![]() |
Sv: Ned i vekt med muffins
Laget disse i dag og de var kjempegode!
Jeg hadde ikke Splenda, men tok kun i underkant av 1 dl sukrin for å få litt mindre "kald" smak. Byttet også mandelmelet ut med halvparten så mye kokosmel (1 dl kokosmel), jeg er ikke så glad i mandelsmaken, og brukte 2 ts vaniljepulver istedetfor vaniljedråper. Stekte dem i 15 min på 180 grader. Ble spesielt glad for konsistensen, da det er den jeg oftest har slitt med når jeg baker lavkarbo. Ble veldig luftige og "muffinsaktige", og supergode, særlig når vi spiste dem lunkne rett fra ovnen :D Min kjappe hoderegning gir meg ca 50 g protein, ca 115 g fett, ca 8 g karbs og ca 1100 kcal i hele røra, rundt regnet. Ble 11 små muffins (halve oppskriften). |
Sitat:
|
Tror dere denne kan lages med bakemix i stedet for mandelmel? Har ikke helt skjønt hva bakemixen kan erstatte, så unnskyld hvis dumt spørsmål :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Skulle aldri lagd disse,spist 7 stykker i dag :o men såååå gode med bringebær inni :p godt jeg bare lagde halv røre,for i kveld er det tomt
|
Dette hørtes deilig ut ja. Om jeg orker å komme meg opp av sofaen i kveld for å kjøpe ost, må jeg prøve det ut i morgen!
|
ÅÅå, dette skal testes ja :)
|
Prøvde de igår!
De ble gode, men jeg knøla med oppskriften, som vanlig. Så det er mulig konsistensen skulle vært bedre :D Jeg hadde litt smeltet sjokolade blandet med mykt smør på toppen :sikle: |
røra mi ble helt rar den:o Gikk veldig bra helt til jeg skulle røre inn egg, ble små klumpete og merkelig konsistens.. Mine ble ikke god :(
|
Jeg måtte bruke stavmikseren med visp og kjøre på full hastighet for å få ut klumpene, da ble den fin :) For hånd fikk jeg ikke til.
|
Jeg brukte kjøkkenmaskinen.
Og OMG!!! De ble jo vanvittig gode!! Ungene og mannen spiste ivei og jeg fikk beskjed om å lage et lager i frysen :D Jeg fikk 22 stk, passe store egentlig, fylte ut formen. |
Hele røra inneholder ca 25 karber og jeg fikk 14 store muffins av denne oppskriften, så da er det 1,7 karber pr. muffins + ostekremen på toppen om man velger det eller annen topping. Jeg ville nok rekna 2 karber pr muffins og jeg skulle tellt karber veldig nøye:-) bedre å ta i litt enn å være for snau, men gode er di, skal ha de med krem og rørte bringebær til kaffen idag:-)
|
Hei dere. Så bra at så mange fikk nytte av denne. Har spist en del i helgen selv kan jeg si. Bruker de også som ekstra mat på jobb noen ganger. Svarer på noen spørsmål i tråden: Store muffins må stå lenger,men ikke veldig lenge. Følg med. Tipper 35-40 minutter. For å få riktig konsistens må man bruke mikser,og viktig med mykt og ikke smeltet smør. Blir IKKE samme smak med bakemiks. Mandelmel er best. Male selv,eller helsekost. Ellers spiser jeg mye egg,ost,feite pølser,kjøtt,salat osv...Ha en fin dag.
|
Sitat:
|
Nå har jeg laget dem, brukte ca 2 dl creme fraise i stedet for Philadelphia. (elendig utvalg i mykoster på bensinstasjonene heromkring...;)) Det gikk veldig bra, ble nydelige. Kvernet så mye mandler at jeg har nok til en porsjon til, så da får jeg kjøpe P.ost i morgen og prøve.
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg vil vel anbefale alle til å ha en kjøkkenmaskin av et slag. Gjør ting litt lettere :smile:
|
Namnamnam! Lagde disse i dag, og blandet inn blåbær, rips og bringebær. De falt litt sammen når jeg tok de ut av ovnen, kanskje jeg stekte de litt for lite? Uansett var de veldig gode, så takk for oppskrift! :D
|
Er dette vanilje/vanlige muffins? mmm:D skal prøves med kakaopulver for å få sjokoladesmak.
takk for tips! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01. |