![]() |
Sv: Pris på avokado ... Ran!
Sitat:
På Coop var det 29,90 pr stk for blomkålen. 56 kr kiloen for avokado. EDIT: 23,90 for blomkål på Rema1000 i dag. Kjeeeeempebillig, altså! |
På rema; 37.90 for duopack avocadon, 29,90 pr blomkål, 17,90 for brokkoli, , 17,90 pr stykk avocado, 31,90 for paprikamix, og 49 for en eske plommer:p
|
Sitat:
|
Konklusjon:
Pris variere fra sted til sted, selv innenfor samme kjede. Følg derfor med på butikkene i ditt område for å finne den biligste og beste ;) |
Forrige gang jeg kjøpte blomkål kostet den 24,90. I dag kostet den 15,90..
Begge prisene er på Rema 1000.. |
Sitat:
|
9 kr og noen øre pr avocado på Kiwi i går, så det lønner seg nok hvis de koster 16 kroner og sånn andre steder. Og det var flotte avocadoer, håper det fortsetter sånn. Kjøpte ni stykk!
|
Sitat:
|
Kan være greit å ta i betraktning at avocadotrær ikke bærer frukt så ofte, og at det er en hard jobb å plukke dem.
Søstra mi plukka avocoadoer på Kibbutz i Israel, og endte opp med å holde på å kutte av seg hele tommelen på de skarpe plukkeknivene! :eek: (Det gikk bra altså, og alt grodde sammen igjen). Men det er i hardt arbeid! Greit å ha i bakhodet når man synes noe er dyrt. Med det sagt så pleier jeg å kjøpe avocadoer i nett på nærmeste innvandrerbutikk. Det er litt billigere, selv om de er mindre, og stort sett alltid umodne. Men det er bare å legge dem i en kurv i vinduet. Om man legger dem sammen med bananer, så modnes de fortere, visstnok. I alle fall i følge venninna mi, men nå er ikke akkurat bananer noe jeg pleier å kjøpe, da. |
Sitat:
Derfor bør man ikke legge epler sammen med annen frukt (som bananer) da de fortere blir overmodne og stygge :) Avokadoer modnes fint på kjøkkenbenken eller i vinduskarmen :) Les mer her: http://www.tryggmat.net/fruktoggront.html |
Sitat:
|
Det er mye arbeid med masse mat som vi "rike" ikke vet om.. *dårlige minner fra ris marker i thailand*..
Jeg kjøpte akkurat 2 nett med 1 kg avokado på prix. De er umodne og det er i grunnen greit fordi da kan jeg modne dem etterhvert som ejg trenger dem ;) 1 nett litt i kjøleskapet, 3 stk ligger sammen med epler og 3 stk ligger i egen kurv. Når de 3 er modne legger jeg epler til de andre 3 og sånn fortsetter jeg ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Men, ellers så synes jeg det funker helt greit å ha noen liggende i vinduskarmen, og resten i kjøleskapet i de periodene jeg spiser avokado! :) Men jeg skal huske på det! |
Duopack avocado på Rema; 39,95. Enkel avocado 21,90.
Enkel avocado ica; 12.90. Kgspris avocado COOP; 45, 00 Anyone higher? =) |
Et nett med avocado på Sultan på Løkka koster i overkant av tredve kroner, tror jeg. Det er vel en sju åtte stykker i nettet! :)
|
(Og sorry om jeg har skrevet det før).
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45. |