![]() |
Sv: Kreft og LCHF-ketose
Sitat:
|
Sitat:
Som Megvel sier: Hard steking av mat gir akrylamid som er kreftfremkallende. Allikevel vil jeg tro at jo renere mat man spiser, jo mindre vil dette ha innvirkning på oss. Kroppen trenger jo ikke i tillegg stresses med kunstige tilsetningsstoffer og bivirkninger av høyt blodsukker/insulin som høykarberne sliter med. Sitat:
Så kreft er nok ikke av nyere tid, nei. |
-----
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk for alle svar, men i dag kom det jo nye rettningslinjer fra Statens ernæringsråd: mindre rødt kjøtt- 2-3 x pr. uke. De viser til forskning, sier at det er usunt, men heviser ikke til noen kilder, rapporter vi kan lese.
Noen som har lest? |
Sitat:
|
Sitat:
Annet punkt, mine elste i familien kaller kreft for gamelmans syka, for det var det de kalte det før i tiden.. altså før kreft ble noe man snakket om, var veldig tabubelagt og derfor kan det vel virke som om det ikke fantes før i tiden. My 5 cents.. |
Sitat:
Det finnes to typer celler: prokaryoter og eukaryoter. Veldig forenklet er prokaryoter primitive celler som får det aller meste av energien sin via oksidering av lettforbrennelige stoffer (glukose) på cellens overflate, mens eukaryoter er mer komplekse celler alá de vi er bygget opp av. Disse kan forbrenne en lang rekke stoffer, deriblandt fettsyrer og glukose, både med og uten tilstedeværelsen av oksygen (aerob og anaerob forbrenning). De aller fleste kreftceller er celler som har "gått tilbake et nivå" mot en mer primitiv funksjon, og oppfører seg veldig likt prokaryoter i det at de bare kan bruke glukose som energi. Kilden til dette er Lutz: "Bedre uten Brød" via min tvilsomme hukommelse. Lutz skriver også endel om hva som kan synes å forårsake kreft, blandt annet de ekstreme påkjenningene på cellene fra kronisk høye insulinnivåer (samt alle de andre hormonene som blir grovt forstyrret i denne tilstanden). I tillegg bør dette med oksidasjon nevnes. Vi har alle hørt at antoksidanter er bra og forebygger kreft. Flere har nok fått med seg at antioksidanter gjør dette ved å nøytralisere frie radikaler. Det helsemyndighetene ikke finner det for godt å informere folk om er at frie radikaler produseres i hopetall under karbohydrat-forbrenning (oksidering av glukose) mens mettet fett er det eneste næringsstoffet som ikke engang kan oksideres. I følge Myndighetens egen propaganda vil typisk lavkarbo-kost med oksiderings-immunt mettet fett og bær og grønt stappet med antioksidanter være selve oppskriften mot kreft. Myndigheter og fakta har dog aldri vært spesielt gode venner, så det er vel ikke lenge før vi hører dem påstå at lavkarbo øker risikoen for å omkomme i flyulykker på bakgrunn av en eller annen vag misstolking av en "observational study". :rolleyes: |
Står litt om rødt kjøtt og kreft med utgangspunkt i de nye kostholdsrådene her:
http://ramblingsofacarnivore.blogspo...-rdt-kjtt.html Håper det er interessant |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
En kilde |
Jeg har hatt kreft, er frisk nå, men jeg tror og håper at lavkarbokosthold allikevel er det riktige for meg. Jeg har jo bedre helse nå som jeg er lettere og bedre trent.
Av noe skal de fleste dø, det er ingen som har overlevd enda, og så lenge jeg klarer å holde meg frisk i kroppen og klar i hodet, så synes jeg det er det viktigste. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18. |