![]() |
Sv: Jeg er GRAVID!
Hei folkens!
Fikk den store skrekken på tirsdag 15.februar jeg da. Var på jobb, og etter et toalettbesøk var det blod på papiret. Og vet nå ikke helt hva jeg skal tro. Ble sykemeldt en uke, så skal etter planen på jobb på onsdag morgen. Men, vet ikke om jeg er klar for det. Føler at jeg stresser mye mer på jobb nå, siden jeg ikke vet noenting! Skal på tidlig UL 1.mars, så vet egenltig ingenting før da. Om det er liv eller ikke. Kvalmen har forsvunnet. Puppene er mindre ømme. Eneste jeg merker er at jeg har fryktelig mye utflod. Går på toalettet hele tiden for å sjekke om det kommer blod eller ikke. Men var bare den ene gangen. Så krysser fingrene for at alt skal gå bra! |
Sv: Jeg er GRAVID!
Sitat:
|
Sv: Jeg er gravid!
Jordmoren som var på God morgen, Norge her om dagen snakket om akkurat det. Det er faktisk det vanligste spørsmålet. De fleste blør litt de 3 første månedene, sa hun. Det var helt normalt pga hormonpåvirkninger i skjeden etc.
Jeg blødde litt i de periodene jeg skulle hatt mens og derfor skilte det en hel måned på ultralyd- termin og mens- termin. Vet jo til dags dato ikke om han kom 3 uker for tidlig eller 9 dager for sent.:p Men pittelille frøet er i dag 193cm høy med str 47 i sko, så han tok nok ingen skade uansett!:D Men for all del. Ikke la deg presse på jobb om du ikke føler for det! Gradert eller aktiv sykemelding kan jo være et alternativ! Lykke til videre!:) |
gratulerer med spiren :) Som de andre sier, det er ganske så normalt å blø litt i starten. Faktisk er det noen som har vanlig mens igjennom hele svangerskapet også!
|
Korleis går det med deg?
Håpar framleis spira klamrar seg fast! Klemmar frå Konkelimonke - som forøvrig hadde blod på papiret etter toalettbesøk kring veke 7-8, som då kom av STRESS rett og slett og difor skjøre slimhinner, og IKKJE frå bebisn! Så som dei andre her seier - det er veldig vanleg å ha litt blødning! *tenkjer på deg* |
Så vidt jeg vet, så sitter spiren der fortsatt :) Skal på UL på tirsdag, så grugleder meg litt!
Ellers har jeg begynt på aktiv sykemelding da jeg ikke får lov til å løfte tungt eller være mye ute i kulda. Og med min jobb, så ble det enten sykemelding eller aktiv sykemelding. Så begynner på noe som kalles ressurssenteret på mandag. Så får vi se hvor lenge jeg blir der da :) |
Gratulerer med spiren i magen! Så hærlig!!;)
|
Takk for det :-)
Har akkurat kommet hjem fra ultralyd nå. Og se det lille hjertet slå var helt utrolig! Og det å høre det slå var noe helt annet! UTROLIG! Så nå ble alt så veldig virkelig! Er helt i skyene vi nå! |
Hurra!!! Så flott!!!! åååååå så koselige tider for dere nå!!!
|
:hearts: Så koselig!
Gratulerer :klem: |
Så heldig du er!:)
|
Så godt at alt bare var bra med den lille! Kos deg i tiden fremover:):)!
|
Jeg er nysgjerrig! Har du bestemt deg for hvordan du skal legge opp kostholdet nå som du er gravid? Hvordan er en typisk dag matmessig feks. :)
|
BlirFjong: Planen var jo litt mer fedonaktig. Men sliter litt for øyeblikket da det meste som frister er karbohydrater om dagen! ;)
Igår spiste jeg brødskiver til frokost, lunsj, middag og kvelds. Eneste som fristet da. Og kjeks! Men planen er å komme meg over på lavkarbo igjen! Men ikke så strengt som jeg har kjørt før jeg ble gravid. Da var det ketolyse som gjaldt liksom, og jeg skal jo ikke være i ketose nå lenger. |
Gratulerer så mye med graviditeten :)
|
Sitat:
|
Gratulerer :hjerte:
|
Sitat:
Jeg var imidlertid forberedet på at dette kom til å ta laaaang tid før jeg ble gravid. Så etter at den første kuren med Pergotime var unnagjort, var jeg forberedt på flere. Men så langt kom vi jo ikke da ;) I mitt lille hodet tror jeg nok det var Pergo som gjorde utslaget. For rundt det tidspunktet jeg hadde eggløsning, merket jeg at kroppen var veldig annerledes enn tidligere. Og har i ettertid kommet frem til at det var eggløsningen som var skyld i det. Og kom da også frem til at oj da, jeg har faktisk aldri merket noe til eggløsning tidligere. Og det kan jo være et problem for oss med PCOS. Manglende eggløsning altså. Masse lykke til med babyønsket! Slapp av og ikke stress! Det går nok fint til slutt!! :) |
Jeg kom ikke lenger enn til å få resept på pergo jeg før det slo til. Veldig effektiv kur! :lol:
|
Sitat:
|
Kjekt å følge med, så bra det står fint til med den lille:)
|
Sitat:
|
ikke slit deg ut på diett når du er gravid.
kos deg med graviditeten og spis som du vil. klart store mengder som sjokkolade og potetgull er kanskje ikke det lureste. jeg gjorde det og gikk opp 24 kg under hver av mine 3 svangerskap. men pytt det meste forsvinner relativt raskt hos de fleste. GRATULERE så masse. kos dere med spiren i magen. |
Gratulerer så mye! :D
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39. |