![]() |
Sv: Bounty
Sitat:
Guud- da må jeg spørre deg om noe! Jeg har laget røren nå, men den blir aldri fast nok til at jeg får laget biter av den! Skjedde det med deg? Røren har stått i kjøleskapet i snart halvannen time nå, og jeg regelrett LENGTER etter en godbit- har gledet meg til Fotballfrues bounty i heele kveld :) |
Denne var kjempegod!!! Trenger ikke være på lavkarbo for å digge den;)
Fake Smile: Det tok faktisk en del tid før røra lot seg forme, absolutt en fordel å ha den i kjøleskapet. Men når den først har stivnet henger den fint sammen. Sjokoladen blir fortere tykk... |
hei.
hvor lenge må kokkosmelka stå i kjøleskapet før denn skiller seg?? tenkte eg skulle lage bounty nå men melka var ikke stivnet.... |
Tror det holder over natten i kjøleskap?
jeg lagde denne i dag og jeg er utrolig positivt overrasket:) Var litt skeptisk til kun 2 ss søtning, men den er veldig søt og god. Mektige saker, jeg og kjæresten greide bare 1/3 av bountyene, får ta resten annen dag :) Synes det smaker bedre enn originalen, men jeg synes original bounty smaker for lite kokos. |
Sitat:
Men... de var utrolig gode da :sikle: Kan virkelig anbefales :) |
Sitat:
Jeg venter forresten på at bountyen min har stått lenge nok i kjøleskapet til at jeg kan ha på sjokoladen :) |
Lager dere bitene først og så avkjøler?
Jeg puttet allt sammen oppi en liten isboks og lot det stå i kjøleskapet til dagen etter. Da var den jo fin og stiv, men den smuldret når jeg forsøkte å skjære den i biter. |
Sitat:
|
Det funket dårlig å skjære dem opp her også. Tror jeg skal bruke mindre kokos neste gang (brukte 175 gr), og heller trille kuler/barer av dem. Jeg hadde forresten litt Cocosa i den smeltede sjokoladen også, da ble den bittelitt tynnere i konsistensen og det ble lettere å dyppe bitene.
|
Bitene er formet og står i fryseren nå! :) Skal helle dem i sjokolade etterpå! :) Men jeg ser nå at jeg mulignes har gjort noe galt :P Jeg tok det blanke flytende i kokosmelken jeg. Ser nå at man skal bruke det faste stive og så varme det opp eller?`Det gikk fint å forme de men de var litt løse og vanskelig å få faste. Håper de blir faste i fryseren da?
|
Denne skal lages i dag. Noen som har prøvd annen søtning enn sukrin? Er ikke så veldig begeistret for den.
|
Mmmm, dette skal jeg lage i kveld.
|
Dermed er denne lagret ,skal lages til jul:)
|
er det krise om man bruker sukrinmelis i stedet for vanlig sukrin? :)
|
Sitat:
Tror det til og med kan bli bedre.:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Den beste måten å smelte sjokolade på er i vannbad. Kok opp en liten kasserolle med vann, knekk sjokoladen i biter i en kopp/målebeger som tåler varme og legg i vannet. Pass på at vannet ikke går over i sjokoladen. Det går an å ha i en kladd med kokosolje, da er sjokoladen enklere å jobbe med + dette blir FAT BOMB fra ytterst til innerst
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50. |