Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Påske - egg (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4427)

Iset 13-04-06 11:05

Sv: Påske - egg

Karin: oj det fristet å spørre om hvor du har kjøpt disse vidunderlige kakene, men jeg tror jeg skal la være, for jeg klarer ikke holde meg fra å spise hele pakken på en gang, det VET jeg. :P

Trolljenta 17-12-06 20:01

Hvordan gikk det med stevia-marsipanen?

Trolljenta 17-12-06 20:06

Må du ikke lage melis av denne fruktosen først eller?
Høres ut som om du bare kjører alt i mikseren

Summer 17-12-06 21:29

Jeg kjørte mandlene og fruktosen sammen til en masse i år hvertfall. Laget ikke melis først. Men dersom du skal ha ekstra fruktosei sjokoladen du skal dyppe i, så vil jeg anbefale deg å lage melis av den først. Hel fruktose blir kornete og løser seg ikke opp (det gjorde hvertfall ikke det sist jeg fant ut det ble for lite søtt og hadde oppi sjokoladen).

Lava 26-03-09 14:44

Noen som har flere ideer til påskegodt??

:heia:

Imse 26-03-09 16:26

Å, her var denne herlige gamle tråden!

Noen som har prøvd å lage marsipan med splenda?

Jannicke 26-11-09 22:20

Herregud..........jeg elsker marsipan........

Kunne tenke meg å prøve disse....

Men hvor mye karber er det i denne posjonen lissom?
250 gr skoldede mandler er vel omlag 16 kh, men npr jeg prøver veie 2 ta splenda på min kjøkkenvekt, veier det ikke noe..... Hvor mye kh regner jeg på 2 ts splenda?

Fruktose kan jeg ikke noe om, har aldrig brukt det.
Hvor mange kh er det i 2 ss fruktose?

Nå er dette en "gammel" oppskrift, er det kommet noe søtningsmiddel i "nyere tid" som er bedre.

Gerd 26-11-09 22:24

1 ts splenda er ca 0,5 karber :)

bondetuppa 27-11-09 09:11

Denne oppskriften skal prøves som julesnacks:) Men noen som har laget den med Sukrin:confused: Må nok pulverisere den, da jeg synes den løser seg dårlig opp. Fant Sukrin i melisform på nett her om dagen, kanskje en bedre løsnig?

Areola 27-11-09 13:51

Jeg vil tro at melis-sukrinet er ment for akkurat disse tilfeller. Har ikke prøvd den, men skal definitivt gjøre det en gang!

crystall 17-03-10 17:21

Dytter litt på denne siden det nermer seg påske ;);)

naughty 22-03-10 00:20

Synd jeg ikke liker marsipan :/

Men til de som lurte på om eggehviten skal stivpiskes: Nei.
Marsipan er neste det samme som kransekakemasse. Noe de aller fleste har laget, sant? Du bare blander hviten veldig godt med de kvernede mandlene :)

Fofa 18-11-10 10:45

Ser dette er en gammel tråd...men for min del er den ganske aktuell igjen nå før jul :)

Er det virkelig så enkelt å lage marsipan???
hehe....kommer til å bli laget endel her til jul, bare jeg får det til.

Er det noen som vet om det er mulig å lage den med paranøtter?? Under halvparten mengde karbo sammenlignet med mandler..

otika 20-11-10 00:59

Jeg har lagd marsipan med sukrin melis og den gikk i søpla :( den isinga man får i munnen var helt ekstrem og marsipan kulene virket svette....Prøvde å steke noen etterpå,når de var varme og skulle være ferdig datt de sammen når jeg tok på dem,men når de ble kalde ble de stein harde....Blir ikke flere forsøk med sukrin melis og marsipan her

Men : jeg har lagd kransekake masse med splenda og det fungerer perfekt (trenger ikke male splenda heller) ,massen blir ikke seig,selv ikke etter en tur i fryseren,men smaken syns jeg er like god uansett :p

I morra skal jeg prøve å lage marsipan med splenda (hvis jeg rekker da :)

Imse 21-11-10 21:28

Det er veldig enkelt å lage marsipan:D Blir godt med sukrin, bare man bruker minst halve mengden man ville gjort med melis, om marsipanen blir litt våt må du ha i mere mandler;)

Jeg synes marsipan blir bedre med splenda enn sukrin og aller best når man dypper de i mørk sjokoalde. Skikkelig konfekt.

Bittemoren 01-12-11 07:59

denne må jeg kansje prøve :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.