutte vekk på lett brusen, for den stiller ikke tørsten. Helt unormalt for meg
|
Sitat:
|
Jeg er med! Spennende dette da jeg har vært på evig slankekur uten at noe har hjulpet (på sikt). Er fersking både på forumet og på lavkarbo, men har lyst til å prøve dette ut. Har holdt på en ukes tid på egen hånd, men det gir jo masse motivasjon å gjøre dette sammen med andre! :rolleyes:
|
Sånn ca hvor mange kilo ønsker dere å gå ned?
Akkurat nå er jeg på det stadiet at jeg er drittlei vekta mi, så for hvert kilo ned er jeg evig takknemlig. Idealvekten min er -20-25 kg da. |
Sitat:
|
Hello ladies! :D
Er det greit at en gammel traver henger seg med her? Startet i juli i fjor og gikk på streng og disiplinert ketolyse fram til cirka 15. desember, og siden da har jeg bare svevd gjennom pasta og godteri om hverandre. I know - it's stupid! I den perioden juli-desember gikk jeg totalt ned 20 kg. Før det har jeg gått ned 14 ved hjelp av Reductil. Jeg tenkte "melde" meg inn her sammen med dere, slik at jeg kan hjelpe og veilede dere litt hvis det trengs, og dere kan hjelpe meg holde på motivasjonen :rolleyes: Jeg veier per dags dato 93 kg, og skal ned 10-13 kg til. Er 180 cm høy. Da tror jeg vi har avdekket de fleste vesentlige spørsmål? ;) |
Koselig med gamle travere. Du har jo masse erfaring og råd å komme med.
Helt enig at det hjelper på at vi er flere og på noenlunde samme tidslimit(start altså) Selv veier jeg 88 nå og ideal vekt er vel 68. Men kommer jeg meg iallefall ned til 75, så skal jeg være strålende glad :) Vekten har sakte med sikkert seget på de siste 6-7 årene inkludert et barn. Veide 58 før jeg fikk mitt første barn, men dit ned er bare uaktuelt og egentlig for tynt :) |
Jeg vil være med!=)
Kjøleskapet har blitt fyllt opp og nannas knekkebrød står i ovnen nå=) Jeg har vært innom ketolyse-kuren tidligere, men har sliti litt med å få det til å fungere på jobb og derfor gitt litt opp.. Selv om jeg til vanlig ikke spiser mye karbo hender det det blir altfor enkelt og steke halvferdige rundstykker eller lage pasta, men det skal jeg slutte med idag :) Jeg veier nå ca 78?kg, har ikke batterier i vekten min men skal få fikset det, er 170cm og vil ned til 60-65kg.. Jeg bryr meg i utgangspunktet lite om hva vekten sier hvis jeg kan være fornøyd med det som er i speilet, så tiden vil vise:rolleyes: Så fint at vi kan være fler som gjør dette sammen:) |
Jeg har ikke så mange kg. jeg vil gå ned. Kanskje 4-5 sånn for sommerklærnes skyld.
Men jeg har revmatisme og har blitt anbefalt dette kostholdet. Kanskje jeg får bedre søvn og bedre dager. Ikke har jeg holdt på mange dagene heller, men er forskrekket over hvor mange matvarer det er karbohydrater i. Før har jeg slitt med å finne mat med lite fett,- jaktet villt på mager kost. Nå må jeg nesten glise litt, :rolleyes: for nå er det å jakte på mat med lite karbohydrater. Det er søren ikke lett å bli klok på dette. Jeg ser at det vanskeligste, vil bli "matpakka". Så her er jeg åpen for gode råd. :) |
Kjempekoselig at gamle travere vil henge seg på her, så lenge du/dere er forberedt på å måtte svare på en haug med spørsmål fra oss ferskinger *ler* ;)
Ser det er fler enn meg som tørster... Har drukket uendelig mye mer de to siste dagene enn jeg har gjort på evigheter. Skjønner ikke helt hvorfor jeg er så tørst, for jeg har ikke gjort alt for store endringer i kosten siden jeg allerede har levd lavkarbo. Er det fettet som gjør oss så tørste? Og er det kanskje all væsken som har gitt meg 1,5 kg ekstra siden mandag morgen? |
Sitat:
|
Dere som har snikstartet, hva hadde dere til middag i dag?
Her ble det lite tid mellom jobb og foreldremøte, så da er det sååå kjekt med ting som kan stå i ovnen. Det er jo veldig mye lavkarbomat som kan det (mye kan gratineres ja :p ) og i en hektisk hverdag passer det bra da man kan gjøre andre ting mens maten lager seg selv. I dag surret jeg baconstrimler rundt kyllingfilet (litt pesto imellom) og hadde i ovnen. Serverte med smørkokt brokkoli med store saltflak på, samt hvitløksdressing. Gooodt! |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21. |