Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43409)

Bøtt 30-05-11 16:48

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!

Ismaskin skal jeg også gå til innkjøp av:ja:Jeg rørte ikke i isen siden jeg pakka den i plast både i bunnen og over så krystaliserte den seg ikke faktisk.

Kvamsen 30-05-11 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av butten (Innlegg 1123747)
Ismaskin skal jeg også gå til innkjøp av:ja:Jeg rørte ikke i isen siden jeg pakka den i plast både i bunnen og over så krystaliserte den seg ikke faktisk.

Ismaskin er å anbefale :) Den blir ikke så hard da, men litt fastere enn soft-is. Perfekt :sikle: Og så tar det ikke så lang tid før den er ferdig. Så de hadde noen billige ismaskiner på Rema, men vet ikke helt hvordan kvaliteten er.

Imp 01-06-11 21:09

Gurimalla for en god is...nå har jeg nettopp spist en god skål med denne, så håper ikke magen slår seg vrang.

Tilogmed mannen som vanligvis er så skeptisk til alt lavkarbo jeg lager blunket to ganger og utbrød "DEN var god!"

Jeg pakket den ikke inn i plastfilm, men i helt tett boks. Krystalliserte seg ikke, ble litt hard, men 15 sek i mikroen myknet den litt.

|Ingrrid 01-06-11 21:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 1126475)
Gurimalla for en god is...nå har jeg nettopp spist en god skål med denne, så håper ikke magen slår seg vrang.

Tilogmed mannen som vanligvis er så skeptisk til alt lavkarbo jeg lager blunket to ganger og utbrød "DEN var god!"

Jeg pakket den ikke inn i plastfilm, men i helt tett boks. Krystalliserte seg ikke, ble litt hard, men 15 sek i mikroen myknet den litt.

Kult! KJæresten min elsker også den der, faktisk lagd den til foreldrene sine og, haha. Kult at den ikke krystalliserte i tett boks, var ikke helt sikker, så har kjørt med plast til nå. Vet den blir litt hard, men jeg pleier også å mykne den opp i mikron :)

FletteMette 01-06-11 22:00

Skal lage den jeg også! både med og uten kokos! ;-)men kan noen forklare hvorfor den ikke krystalliserer seg når den blir pakket i plast?

Cyan 02-06-11 07:27

Da jeg lagde isen tok en jeg en liten porsjon og pakket i plast (jeg stolte ikke helt på rådet, så jeg turte ikke gjøre det på hele :p) og den krystalliserte seg den altså ... Men jeg har aldri lagd is før, så det kan jo være at den ikke krystalliserte seg like mye som den hadde gjort uten plast. Det kan jo være jeg er ekstra kresen når det kommer til is også :rolleyes: Mannen min spiste den krystalliserte porsjonen da, og syntes den var helt topp.

|Ingrrid 02-06-11 19:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FletteMette (Innlegg 1126564)
Skal lage den jeg også! både med og uten kokos! ;-)men kan noen forklare hvorfor den ikke krystalliserer seg når den blir pakket i plast?

Aner ikke hvorfor. Jeg har gladpack og tett boks, og min krystalliserer seg aldri. Den blir litt hard, men det er bare å ta den ut litt før servering :)

majo1 05-06-11 08:36

MMM, himmelsk god =) :)

|Ingrrid 28-08-11 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kvamsen (Innlegg 1124243)
Ismaskin er å anbefale :) Den blir ikke så hard da, men litt fastere enn soft-is. Perfekt :sikle: Og så tar det ikke så lang tid før den er ferdig. Så de hadde noen billige ismaskiner på Rema, men vet ikke helt hvordan kvaliteten er.

Hvilken har du?

lizliz 10-09-11 21:53

Nettopp laget denne uten kokos, og en ting kan hvertfall sies : NAM!

Hellokitty0210 16-09-11 19:50

lagde denne i stad, spiste opp nesten alt får jeg puttet den i ismaskinen.
(kjøpte i stad) hehe.

Jeg puttet også noen romm dråper oppi i stedet for kokos <3 NAM!

Kvamsen 18-09-11 10:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid (Innlegg 1194263)
Hvilken har du?

Sorry at jeg ikke har svart, men er visst ikke inne her så ofte. Jeg har en maskin fra Krups. Sliter litt med at det sitter igjen et tynt lag is på innsiden av maskinen. Tror flere har nevnt det over. Kjedelig når jeg bare lager til to, da går det mye vekk, men ellers er den helt fin.

http://www.elektrosenter.no/index.ph...roducts_id=385

Prøvde å legge til bilde, men så teknisk var jeg visst ikke.

Kvamsen 18-09-11 10:54

Dette er helt klart min favorittoppskrift på is, men jeg liker den best i ismaskin. Har frosset ned et par porsjoner som jeg har i fryseren, men den blir så skrekkelig hard og i tillegg synes jeg ikke konsistensen (når den har tint litt) og smaken blir så god.

anette90 09-03-13 14:57

Jeg måtte prøve denne i går, og den var supergod!! Så enkel å lage, ned i en boks, og vips!! :D Hurra!! Skal sies at den er rimelig mektig, godt med bær til! Takk for oppskrift :)

Shadow 30-05-13 14:50

Nam nam, nå blir det jammen is på meg også i sommer. Dette ble kjempegodt!!!

:D

Maxie10 17-06-13 20:47

Lagde denne i dag, uten kokosmasse, med ismaskin. Ble veldig god, men litt sterk kakaosmak for oss, så tror det blir litt mindre av det neste gang. Men absolutt ikke dum :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.