![]() |
Sv: Statens kostholdsråd - HA!
Rapporten som ligger til grunn for Nasjonalt råd for ernæring sier blant annet følgende:
"There is no justification for the recommendations of very low carbohydrate diets in persons with diabetes (see recommendation for fat) - grade b" (jvb:grade a er mest pålitelig) (side 379) Så her er det bare å justere insulinpumpa og hive seg over kneippen^w neinei grovbrødet :) |
Sitat:
"Max 500g grått kjøtt i uken":D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Se alle kommentarene under artiklen. Må jammen meg si det ikke er mange som er enige med de offisielle rådene. hehe
go lchf! |
Sitat:
|
|
Godt sagt Deanna !!
|
Dette forklarer kanskje litt?! Vi går ikke framover, vi går bakover! :rulleøyne
|
Sitat:
|
Rofl!!!
|
Sitat:
"Det er ikke riktig at kreft bare øker og øker. Men kreft, som så mange andre kroniske sykdommer, øker med økende alder. Derfor blir det også flere tilfeller på grunn av flere eldre. Men vi ser at både hyppigheten og dødeligheten av viktige krefttyper er nedadgående hos middelaldrende. Dessuten oppdager vi jo flere tilfeller enn før, fordi vi screener blant annet for brystkreft. Det har også betydning. Vi har dårligere tallgrunnlag for diabetes. Men her har nok vektoppgangen i befolkningen mye å si. Og for hjerte- og karsykdommer har det jo vært en formidabel bedring, sier Meyer." Jeg leste en plass at det er flere som dør av diabetes enn av hjerte- og karsykdommer nå! Jeg vet ikke om det stemmer, men i så fall kan det ikke være langt unna. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15. |