Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Lovlige sukkerfrie alternativer (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41666)

ada-emilie 18-03-11 17:17

Sv: Lovlige sukkerfrie alternativer

Og stevia og sukrin skal i øverste liste men har ikke kommet i noen fabrikerte varer ennå.

HelleV2 19-03-11 20:11

Ja, det har du da helt ret i -dem havde jeg helt glemt :rodme:
Stevia er ikke godkendt i EU endnu - så det kan jeg desværre ikke købe.

Ashley 20-03-11 01:40

er sucralose det samme som sukkrose? smakte nettop sjokoladeprisen sin sukkerfrie melkesjokolade med 1 karber per bar, den var herlig! smakte kindermaxi aktig. men den som ikke var sukkerfri inneholdt også kun 1 karbohydrat, men besto av sukkrose ikke maltitol.

kom ikke utav ketose ved verken å spise denne eller cavalier sin. fy jeg har kost meg med for mye sjokolade i helga, men yeah, jeg er fortsatt i ketose og har ikke gått op et gram:p

HelleV2 20-03-11 11:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ashley (Innlegg 1061201)
er sucralose det samme som sukkrose? smakte nettop sjokoladeprisen sin sukkerfrie melkesjokolade med 1 karber per bar, den var herlig! smakte kindermaxi aktig. men den som ikke var sukkerfri inneholdt også kun 1 karbohydrat, men besto av sukkrose ikke maltitol.

kom ikke utav ketose ved verken å spise denne eller cavalier sin. fy jeg har kost meg med for mye sjokolade i helga, men yeah, jeg er fortsatt i ketose og har ikke gått op et gram:p

Sucrose er det samme som alm. sukker :_oy: - men med kun 1 karber så er det nok derfor det går for dig :smile:.
Du er da heldig at kunne indtage det uden at komme ud af ketose - jeg har ikke forsøgt mig endnu - tør ikke rigtig.

Charlott 20-03-11 11:40

Litt pussig at næringsinnholdet ikke står på hjemmesiden... ?

Etter litt leting fant jeg denne innholdsfortegnelsen på den sukkerfrie varianten...

Næringsinnhold pr.porsjon (25g)
Energi 124.2 kcal
Protein 1.7 g
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 2.1 g og polyoler 10.4g)
Fett 9.1 g

Mao 2.4 karber pr 25 gr :)

Jabba 20-03-11 12:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1061302)
Litt pussig at næringsinnholdet ikke står på hjemmesiden... ?

Etter litt leting fant jeg denne innholdsfortegnelsen på den sukkerfrie varianten...

Energi 124.2 kcal
Protein 1.7 g
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 2.1 g og polyoler 10.4g)
Fett 9.1 g

Mao 2.4 karber pr 25 gr :)

Er det Sjokoladeprinsen sin ?

Charlott 20-03-11 12:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1061324)
Er det Sjokoladeprinsen sin ?

Yepp :) Greit å få med hvilken sjoko jeg snakker om ja :p

Jabba 20-03-11 12:13

Ganske mye karber da altså....

Charlott 20-03-11 12:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ashley (Innlegg 1061201)

Dette er innholdsfortegnelsen jeg finner på den MED sukker, det må være den du har smakt siden det bare er 2 typer?
Hvordan kom du frem til 1 karb? Hadde vært kult om det hadde vært sjoko med 1 karb :p
Energi 139.7 kcal
Protein 1.7 g
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 12.5 g)
Fett 9 g

Hircine 24-06-11 14:51

Ser det er en stund siden det ble skrevet i denne tråden nå, men jeg prøver likevel å stille et spørsmål. Jeg blir litt uggen i magen av sukrin, også kommer jo det en sånn rar "kald" ettersmak av det.. Noen som har et alternativ som ikke gjør dette, eller et triks for å "fjerne" det? Uggenheten er selvsagt bare å kutte det ut i grunn, men er jo godt å kose seg litt i helgene da..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.