Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvilke matvarer MÅ du ha i hus? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43072)

Veggpryd 18-04-11 17:28

Sv: Hvilke matvarer MÅ du ha i hus?

Smør, egg, bacon, nakkekoteletter, kjøttdeig, alle mulige slags steiker (kjøper i Sverige), frosne grønnsaker, blomkål, brokkoli, kokosmelk, cocosa, stevia, og FIBERHUSK. Det er krise om jeg ikke har fiberhusk. :lol:

Ellekaramelle 18-04-11 17:40

Heldig dere som kan "Harryhandle" i Sverige..Jeg bor på vestlandet, og da får man jo bare handle det man trenger her....
Bortsett fra det. I mitt kjøleskap MÅ det være Cottage cheese... og en kjøttdeig i en eller annen variant, og noe bacon og noen egg.
Jeg må også ha en del grønnsaker liggende til enhver tid. Er forresten blitt mye flinkere til å spise opp den maten som er i hus etter at jeg begynte med dette kostholdet. Bonus.

Veggpryd 18-04-11 17:47

Hva bruker dere cottage cheesen til? Jeg brukte det kun til lapper før, men nå er jeg "off" meieriprodukter.

Bravo 18-04-11 17:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 1086356)
Hva bruker dere cottage cheesen til? Jeg brukte det kun til lapper før, men nå er jeg "off" meieriprodukter.

Liker godt å blande litt cottage cheese i salaten min, jeg.
Har også laget lapper, som deg.
Men jeg har sett cc i flere oppskrifter her inne, mener jeg, bl.a. i en lasagne med squash istedenfor pastaplater, den har jeg tenkt å prøve.
(står ikke nevnt blant ingrediensene, men litt lenger ned i fremgangsmåten er det cc der likevel)

lifejack 18-04-11 20:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eucalyptus (Innlegg 1085984)
Det kjøper jeg på helsekosten, og er skikkelig godt å ha i brennesle te eller annen te:)

Peppermyntepulver

Takk for svar:)

Cyan 18-04-11 21:56

Jeg skjønner at jeg er fryktelig kjedelig i matveien, evt. bare lat, for jeg har jo bl.a. både JBK, fiberhusk og sukrin liggende, men har aldri brukt det bortsett fra sukrin noen få ganger da jeg gikk på Fedon og fortsatt hadde søtsug :p

Men det jeg stort sett har tilgjengelig er:
I fryser'n: Baconbiter i porsjoner a' 70 gram, nakkekoteletter, kyllingfileter, ketosevennlige pølser og hamburgere, bær, blomkål og brokkoli, rosenkål, fisk, kjøttdeig/karbonadedeig, revet ost
I kjøkkenskapene: Bokstomater, makrell i tomat, tunfisk, sjampinjong, minimais, kokosmelk, avokado, uendelige mengder krydder, Basete
I kjøleskapet: Egg, agurk, salat, selleristang, løk, hvitløk, paprika, tomat, meierismør, tran, rapsolje, Creme fraiche, skinkepålegg, laktosefri matfløte, norvegia, oljedressing, sennep, hamburgerdressing, majones, tabasco.

Kanskje ikke så kjedelig likevel, det ble jo en ganske lang liste selv om kjøleskapet stort sett ser tomt ut :o

Livsglede 19-04-11 08:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 1086356)

Jeg bruker CC i brød, lapper,polarbrød, pizza, "riskrem", lasagne, ja til masse. Noen ganger bruker jeg den direkte slik den er, andre ganger moser jeg den slett med stavmikser. Men er jo ikke tema for deg som er OFF meierier:) Men mange sier jo at du kan bruke CF eller rømme om det ikke er allergisk du er for melkeproteiner da.

Livsglede 19-04-11 08:51

Matvarer jeg MÅ ha i hus til enhver tid er:

Cocosa, fiberhusk, jbk, egg, bacon, fløte, rømme/CF, meierismør, kjøttdeig, kyllingfilet, laks, blomkål, brokkoli, jarlsberg, smøreoster, squash, løk, avokado, stevia, kaffe.

Har jeg dette i hus, ja da kan jeg lage det meste.

Akeleie 19-04-11 09:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eucalyptus (Innlegg 1085984)
Det kjøper jeg på helsekosten, og er skikkelig godt å ha i brennesle te eller annen te:)

Peppermyntepulver

Ser at hovedingrediensen i Peppermyntepulveret er Dextrose! Da er det vel gjerne uaktuellt for mange her inne å bruke det... :confused:

Kanutten 19-04-11 09:44

Creme Fraiche, løk, kjøtt, fløte, sellerirot, hvitløk, salatgrønnsaker.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.