![]() |
Sv: Rastløse bein?
Sitat:
Kanskje fordi du drikker mer vann enn det du gjorde tidligere?? På helsekosten har de magnesium som tas snarere og lettere opp i kroppen enn den de har på apoteket.. noe med aminosyrer?? :confused: Ikke spør hvorfor og hvordan, har ikke peiling jeg. Det var dama på helsekosten som sa det. Og alt annet hun har anbefalt meg har funket så jeg tviler ikke på henne. Klippet fra lommelegen. Sitat:
|
HER står også litt om magnesium..
|
Sitat:
Hadde natt nr. 2 uten rykninger.:D 400 mg. er muligens det som skal til. Får vente og se :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Eller snakker du om disse innsovningsrykningene de fleste har en eller annen gang? |
Sitat:
|
En slektning av meg opplevde dette med kramper i leggene når hun hadde lagt seg bare når hun drakk te sent på dagen eller på kvelden. Etter at hun gikk over til nype-te var problemet løst.
|
[quote=Kitt;1010381]At tidligere traumer gir Restless legs???
Eller snakker du om disse innsovningsrykningene de fleste har en eller annen gang?[/quote Jeg snakker ikke om legger spesielt. Man kan ha bortgjemte minner og følelser bak mange muskler. I leggene er det vanlig å ha sinne,- motstand. Innsovningsrykninger er normalt. Det skjer når man er i ferd med å sovne i bevissthetens overgang mellom det fysiske og astrale hvor det eteriske laget befinner seg. Man rykker til idet man gir slipp på kroppen og går inn i drømmeverdenen. Trådstarter selv må avgjøre om hun føler dette er rent fysisk eller er knyttet til følelser. Det er jo også mulig å høre med en nervespesialist om det er det som passer. |
Sitat:
|
vel tror ikke det her har med psykologisk å gjøre.. merkelig så mange lavkarbere får dette da? :P
Jeg hadde aldri noe sånt før jeg la om til lavkarbo.. men ja, drikker jo mer vann da.. |
Innsovningsrykningene var enorme i starten av kostholdsendringen - så voldsomme at sambo holdt på å le seg ihjel (slemme mannen... ;) )
Men krampene har jeg alltid hatt. Har også påvist kraftig underskudd av magnesium, b12 og folat også rett før kostholdsendring så det var nok årsaken tidligere. Nå får vi se på resultat av blodprøver på torsdag om jeg fremdeles ligger lavt - til tross for tilskudd :) Så bra at det har hjulpet å øke på med magnesium! Da håper vi på mange gode sove-netter så du kan få litt mer energi og overskudd i hverdagen :) |
[quote=ada-emilie;1010510]
Sitat:
Sitat:
|
Nå har jeg sovnet godt på 5 natten, og sovet hele natten for første gang på mange måneder !!! Jippi !! :D
|
Sitat:
:heia:jeg er veldig glad på dine vegne! Søvn er kjempeviktig! |
Sitat:
I natt sovnet jeg seint og da kjente jeg rykningene i beinet igjen. Ikke på langt nær så ille som før, men kanskje dosen må økes litt. Sovnet likevel og våknet ikke før klokka ringte......:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36. |