![]() |
Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?
uff. det er ikke lett. jeg sier at jeg får vondt i hodet av sukker og de pleier å la meg være. det er ingen som vil at jeg må dra hjem på grunn av det. men spis godt før du drar. lykke til og kos deg. Kosen er jo ikke bare mat ;)
|
Sitat:
Forøvrig var jeg fortsatt i ketose selv om Brownien var laget med sjokolade 70% som inneholder sukker, det synes jeg er spesielt. |
Sitat:
Sitat:
|
enig! Tankeløyse finst hos alle... Eg hadde ein sprekk sjølv i går, var i 88årsdag til sambo si bestemor. Men meiner sjølv det var ein kontrollert sprekk, eg sikta meg ut det smørbrødet med minst brød og mest pålegg, som var skinkesteik. Og tok eit ørlite osteiskakestykke, som var laga av kremfløyte og philadelphiaost. Men merka at eg fekk sukkerkick, følte blodet brusa i kroppen. Men eg klarte å stoppa etter dette, og er dermed fornøyd. Og i dag er eg tilbake på det rette sporet. Burde sjølvsagt hatt bedre sjølvkontroll, men men.
|
Var i selskap i går og det var et digert kakebord.
:D Men synes jeg var flink som kun tok et stykke ostekake. Minstegutten på 1 år spiste opp gelelokket og kjeksbunnen ;), mens jeg tok resten. Da var det ingen som spurte om hvorfor jeg ikke ville ha mer, ei heller om hvorfor jeg drakk vann :) Men sikkert lurt å si at en ikke tåler hvetemel og sukker så godt. Selv tror jeg har kommet til å blitt fornærmet om folk skulle kommentere hva jeg putter/ikke putter i munnen. Folk har ikke noe med det, men lurt å ta med noe vist du har muligheten. Kan jo hende vertinnen setter stor pris på at noen flere vil hjelpe til å bake ;) |
Kan du ikke lage kokosmakroner og ta med? De er jo omtrent karbofrie. Så deler du med de andre og spiser selv. Alle liker disse og de er superenkle å lage. Det ligger flere gode oppskrifter her inne. Jeg pleier å putte i en ekstra eggehvite, så blir de ikke så tørre. :)
|
Ulempen med å si at man ikke tåler hvetemel er at neste gang du kommer, så har de anstrengt seg for å lage noe glutenfritt (som er dyrt og tungvint) til deg istedetfor - og med ennå mer karbohydrater i. DA er det vanskelig å si nei til svigerfamilien, da ;)
Jeg sier at jeg ikke er sulten, og at jeg uansett ikke spiser noe med korn eller mye karbohydrater i. edit: jeg sier selvfølgelig bare at jeg ikke er sulten hvis det er sant :) |
Sitat:
|
Det ble servert bringebær til isen, så jeg tok litt bringebær og lata som jeg ikke skjønte at det skulle være til isen *knegg*
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11. |