![]() |
Sitat:
Problemet med kunstig søtstoff er at folk er glad de har det... Kansje altfor glad? :snill: Jeg utfordrer herved alle - induksjon eller ei - til å leve 14 dager uten kunstig søtstoff! :cool: |
Sitat:
Sitat:
Gjentar - hvordan gjennomføre induksjon med kontrollert søtsug: http://diskusjon270.html/ |
Sitat:
Men jeg vet jo at vi reagerer svært annerledes og at alle må finne sin løsning. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Femte forsøk på å svare og holde meg til saken.
Det som hjalp meg var å spise meg veldig mett på tillatte ting. Selv om jeg kjente at jeg hadde lyst på noe var jeg i alle fall ikke sulten. Muskat |
Oi!!
:eek: Oi, for en respons! Nå ble jeg overrasket.. Mange gode forslag her. Bare det å få svar har motivert meg til å gi disse 14 dagene et tappert forsøk på å komme meg igjennom uten søtningsstoffer eller bær! (Jeg har ikke levd BARE på frukt. Har spist det til frokost og lunsj siden i vår, men middagen har vært normal med kjøtt og grønnsaker. Kuttet poteten, pastaen og risen for lenge siden. Har ikke gått ned pga for mye sjokolade og snop om kveldene..) Dette skal nok gå bra! Tusen takk skal dere ha! Jeg har ingen problemer med å leve på masse proteiner, er bare litt vanskelig med lunsj. Men jeg får heller ta meg litt tid om morgenen til å lage meg en god salat med mye lekkert i! -Tina-:)
|
Sitat:
Søtstoff skal være noe en tyr til når en er i ferd med å sprekke - en utvei. Ikke en del av det daglige kostholdet. Om søtstoff er en del av det daglige, så har en ingen alternativer når søtsuget blir ukontrollerbart. Sitat:
Sitat:
En får ikke varig forandring om en gjør ting slik en har gjort før. En blir ikke kvitt søtsug om en bare erstatter det søte med noe som ikke er "like" farlig. Sitat:
Når en spiser godt av rene og "lovlige" matvarer så føler en seg mett, og en blir ikke "nødt" til å hoppe på lystene sine. Kunstige søtstoff skal være fallskjermen - ikke daglig døyving av et søtbehov som ideellt sett ikke skal være der ;) Sitat:
|
Ok, jeg hører hva du sier HP, og er ikke enig, men vi kan ta det i en annen tråd enn i en tråd som ligger under Atkins.
Jeg er enig i det du skriver her: Sitat:
Men for en som går på Atkins induksjon (som jo denne tråden handler om), ikke får til å lage lunsj en dag, og ser at det blir fryktelig mange timer mellom måltidene. Er det da så feil å kjøpe en Atkinsbar? Ikke er det kunstige søtstoffer i den, og det står på at det er for alle fire faser. Skjønner at man kan bli forvirret, om man da får høre at man er "slave av egen søthunger". Hvor går grensen for når man er "avhengig" kontra å betrakte en bar eller shake som et lettvint måltid? |
Sitat:
MEN men jeg syns det er dumt å jevnlig erstatte måltider med en Atkins bar. Og det har folk veldig lett for å gjøre .... dessverre. De inneholder splenda og maltitol - og disse søtstoffene har min toleransegrense sunket for. Jeg tåler bare 1/4 nå jeg - heldigvis....:p Nå hadde det sikkert ikke stått fase 1 på de barene om Atkins hadde levd. Han var helt i mot slike ting på Induksjon..... men det er også en annen historie.....:o |
Sitat:
Sitat:
|
Regner med det var Atkins induksjon, i.o.m. tråden ble lagt under Atkins.
Egentlig smart å starte med 14 dagers avvenning. For det høres ikke så voldsomt ut. Er det noen sånn 14 dagers fase på ketolysekuren mon tro - husker ikke helt? (Har lånt bort boka mi). Jeg har selv planlagt 14 dager ketose nå. Fordi da er terskelen for å starte lavere enn om jeg hadde sagt to måneder. Selv om det sikkert er nyttig med noen måneder... |
Sitat:
Poeng nr.2 er når du først virkelig har lyst på et eple,druer eller appelsin,spiser du istedet bringebær eller jordbær med krem på for å bli mett.(eller blåbær ,rips bjørnebær) men prøv å holde ut lengst mulig. For min del har jeg funnet ut at jeg må holde meg helt unna sjokolade,for det ødela alt for meg,og vet at klarer jeg 14 dager,går det greit. Så kanskje er det på samme måte med frukt for deg. Det er vel verdt et forsøk???? PS:bærene finner du i frysedisken på REMA og diverse andre butikker |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10. |