![]() |
Sv: "Nå kommer karbo-kuren..."
Å gi barna karbohydrater betyr ikke at man ikke kan gi dem rikelig med fett:)
|
http://www.nofima.no/mat/nyhet/2011/...urt-eller-ikke
Glemte linken, denne fant jeg på statens råd, linken til matvareprodusenter er vel ikke upartisk? Og tross at man går ned på både lavkalori og lavkarbo får de til å konkludere med at lavkalori erntingen, hvorfor når de står likt ? Men i det laange løp, vil jeg spise denne gode lavkarbomaten, bli mett, slank og friskere igjen- for livet! Les og bli informerte forbrukere! |
Sitat:
Primært bør man redusere sukkerinnholdet og gi barna innføring i å spise måltider av rene og gode råvarer. Da har man lagt ett grunnlag for dem videre i livet. Vi er jo tilbake til basisen av det de fleste er klar over. Ett kosthold for barn bestående av grønnsaker, kjøtt og fisk. :) Her kan vi bruke energien til å motvirke påvirkningen fra "grandiosa-generasjonen". |
Vi alle kan tro. Men det er ikke alle som vet. Ergo alt som sies her er bare meninger som ikke basert på noe annet enn observasjoner med variabler vi ikke er i stand til å se. De sier at utalelsene er basert på nyere studier og andre hundre studier som ble gjort, men de har aldri vist kilde eller data basert på disse konklusjoner.
Hadde jeg kunnet skrudd klokka tilbake til min barndom med den kunnskapen jeg har nå, vil jeg helt klart spist lavkarbo uansett. Barn vet som ofte ikke om hva som er bra eller ikke er bra. Men de vil som regel alltid velge det som er "best" for dem. Som foreldre som burde man ha en rolle veilede barna om hva som er bra for dem, og ikke hva som gjør dem fornøyd. Ja de kommer til å hate foreldrene sine for det, men de vil kanskje takke dem senere da, de har gitt dem en god start i livet. |
Sitat:
Hvis man gir barna variert kost fra de er små, vil de neppe hate foreldrene sine. Ved å lage regelmessige rutiner (sunne, gode måltider til daglig, litt lørdagsgodt er ok), vil ikke barna som tenåringer si at ææææsj mamma jeg vil heller ha pasta med ketchup! nettopp fordi de er vant til å få sunn mat fra starten av, og dermed liker de denne maten. Det er min mening da. ;) Jeg skrattet høyt da mannen viste meg linken om karbokuren forresten. Ja, det er jo lov å håpe.... |
Sitat:
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20. |