![]() |
Sv: Maltitol
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Nå frister det Nesten ikke å prøve, hihihi:) |
Sitat:
|
Sitat:
Finnes også mange gode oppskrifter på muffins her inne. Dem synes jeg er virkelig gode. Spess dem med mandelmel, egg, sukrinmelis+natreen, 2 ss kakao også husker jeg ikke helt alt. Men der er som regel karboinnholdet pr muffins mellom 1 og 2. |
Sitat:
|
Vil gjerne be maltitol om å ryke- og reise. Aldri igjen. Porselet har aldri vore so varmt so lenge i strekk før.
|
Jeg er heldig og tåler ganske mye maltitol. Kan fint spise en hel plate cavalier-sjokolade, men da blir det litt rumling og luft i magen, så det er ikke noe jeg gjør før jobb. :P Men ingenting i nærheten av det dere snakker om! Heldigvis, for cavalier sjokoladen er en gudegave.
|
ka e deres taker om fribol søtning? e da ok?
i tillfelle kan du kjøpe fribol vingummi, på enkelte apotek... dei e kjempe gode.. elller ka me eldorado sin gele? den e uten tilsatt sukker... trur den har 2 karbo per 100 gram.. e den ok? |
Fribol er ikke dumt, i små mengder. Pass på, de kan gi samme reaksjon som maltitol. Er det aspartam i eldorados gele blir det lite karber og dermed ok. Sunt er det dog ikke:) Men litt takler vel kroppen om den ikke stappes full av medisiner, tobbak og alkohol i tillegg;)
|
Sitat:
Gelantin fra svin, fargestoff e163, surhetsregulerende middel e296, aroma og søtstoff. e 951, e950. tilsatt godkjent søtstoff. Energi 29 kj (7 kcal) protein 1,5 karbohydrat 0,2 - hvor av sukkerarter 0,0 fett 0,0 kostfiber 0,0 natrium 0,0 |
En pakke hva? Navn? Rart det ikke står oppgitt type søtstoff.
|
Sitat:
|
Dette er sånt godteri jeg spiser hvis jeg har antydning til forstoppelse eller føler meg litt "bloted" ;) Det gir en god gjennomlufting av systemet ;)
|
Sitat:
|
Nå har jeg kjøpt sukkerfri sjokolade:D Blir spennende å se på lørdag hvordan jeg reagerer.. håper jeg tåler det ganske bra :)
|
Sitat:
Dette forstår jeg ikke. Etter å ha forsøkt å lese meg opp på dette på alle mulige sider, der det også har vært fagfolk som har svart, så har det (til tross for en del forvirring og påståelighet blant normale forumbrukere) vært en gjennomgående oppfatning at: Maltitol tas delvis (og sakte) opp i tynntarmen, mens en del passerer til tykktarmen. Nå er dette vel og bra for fedon-tilhengere, og for de som vil passe blodsukkeret sitt, men jeg er opptatt av å holde meg strengt i ketose en periode. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan si at det taes opp i tynntarmen og andre ikke. Det dreier seg jo om fakta. http://www.mendosa.com/netcarbs |
Sitat:
|
Jeg reagerer ikke på cloetta sin sukkerfrie sjokolade, men cavalier sin kan jeg ikke ta en bit av engang uten at det begynner å rumle, så jeg holder meg til cloetta de få gangene jeg spiser noe godt :P Så er den så god og ;)
|
Aha, ja jeg var helt i himmelen da jeg spiste en hel plate fra sukkerfritt i helgen (75g) uten å merke noe mageproblemer. Men jeg har rotet bort ketosticksa siden jeg er veldig god på å ligge på max 15g om dagen, har holdt på et halvår med bare enkelte pauser (jul o.l.)
Hva bruker dere for å måle blodsukkeret? Noe slikt som diabetikere bruker? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10. |