Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Melkeproteiner = synderen? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40083)

Photobscura 02-02-11 17:10

Sv: Melkeproteiner = synderen?

Har jeg linket til en blogg? :confused:

Rin 02-02-11 17:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dexter (Innlegg 1015880)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1017962)
Hvilken blogg?
Og er det snakk om hvilken som helst kvinne i hvilken som helst størrelse og på hvilket som helst aktivitetsnivå? Om ikke: Et dårlig råd! Nå må folk slutte å anta at man helt uavhengig av diverse faktorer kan gi råd om direkte antall kalorier, altså!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 1018475)
Bloggen du selv linket til. Det er hun selv som skriver det. Jeg er enig i at å si et tall som skal gjelde for alle kvinner uansett høyde og kroppsbygning er ugrundig arbeid.

Sånn. Annika Dahlqvist sin blogg, som Dexter linket til, ikke Photobscura. :) Det med kaloriene nevnes kun som en slags absolutt siste løsning, og jeg oppfatter fra hvordan det formuleres at hun mener 1300 er absolutt laveste grense for kvinner. Jeg synes ikke det ser ut som om hun anbefaler det - hun foreslår jo heller å være fornøyd med kroppen slik den er, dersom riktig kost ikke gjør susen i seg selv. :cool:

Photobscura 02-02-11 17:41

Da er jeg med! Takk for utfyllende infor, 157cm!

Dexter 12-03-11 17:00

Okei, nå har jeg forsket og prøvd ut litt.

Melkeproteiner er nok uten tvil en årsak, og jeg opplevde en form for abstinenser og et sug etter ost da jeg sluttet med det. (Hakket over bare å ha veldig lyst på) Vekten gitt muligens litt ned, men strittet imot.

Men annen ting som jeg ærlig talt helt hadde glemt av var at jeg drakk mye Pepsi Max. Da jeg så en kommentar her på forumet om at kunstig søtning kunne lagre væske i kroppen fikk jeg en liten "aha-opplevelse" og kuttet ut hele Maxen.

Abstinensene jeg fikk da jeg kuttet ut ost var visst bare smågutten i forhold til dette. Jeg har vært uttafor og hatt et kraftig sug i nesten en hel uke nå, og de to første dagene forsvant litt over en kilo ut som væske.
Nå er fire kilo borte inkludert den literen med væske, og det er nesten som at kroppen har våknet fra dvalen den har vært i de siste årene :)

Jeg har lest mye om aspartam, men merkelig nok aldri sett noe om eventuell avhengighet. Mulig jeg var i fornektelse og ubevisst overså det?

Uansett blir det spennende og se om ting virkelig løsner nå :)

-Dexter

ada-emilie 12-03-11 17:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dexter (Innlegg 1054316)
Okei, nå har jeg forsket og prøvd ut litt.

Melkeproteiner er nok uten tvil en årsak, og jeg opplevde en form for abstinenser og et sug etter ost da jeg sluttet med det. (Hakket over bare å ha veldig lyst på) Vekten gitt muligens litt ned, men strittet imot.

Men annen ting som jeg ærlig talt helt hadde glemt av var at jeg drakk mye Pepsi Max. Da jeg så en kommentar her på forumet om at kunstig søtning kunne lagre væske i kroppen fikk jeg en liten "aha-opplevelse" og kuttet ut hele Maxen.

Abstinensene jeg fikk da jeg kuttet ut ost var visst bare smågutten i forhold til dette. Jeg har vært uttafor og hatt et kraftig sug i nesten en hel uke nå, og de to første dagene forsvant litt over en kilo ut som væske.
Nå er fire kilo borte inkludert den literen med væske, og det er nesten som at kroppen har våknet fra dvalen den har vært i de siste årene :)

Jeg har lest mye om aspartam, men merkelig nok aldri sett noe om eventuell avhengighet. Mulig jeg var i fornektelse og ubevisst overså det?

Uansett blir det spennende og se om ting virkelig løsner nå :)

-Dexter

Wow! Så bra du fant ut av det da! Og takk for at du deler det med andre her.

Photobscura 12-03-11 17:09

Så bra! :heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.