Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Jukseloff (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40404)

otika 09-02-11 08:32

Sv: Jukseloff

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mellon (Innlegg 1024935)
Kjenner jeg tviler, men er også nysjerrig. Men dette blir vel uansett ikke sprøt da, savner sprø skorpe. Må nok muligens testes i morgen ja, om tiden strekker til

Den blir litt sprø i kanten,akkurat som bløtkakebunner blir :) du kan muligens steke den litt lengre eller kanskje litt høyere varme,men pass på så den ikke blir brent da ;) Beste lyse brødet jeg har klart å lage ihvertfall,og så slipper jeg å spise masse nøtter som stopper vekta mi :D nå maste unga om at jeg må bake nytt for her er det tomt, igjen :eek:

Supah 09-02-11 14:56

:eek: Det er jo helt fantastisk!!!!!

Denne skal bakes med en gang jeg får JBKM i hus. Har lest mange oppskrifter med det, men har bare ikke prøvd det enda! :)

Fredrikke07 09-02-11 15:44

Dette var kjempegodt!!!
Passer helt perfekt med smør, kanel og sukrin på også, ble borte her på en-to-tre, så må visst bare bake nytt!:D

Kitt 09-02-11 15:56

Ok, ok, jeg gir meg!:p
*løper og setter på stekeovnen*
Må nok bare prøve disse, jeg også!;):D

knh 09-02-11 16:17

Dette virker nesten litt for godt til å være sant :p hehe...
Blir det ikke omelettaktig i det hele tatt altså :eek:
når jeg så på oppskriften tenkte jeg bare "omelett i ovnen", men det ser jo ikke sånn ut på bilde :p hehehe...

Må nok prøve å lage disse selv! Noen som har prøvd de til reker :)?

tullemor74 09-02-11 16:21

Smaker den mye stekt egg?

Tittit 09-02-11 16:28

mye mulig jeg er stokk dum, men hva er JBKM?

Tittit 09-02-11 16:29

ahh fant det ut:)
johannesbrødkjernemel hehe

Zelia 09-02-11 17:58

Helt genialt! Smakte aldeles nydelig:D Lurer på om det går an å bruke kokosmel i stedet for jbkm..? Er så små disse glassene. Noen som har testet?

Peaches 09-02-11 18:37

Synes mye av slike brødlignende oppskrifter med egg, ofte smaker myyye egg/omelett. Det blir jeg litt kvalm av:o Hvordan er det med denne oppskriften?:confused:

Kitt 09-02-11 20:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peaches (Innlegg 1025609)
Synes mye av slike brødlignende oppskrifter med egg, ofte smaker myyye egg/omelett. Det blir jeg litt kvalm av:o Hvordan er det med denne oppskriften?:confused:

Jeg er heller ikke overvettes glad i omelett, men det var ikke noe sånn smak av denne her!:D
Syns jeg, da!:p

Charlott 09-02-11 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1025444)
Må nok prøve å lage disse selv! Noen som har prøvd de til reker :)?

Absolutt ikke omelett-ish! :D

Spiste slik i dag med Skagensalat og reker! Yummi! :D

Victory 09-02-11 20:17

Har bare et ord jeg: PERFEKT!!!!
Helt annerledes enn jeg hadde ventet meg. Knallgod! Tusen takk for fin oppskrift. Dere som er usikre: Bare prøv. :)

senorita 09-02-11 20:19

okei, jeg er overtalt. må prøve jeg også nå.. hjemme alene og kjeder meg,... så da får jeg teste.. :D

Victory 09-02-11 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1025691)
okei, jeg er overtalt. må prøve jeg også nå.. hjemme alene og kjeder meg,... så da får jeg teste.. :D

Gleder meg til rapport!!! ;)

senorita 09-02-11 20:35

skal få rapport og bilde!! :D står i ovnen her nå.. :D fort gjort!

senorita 09-02-11 20:47

hmm.. den satt fast i bakepapiret.. og min smakte litt eggete, men ikke svampete.

og jeg syns den minte meg om de her oopsi rolls, for dem som har smakt dem.. ikke mye som minte meg om loff, men de var ikke så ille i smak da :) Men må skrapes av, så får ikke spist det med noe på :p Bilde ble ikke noe av, siden den ikke såg ut, etter å ha skrapet den av :P

Kitt 09-02-11 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1025718)
hmm.. den satt fast i bakepapiret.. og min smakte litt eggete, men ikke svampete.

og jeg syns den minte meg om de her oopsi rolls, for dem som har smakt dem.. ikke mye som minte meg om loff, men de var ikke så ille i smak da :) Men må skrapes av, så får ikke spist det med noe på :p Bilde ble ikke noe av, siden den ikke såg ut, etter å ha skrapet den av :P

Det er jo oppsie, bare uten osten!;)
Rart, min satt ikke fast i det hele tatt. Løsnet helt av seg selv og la seg pent på risten! Og jeg brukte billig Landlord bakepapir!:p

otika 09-02-11 21:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1025718)

Hmmm fulgte du oppskriften nøye ? skilte eggene og alt det der ? skjønner ikke hvorfor den sitter fast i bakepapiret,for min er like lett å ta av som vanlige bløtkakebunner ;)

Bruker man riktig størrelse på forma,så ser man faktisk melet inni bunnen,oopsi rolls har jeg prøvd en gang,og syns ikke dette er i nærheten,men det er meg da :) Jeg kan ikke gjøre alle til laks :D

senorita 09-02-11 21:08

ja jeg stivpisket egga og alt :| merkelig.. brukte springform og alt med vanlig bakepapir, snufs :p jaja.. kanskje det var fordi jeg brukte sukrin istedet for splenda? hms.. eneste jeg gjorde forskjellig :p

otika 09-02-11 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1025740)
ja jeg stivpisket egga og alt :| merkelig.. brukte springform og alt med vanlig bakepapir, snufs :p jaja.. kanskje det var fordi jeg brukte sukrin istedet for splenda? hms.. eneste jeg gjorde forskjellig :p

Kan ganske sikkert fortelle deg at sukrin er feilen :( all baksten min blir tull hvis jeg bruker sukrin.Skulle lage sjokolade muffins hvor alle skrøyt over hvor faste og fine de ble ,mine = en haug med smuler og tørre som fy...jeg ville prøvd en gang til uten søtning ;)

otika 09-02-11 21:20

Du stivpiska vel bare eggehvittene ???

senorita 09-02-11 21:32

ja seff, fulgte oppskriften helt, utenom jeg tok sukrin istedet for splenda... :| trodde ikke det sku gjøre så stor forskjell :P

otika 09-02-11 21:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1025763)
ja seff, fulgte oppskriften helt, utenom jeg tok sukrin istedet for splenda... :| trodde ikke det sku gjøre så stor forskjell :P

Nå har jeg ikke prøvd denne med sukrin,men alt annet jeg lager med det, blir katastrofe :mad: Trur ikke jeg gidder å prøvde den heller med annet enn splenda,for hos oss er den perfekt da :) Synd din ble ødelagt

otika 09-02-11 21:42

MEN : jeg prøvde oppskriften men hadde oppi 1 ts bakepulver,den ble totalt mislykket BARE pga bakepulveret ,bunnen ble kliss våt og toppen støvet ,som det gjør fra en pussemaskin :eek: Jeg kunne heller ikke skjønne at bakepulver kunne gjøre så mye galt hehe

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.