![]() |
Sv: Streng lavkarbo i fire uker - opp 7kilo!!
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
jeg la ikke nevneverdig på meg da jeg tok p spøyte.. greit, det går veldig sakte nedover, sånn opp og ned den samme kiloen ørten ganger, men ikke noe jeg har lagt merke til etter at jeg begynte med det.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ikke rart du sliter med nedgang da Nerthus!? Hormonspiral er beryktet for dette.
TS: Det de andre sier om fett og totalkalori er viktig. Har du kjørt lavkalori før må du opp i kalori i et par uker minst for å få forbrenningen i gang igjen. Altså -høykalori pga FETT! Det er nødvendig at du får i deg nok fett. En lur løsning er å ta skiver med ost og høvle smør med ostehøvel, rulle og spise det. Som de andre sier - cocosa gjør susen. Du kan også ta deg en Cavalier sjokolade og holde deg i nærheten av et toalett. De medisinske greiene er ikke helt greit... |
Sitat:
Nå skal jeg slutte å kapre tråden her! Tar dette i en annen tråd istedet -takk for tilbakemeldingene! Sitat:
|
Heisann alle sammen. N åer det jo sånn at duphalac ikke tas opp i tarmen slik som annen mat gjør.
Jeg gikk ned 20kg etter jeg fikk hormonspiralen for snart 2 år siden så jeg tror ikke det er den som gjør at jeg PLUTSELIG har gått opp 7kg. Føler meg nesten dum, nå veier jeg 88forresten :-SS Skulle ønske jeg ikke begynte å slanke meg, burde vært fornøyd på 78-79... Ser mange her nevner ketose.. men jeg bruker jo ikke ketolyse? Kommer ikke til å fjerne spiralen, det fungerer jo ikke. Hvis duphalac virkelig ødelegger så mye så.. huff da.. Jeg kan jo ikke væer forstoppet heller.. vurderer nesten å spise vanlig i en uke nå og se hvordan det går.. Føler meg slapp og har migrnee hver dag. |
Ser ut som du spiser alt for lite fett, syns jeg altså!
At du er så forstoppet, kan også være en indikasjon på det. Noe annet er at du har sluttet å drikke så mye cola. Klarer du å drikke mer enn 3l vann og kaffe for å kompensere for det? Jeg drikker mindre enn halvparten av det jeg drikker til vanlig om jeg ikke får min cola zero!:eek: Og får jeg ikke i meg nok væske (og koffein) blir jeg forstoppet og får monsterhodepine!:eek: |
Sv: Streng lavkarbo i fire uker - opp 7kilo!
Drikker nok like mye vann som cola + kaffe.
Får i meg lite fett? Syns ikke jeg gjør annet enn å spise, avokado, bacon, etc. Jeg liker ikke fett så veldig godt. Jeg angrer faktisk på at jeg begynte. Det er jo mulig dette ikke er for meg. |
Sitat:
|
Hvis du er forstoppet - hva med å prøve Gerds fløtegrøt et par dager...det pleier å få fart på saker og ting for mange...
Jeg vil også anbefale Cocosa...som "oljer systemet" meget effektivt.... |
Leste noe her inne om treg mage og fikk et flott tips som funker for meg iallefall: 1 skive Fiberrik solsikke etter frokost. Lykke, til og så håper jeg det ordner seg for deg:)
|
Hva med å bytte ut dufalacken med litt linfrø i youghurt naturell?
Eller mere linfrø i knekkebrød,det får sikkert sving på magen :) |
jeg blandet cocosa, kanel og bittelitt confecta cacaopulver og helte vann over! det var ganske godt, og hjelper mot treg mage! :) er også enig med ecualyptus med at fiberrik også hjelper (men da må man også huske og drikke litt mer)
|
Karbjunkie - hvordan går det med deg? :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Nei, spiste ikke ketogent. Nå har jeg byttet tilbake til normal kost med vanlig med karbohydrater, etter jeg skrev denne tråden og jeg har gått ned til 81kilo. Tror jeg holder meg med karbohydrater og forstår at dette ikke fungerer for meg dessverre.. Har mer overskudd nå også og null migrene.. Er heller ikke så forstoppet lenger Lykke til videre alle sammen :-) |
Sv: Streng lavkarbo i fire uker - opp 7 kilo!
Bare lurer - drakk du vanlig cola på lavkarbo-diett? Ser du nevner at du drikker like mye vann som cola+kaffe...
|
Dette var jo rett og slett bare besynderlig. Men bra at forstoppelse og hodepine er på vikende front da.
Om du skulle få lyst til å prøve igjen, synes jeg tipset om å kontakte Hexeberg virker lurt. Har lest om mange med start i motbakke her inne, men dette tror jeg var helt eksepsjonelt. Lykke til videre, uansett! |
Som sagt.. drakk ikke cola på lavkarbo.. bare vann og kaffe :)
Veldig godt å være kvitt migrenen ja.. Imorgen går hormonspiralen så får vi se om jeg går ned noe etter det og kanskje kan prøve lavkarbo igjen.. |
Merkelig det med den medisinen.Er det ikke det samme som laktulose? Jeg brukte laktulose tidligere i god tro om at den ikke påvirket blodsukkeret, Hadde lest på nettet at sukkeret ikke ble tatt opp! Milde Gud! Her bl.a :http://www.relis.no/Publikasjoner/Ar...ante_pasienter
Legemiddelet er et disakkarid som består av et molekyl galaktose og et molekyl fruktose. Tynntarmens disakkaridaser spalter ikke laktulose, og mindre enn 2 % av legemiddelet absorberes. I tykktarmen spaltes legemiddelet til blant annet melkesyre, eddiksyre, metan og hydrogen (4). Laktulose spaltes ikke til laktose men kan inneholde rester av laktose fra fremstillingsprosessen. Går du på medisiner? Det er en god del som øker vekta. Og har du mensen snart? |
Sitat:
Jeg har svært lave d-vit nivå nå og har lest at dette kan øke fettlagring og minske fettforbrenning uten at jeg skal si at det er årsaken til at jeg ikke går ned i vekt. Vurderer også sterkt å ta ut hormonspiral - men har sterkt i minne enda smerten ved å sette den inn så jeg må "kvinne" meg litt opp først. ;) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49. |