![]() |
Sv: Sukkerfritt godis i Sverige (Charlottenberg)
Sitat:
men, inne på senteret, mener du da matbutikken? for den sukkerfrie hylla på godtebutikken var en skuffelse.....og smågodt har jeg fått forbud mot, av resten av familien....de fikk nok av magen min sist jeg kjøpte smågodt der:D:D:D |
Styr unna den "oransje butikken". De har ikke mye.
Eurocash skal ha, mener jeg bestemt. De har både cloetta og andre typer. Ved kassene er det hyller med sjokolade og godis, og i en av dem ligger det sukkerfrie sjokolader, og karameller av ulike typer. Inne på senteret tenkte jeg på matbutikken ja, ikke godissjappa. Godisbutikken hadde mer tidligere tror jeg, men nå er det stort sett bare fruktsukker-sjokolade der. |
Vær også obs på at mesteparten av den "sukkerfrie" sjokoladen er søtet med maltitol som øker blodsukkeret på mange. :smile: Lykke til i jakten! Dersom du tåler maltitol kan du også kjøpe snop her http://goodcandy.no/ (under "sukkerfritt")
|
Sitat:
|
Sitat:
|
De står i den borteste hyllene nærmest kassene. Hvis du står utenfor og ser inn i butikken på senteret, så blir det til høyre. Ved siden av de blomsterpottene/potteplantene. Og om de har lite igjen så bare spør. Jeg fikk en hel kasse sist til min mor:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Rapport fra broderlandet: Han fant ikkeno sukkerfri sjokolade på Maxi, han spurte en som jobba der, som hjalp han med å lete. På Eurocash fant han både cloetta og en som heter Belgian.På den står det ikke noe om sukkeralkoholer, bare sukker, kan jeg da regne med at resten er alkoholer?
æsj han kjøpte to av den mørke cloettaen.Den liker jeg ikke, men kan vel bruke den i kake eller noe:o |
Sitat:
|
Sitat:
Og de går alltid på lageret og henter MASSE til meg om det ikke er nok. Er Cloettaen jeg har som favoritt. Den lyse smaker AKKURAT som Freia melkesjokolade jo :P |
PÅ Eda-butikken, som vi kaller det, altså Eda kjøtt eller noe sånt (rett over grensa), der fant jeg både lys og mørk Cloetta. MEN, det er jo en del karbo da... 35 g pr 100 g i den mørke, noe mer i den lyse. Kommer sannsyligvis fra malititol. Men supert i kake/snop man lager selv. :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22. |