![]() |
Sv: Inne og snuser på Skaldeman
Sitat:
1,6 kg er bare vannvekt IKKE fettvekt, prøv å ikke være så opphengt i den vekta. Skal noe til å legge på seg så mye på pare et par dager. Vekta varierer som sagt lett +/- 2kg bare pga av syklus. Opp under eggløsning, opp under selve mens osv. Dessuten ser det ut til at du spiste en del salt i går det binder vann som bare fy. Husk også på at de fleste vekter har stor usikkerhet og kan variere med flere kilo alt etter hvor den står på golvet, alt etter hvordan du står på vekta osv. |
Sitat:
|
Jeg gikk ned 1,4 kg på to dager før helgen, men sprakk så det suste etter på lørdag med både øl OG baylis (usikker på hvordan det staves ;)), hadde helt panikk søndag drakk litersvis med vann, heiv innpå med ketogen kost og krysset fingrene for at det ikke var for mye som hadde kommet på igjen!! Ikke nok med det, men så var det den tiden i måneden også.. Livredd for å gå på badevekten i dag tidlig, men jøss, kun 100 gram opp!! :D:D:D
|
Sitat:
Jeg vet alt om å være overvektig, har vært det siden jeg var barn (10-15 kg for mye) og var på det meste 35 kg overvektig så jeg har hatt mine stunder jeg også som har vært vanskelige. Og ja jeg forstår at det er vanskelig å ta vekk fokuset fra vekta, men som sagt den skvetter rundt for oss alle. Dessuten skaper det en stressfaktor dersom du hele veien går på den vekta og blir deppa for at det går opp og ned. Stress er ikke bra for vekta, stresser du tviholder kroppen på vekta og det blir vanskelig å gå ned uansett hvor riktig du gjør ting. Om så er, få profesjonell hjelp rundt vektproblemene dine, det fikk jeg og uten det hadde jeg nok fortsatt vært 35 kg overvektig, Men tro du meg, det er mye enklere dersom du klarer å få fokuset bort fra vekta. Du har ikke holdt på så lenge, men prøv heller å fokusere på alt det positive med dette kostholdet, alt det gode du kan spise og at det mest sannsynlig gjør veldig godt for helsa di selv om du ikke mister så mye vekt. Dessuten er det viktig å være ærlig med seg selv og faktisk se på om du spiser riktig. Bruk diett.no aktivt til og begynne med og før inn absolutt alt du spiser. Kanskje blir du overrasket over hva du egentlig får i deg. Det er faktisk viktig å få i seg nok mat, selv om vi i alle år har blitt tutet ørene fulle at mengdekontroll er det som teller. Ikke gi opp, prøv å være tro mot kostholdet så løsner det nok. Begynn gjerne å luk ut mest mulig partystoppere for en periode i hvertfall. Lykke til dette går nok bra :klem: |
Jeg har kuttet ut knekkebrød nå, for å se hvordan det funker, og spiser mer kjøtt og prøver å få i meg fett. Tok en spiseskje med cocosa i teen i dag. Har slitt mye med fettet, men prøver å få i meg det jeg kan.
Kan en drikke eggemelk til frokost hver dag tro? Eller blir det mye? |
jeg drikker eggemelk hver dag, super måte å få fett i seg syntes jeg
|
Ok. Tror nok jeg kommer til å gjøre det. Sliter med matlysten.
|
ja jeg har bltt litt lei stekt egg på morgenen....og det hjelper med eggemelk, du kan ha litt kakao og i,,,
|
Sitat:
Jeg er og fryktelig lei egg....:( |
Avokado med stekt bacon til er en god frokost for meg :D Avokado inneholder bare 0,5 g karbo per 100 g og er rik på fett!!
Vet ikke om avokado er tillatt på Skaldeman 50+, venter på boken enda, men vekten går hvertfall nedover og det er det viktigste synes jeg :p Ellers kan jeg trenge middagstips, har dere noen gode forslag? Har som sagt kuttet meieriprodukter, så føler det blir bare kjøtt, kjøtt og atter kjøtt! |
Sitat:
Jeg har litt sånn anstrengt forhold til avocado:rolleyes: |
Eggemelk har jeg lest så mye om her nå, og det høres ut som en superenkel frokost, men jeg syns det høres litt kvalmende ut...:rolleyes:
Smaker det rått egg og/eller smør? Hvilken konsistens får det? Hm, jeg tror jeg må prøve. Men er vanligvis litt "var" på drikke og blir kvalm av den minste ting, som en rar konsistens eller smak...:eek: |
Sitat:
|
Ja, det er litt tilvenning til smaken på den, likte den ikke spesielt godt første gang, men nå spiser jeg lett 2 stk om dagen :) Har lest at noen har litt salt på den og at de synes den smaker godt da. Men spises den med bacon kamuflerer den også smaken.
Har vært på fjelltur og nå må jeg finne meg noe lurt til middag! |
Sitat:
Når jeg kjøper 2 om gangen, blir den siste liggende og blir ødelagt, for etter den første har jeg fått nok for en god stund.:rolleyes: |
Er Skaldeman veldig lik denne såkalte steindalder-dietten, eller er dette mer ketolyse? Bestilte skalderman boka for et par mnd siden men de har ikke fått den inn enda. har ketolyse boka. er veldig inspirert av de diettene som fokuserer på paleomat (steinalder-diett).
Leste nylig i iform om et par som lever på steinalder dietten. begge trener en del. mannen ville starte på dette kostholdet sitt for å få bort en fettvak rundt magen. som han hadde selv om han trente og spiste "sunne" rugbrød. og blodsukkeret før dette kostholdet gikk opp og ned. Skal nok prøve deres matplan, ble ganske inspirert av de to. Er jo veldig lavkarbo spørr du meg. De lever 80% steinalder diett og 20% fri nytelse. Frokost: Skyr rørt ut med gresk yoghurt/naturell yoghurt eller helmelk yoghurt med bær, nøtter og kjerner. (hva er helmelk yoghurt?) Etter trening: Kokosvann Lunsj: Egg, f.eks speilegg med bacon eller eggerøre med rømme eller eggerøre med fløte Middag/når som helst på dagen: Kjøtt, fjærkre elelr fisk sammen meden grov salat ofte sammen med nøtter og kjerner og enkelt tilberedt grønnsaker som kål og selleri. Kvelds: stor biff, kaldt svinekjøtt eller spekemat. Litt avocado, hjertesalat eller agurk og div. nøtter. Mye nøtter or what?:p superfit som bare det begge to da. |
Skaldeman har ikke så mye nøtter i sitt kosthold, i hvertfall ikke i de strengeste stadiene. Mener S skriver at han ikke går ned i det hele tatt om han spiser slikt og det er det vel mange her inne på forumet som erfarer, det er en kjent partystopper. Husker ikke helt hva som står i boka om dette, er en stund siden jeg leste boka.
Du får GI-null boka på bokkilden.no og den kommer i løpet av et par dager. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Tenker nok det at de fleste gir opp alt for raskt når det gjelder trening akkurat som mange gjør med lavkarbo. Får de ikke umiddelbar virkning gir de opp. Etter hva denne artikkelen sier kan det ta opp til 8 uker før kroppen har vent seg til treningen og jeg vil tro de fleste gir opp lenge før det dersom vekta stagnerer, uten tanke på at moderat trening også har andre helseeffekter. Akkurat som et lavkarbokosthold ikke bare handler om å gå ned i vekt men også å få bukt med andre helseproblemer. |
Sitat:
|
Sitat:
Spis f.eks. frokost: kaffe med kremfløte (anbefalt å gå til jobb etc. før første måltid) Lunsj: egg og røkelaks eller skinke/bacon/spekemat Middag: stekt laks/kotelett/ etc. med blomkålpure (med smør og kremfløte) eller rosenkål. Kvelds: ost og skinke/oliven Lykke til!:) |
Jeg har kutta ut knekkebrødene, spiste de tomt og lot være å bake nye. Har begynt å bare spise de tingene du nevner, så får vi se hvordan det går.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47. |