![]() |
Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG
Jeg har ikke helt fulgt med på Fedons krumspring de siste årene, men leste boka "kost i balanse" når den kom. Og jeg må si jeg var imponert over å finne en bok som ikke bare sa at man skulle spise slik og slik, men også nevnte et og annet om hvorfor. Nå er jeg hverken helsefagutdannet eller har mer enn vanlig greie på ernæring, men jeg liker også å få litt bakgrunn for påstander. Og jeg må si jeg synes han er tøff som har stått i mot det etablerte helse-Norge i årevis, han ble jo periodevis uthengt og latterliggjort i diverse paneldebatter og kronikker for noen år tilbake.
Jeg opplever at Dag Viljen Polezynski møter akkurat samme motbør som Lindberg - et steilt helse-Norge, døv og blind for annet enn etablerte "sannheter". At Lindberg tjener penger på å hjelpe overvektige er helt greit for meg - det gjør ikke hans begrunnelser for hvorfor lavkarbo virker gunstig på blodsukkeret/insulinutskillelse mindre valide. Jeg håper virkelig VOF opplever braksuksess (også økonomisk) i tiden framover. Slik kan de kanskje nå enda fler med budskapet sitt - og vi andre kan slippe å bli uglesett i lunsjen ;) |
Sitat:
Jeg vil da presisere at jeg ikke er mot at dem tjener penger på det. Skal man jobbe med noe, så må man jo tjene penger på det. Jeg blir bare oppgitt når du mener dem gjør det, uten å tjene penger på det... :) Det meste i denne verden handler jo om penger nå, og ikke kan man leve uten dem. Kenn tjener masse penger på at jeg er medlem på siden hans, og kostholdskurset hans.. Men jeg ser ikke at det er galt? Jeg hjelper han, han hjelper meg :-) |
Og en kan da vitterlig ikke bare se på skattelistene. Deres firmaer står jo ikke oppført der... Og har man mange lure måter å trekke fra på, så kommer ikke inntekten der.
Onkelen min tjener godt over en halv mill iåret, men av en eller annen grunn står han oppført med nada på skattelistene.. Fint å kunne trikse og mikse når man kan reglene. |
Jeg forstår at min formulering i det opprinnelige innlegget ikke var god nok, jeg skulle ordlagt meg annerledes.
Det er en selvfølge at å tjene penger til livets opphold ved å drive innen kosthold, enten du er forfatter eller produsent av slankemidler, er like greit som alt annet. Spørsmålet var : Hvilke eksperter kan du stole på ? Jeg stoler Mye mer på http://vof.no/ enn på http://www.ketolyse.no/ og http://www.vektklubb.no/ av grunner som burde være helt innlysende ved første blikk på disse sidene. Alle 3 tjener penger på kosthold og helse, Det er måten det gjøres på. |
Sitat:
|
Ser at Drevon ble bombardert med lavkarbospørsmål, og svarte dårlig for seg.
Artig :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
|
Re: Hvilke eksperter kan du stole på? VG
Kan ikke se jeg fant noen lenke til selve artikkelen her, så da poster jeg den. :)
VG Nett - Tett på nett - Hvilke eksperter kan du stole på? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23. |