Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Remas baconchips, nytt produkt fra Kims (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41089)

marjusen 25-02-11 13:11

Sv: Remas baconchips, nytt produkt fra Kims

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av scartz (Innlegg 1040101)
Selv om de er 0 gram karbo er de vel egentlig usunne allikevel? Har det ikke blitt frityrstekt i en eller annen ugunstig olje?

Hmm, det aner jeg ikke. Trodde ikke det, men kan vel hende? Noen som aner dette?

Kunne vært intr. å vite om man faktisk kan bruke baconvor for å få opp fettprosenten hver dag, eller om det burde begrenses pga noe?

scartz 25-02-11 13:24

Ingredienser:

Svinesvor, solsikkeolje, krydderblanding: salt, druesukker (mais), sukker, gjærekstrakt, smaksforsterkere (natriumglutamat, dinatriumguanylat, dinatriuminosinat), løkpulver, paprika, krydder, tomatpulver, potetfiber, maltodekstrin (potet), antiklumpemiddel (silisiumdioksid), vegetabilsk olje (kokos/palmeolje), aroma, krydderekstrakt (paprika), røykaroma, fortykningsmiddel (gummi arabicum), antioksydanter (E 472c, E 307, E 304a).

scartz 25-02-11 13:25

Det står at chipsen kokes i solsikkeolje, ser jeg under "Om Kims"

marjusen 25-02-11 13:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av scartz (Innlegg 1040119)
Ingredienser:

Svinesvor, solsikkeolje, krydderblanding: salt, druesukker (mais), sukker, gjærekstrakt, smaksforsterkere (natriumglutamat, dinatriumguanylat, dinatriuminosinat), løkpulver, paprika, krydder, tomatpulver, potetfiber, maltodekstrin (potet), antiklumpemiddel (silisiumdioksid), vegetabilsk olje (kokos/palmeolje), aroma, krydderekstrakt (paprika), røykaroma, fortykningsmiddel (gummi arabicum), antioksydanter (E 472c, E 307, E 304a).

Det er med andre ord ikke 0 kh pr 100 gram, men under 1 kh pr 100 gram:)

scartz 25-02-11 13:28

Hmmm nå viste jeg for den svarte posen. Lurer på om den ang 0 karbs var den fra Europris? Men jeg snakker vel egentlig om generelt alle baconchips poser...

Jeg tenker sånn at disse Baconsnacks posene funker fint som kos. Ikke sunt, men mye bedre alternativ enn disse potetchips variantene man har :)

Jabba 25-02-11 20:43

Noen som klarer å fremskaffe bilde av denne 0 gr karbo Baconkrispen Øffer?

Tone-G 25-02-11 20:56

Jeg vil bare informere alle sammen om at jeg spiser bacongull som jeg dypper i seter rømme og drikker et glass vin og et glass vann til.. Helt fortreffelig! :sikle:

scartz 25-02-11 23:09

Jeg dypper bacongullet i guacamoledipp! :D

chikelu420 26-02-11 09:14

Hei dere:)

Skjønner at det er lenge siden denne posen kom ut, og jeg som bare har vært litt treg. Trodde den var ny, jeg. Hehe. God synes jeg ihvertfall at den er:rolleyes:

Til dere som har stilt spm om oljen som er brukt, så er det solsikkeolje. Er ikke så veldig inne i hvilke av de type oljene som er sunnest og 'best'. Jeg brukte kanskje feil ord når jeg sa: også så sunt da gitt! Jeg tenkte mest på antall karber og fokuserte ikke så mye på oljen som var brukt. Men takk for at dere retter på meg :)

Tiki 26-02-11 09:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1040502)
Noen som klarer å fremskaffe bilde av denne 0 gr karbo Baconkrispen Øffer?

Jeg googlet øffer bilde:
http://www.goodcandy.no/ds_product_i...roducts_id/888

Ser denne var med BBQ smak og mere orange i fargen på posen, den originale er ikke orange i bakgrunnen, men ser ellers lik ut.

marjusen 26-02-11 09:44

Hmm, jeg kjøpte fleskesvor med BBQ krydder på europris i går. Tror jeg rett og slett ikke liker fleskesvor jeg. Da er nok ostechips mer for meg:D

Tone-G 26-02-11 10:04

Jeg syns ofte de billigmerkene smaker vondt-- Flesket er rett og slett harskt syns jeg.. Kanskje ikke så rart de selger det så billig!

Jeg betaler heller for litt kvalitet :ja:

Jabba 26-02-11 12:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1040790)
Jeg googlet øffer bilde:
http://www.goodcandy.no/ds_product_i...roducts_id/888

Ser denne var med BBQ smak og mere orange i fargen på posen, den originale er ikke orange i bakgrunnen, men ser ellers lik ut.

Takker og bukker for bilde.....det er så utrolig mye lettere å lete etter produktet når en har sett bilde....:p

anjad 27-02-11 03:49

Rema har kommet med et nytt produkt, det er helt riktig, og det er ikke baconsvor.
Det er slik som var på kino før, de har hatt det tidligere men i annen pakning (landlord eller no)

skripet 27-02-11 17:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1039427)
Hva er karbo innholdet på denne? Hørtes god ut

Hei,
jeg har ikke noen pose i hus nå for å sjekke, men mener velding bestemt at den hadde 1, noe karber...1,1 eller no sånt...regner med at det er fra krydderet. Var dog ikke noe sukker på lista over krydder:)

Bruker selv denne baconcrispen (sammen med parmesan) til å lage panering på chicken-nuggets:)

Mellon 27-02-11 19:01

http://www.galleberg.no/snacks-noett...le103-162.html

Denne kjøper vi, og for oss holder som sagt en pose. En pose 75 g koster 17,- tror jeg. Den inneholder vel under 1 g pr 100 visst jeg ikke husker feil. Den metter liksom mer en baconcrisp, blir jo så mye salt når man hiver innpå.

En pose er foresten også passe for en, til kveldskos. :D

TrineG 27-02-11 19:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mellon (Innlegg 1041796)
http://www.galleberg.no/snacks-noett...le103-162.html

Denne kjøper vi, og for oss holder som sagt en pose. En pose 75 g koster 17,- tror jeg. Den inneholder vel under 1 g pr 100 visst jeg ikke husker feil. Den metter liksom mer en baconcrisp, blir jo så mye salt når man hiver innpå.

En pose er foresten også passe for en, til kveldskos. :D

Den bruker jeg også :D Den er god !

Kirk 30-12-11 06:55

..Baconchips er ikke sundt fordi det inneholder lite karbohydrater, det er usundt fordi det er fritert i (vaaarmt) stekefett. Du bør heller spise litt ekstra karbohydrater enn å tette blodårene dine vel? Karbohydrater = energi. Så lenge du ikke overdriver med karbohydrater til vanlig så trenger du ikke kompensere med å prøve å tette blodårene dine :p

Det blir neeesten som å unngå vanlige næringstoffer til fordel for gift.. Karbohydrater eller gift, hmmmm jeg lurer på hva jeg ville ha valgt.

vimsen85 30-12-11 12:08

Øffer sin er fritert i grisefett, Så jeg tenker at den er den beste av alternativene, selv om den har to e-stoffer. Har ikke sjekket hva de to er, da..

Dietta 30-12-11 12:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1273499)
Øffer sin er fritert i grisefett, Så jeg tenker at den er den beste av alternativene, selv om den har to e-stoffer. Har ikke sjekket hva de to er, da..

Helt riktig - den grisen er bokstavelig talt stekt i sitt eget fett :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.