![]() |
Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
Ismaskin skal jeg også gå til innkjøp av:ja:Jeg rørte ikke i isen siden jeg pakka den i plast både i bunnen og over så krystaliserte den seg ikke faktisk.
|
Sitat:
|
Gurimalla for en god is...nå har jeg nettopp spist en god skål med denne, så håper ikke magen slår seg vrang.
Tilogmed mannen som vanligvis er så skeptisk til alt lavkarbo jeg lager blunket to ganger og utbrød "DEN var god!" Jeg pakket den ikke inn i plastfilm, men i helt tett boks. Krystalliserte seg ikke, ble litt hard, men 15 sek i mikroen myknet den litt. |
Sitat:
|
Skal lage den jeg også! både med og uten kokos! ;-)men kan noen forklare hvorfor den ikke krystalliserer seg når den blir pakket i plast?
|
Da jeg lagde isen tok en jeg en liten porsjon og pakket i plast (jeg stolte ikke helt på rådet, så jeg turte ikke gjøre det på hele :p) og den krystalliserte seg den altså ... Men jeg har aldri lagd is før, så det kan jo være at den ikke krystalliserte seg like mye som den hadde gjort uten plast. Det kan jo være jeg er ekstra kresen når det kommer til is også :rolleyes: Mannen min spiste den krystalliserte porsjonen da, og syntes den var helt topp.
|
Sitat:
|
MMM, himmelsk god =) :)
|
Sitat:
|
Nettopp laget denne uten kokos, og en ting kan hvertfall sies : NAM!
|
lagde denne i stad, spiste opp nesten alt får jeg puttet den i ismaskinen.
(kjøpte i stad) hehe. Jeg puttet også noen romm dråper oppi i stedet for kokos <3 NAM! |
Sitat:
http://www.elektrosenter.no/index.ph...roducts_id=385 Prøvde å legge til bilde, men så teknisk var jeg visst ikke. |
Dette er helt klart min favorittoppskrift på is, men jeg liker den best i ismaskin. Har frosset ned et par porsjoner som jeg har i fryseren, men den blir så skrekkelig hard og i tillegg synes jeg ikke konsistensen (når den har tint litt) og smaken blir så god.
|
Jeg måtte prøve denne i går, og den var supergod!! Så enkel å lage, ned i en boks, og vips!! :D Hurra!! Skal sies at den er rimelig mektig, godt med bær til! Takk for oppskrift :)
|
Nam nam, nå blir det jammen is på meg også i sommer. Dette ble kjempegodt!!!
:D |
Lagde denne i dag, uten kokosmasse, med ismaskin. Ble veldig god, men litt sterk kakaosmak for oss, så tror det blir litt mindre av det neste gang. Men absolutt ikke dum :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56. |