![]() |
Sv: Å fly som overvektig?
Sitat:
|
Sitat:
Det er ala slik på fly også. Men hvem skal plukke ut den/de som skal ut av heisen?? Er det den på 120 kilo som skal ut eller moren og to barn på maks 100 til sammen?? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Veldig vanlig i utlandet at den overvektige personen må betale for et ekstra sete.
Skjønner problemet, men det er litt trist også. Synes dere dette er diskriminering? Jeg klarer ikke å bli helt enig med meg selv hva jeg synes... |
Sitat:
Om jeg tar bussen og setter alle handleposene mine på setet ved siden av må jeg jo flytte dem om det blir fullt på bussen. Den regelen ser ikke ut til å gjelde gamle damer dog... |
Kunne ikke flyselskapene løst det med å instalere et par ekstra store seter da.
|
Sitat:
|
Sitat:
På de fleste langdistanseruter har flyselskapene allerede gjort det, helt foran i flyet. De kaller det førsteklasse :-) - |
Sitat:
Uansett...jeg reiser kun med SAS innenlands og til større hub'er. Fordi de har en gjennomgående bedre service og innstilling enn Norwegian. Men min erfaring er uansett at SAS er langt ifra så snille som du tilsier når det gjelder bagasje. Angående dette med vekt på passasjer/bagasje. Det har blitt foreslått at det innføres "Reisevekt". Det betyr at vekten til reisende passasjer blir lagt sammen med innsjekket bagasje. Overstiger den det angitte maksimum, må en betale gebyr. Et høyst interessant, men også provoserende tiltak. Det er vanskelig å finne en løsning som er rettferdig og samtidig politisk korrekt, så jeg tror dette vil være et evig dilemma for flyselskapene. Det jeg derimot er 100% enig i, er at dersom en person er såpass bred over rompa at han/hun tar opp 1 1/2 - 2 seter, så bør en betale for 2 seter! |
Om man tar opp 2 seter burde man kanskje betale for en voksen og et barn feks.. å betale for 2 voksne ville jo vært horribelt.. Barn reiser jo rimelig billig, men de tar jo et helt sete likevel!
Men ja, jeg syns at om man trenger to seter, så må man betale for det. Ellers taper dem jo på det ene setet som ikke dem får betalt for.. Jeg har lurt lenge på hvordan skikkelig feite folk får på seg beltet. Jeg er ikke kjempesvær men jeg sliter med beltet.. og sliter med å ta ned bordet foran.. Så hvordan folk som er 40 kg mer enn meg har det.. vil jeg ikke tenke på engang :S |
Helt ærlig:
Er man så bred over baken at man ikke får plass i ett sete, så bør man faktisk betale for to. Flyselskapet baserer seg på en "normal", hvilket jo er logisk. Å øke "normalen" vil jo faktisk si at det er helt greit å være feit?? Jeg kaller overhodet ikke dette diskriminering, like lite som jeg synes det er diskriminerende å ikke fåplass til ræva mi i en karusell på tivoli. Det finnes andre reisemåter enn fly, og om man vil fly ofte, er kanskje dette i seg selv en motiverende faktor til å faktisk gå ned i vekt. Det er vel heller ingen som kaller f.eks Toyota diskriminerende fordi de ikke har kommet med en egen bil med ekstra brede seter beregnet for ekstra brede mennesker? Når det kommer til den "Merkelige" regelen om overvekt på bagasje på en tjukkas ala meg selv vs en smalere person, finner jeg ikke dette merkelig. Igjen baserer flyselskapene seg på en snittvekt, og det er heller sjelden man finner et fly stappfullt av overvektige mennesker. Man finner folk som er både over og under snittet, og det totale avviket vil være minimalt. (forøvrig er jeg veldig glad i vognkortet til bilen, som påstår at jeg veier 75 kg ;)) Hva som derimot ER merkelig er at man veier bagasjen i god tid før man rekker innom tax-free ;) Her kan man jo handle med seg de mengder man klarer å dra med seg ombord i et fly, selv om håndbagasejn kanskje ikke får veie mer enn 5 kg. Men det er ved innsjekkingen :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Noe å tenke på... hehe:D |
Sitat:
Veldig god idé! Og hvis man begynte å gå istedetfor å fly, ville de kanskje blitt enda smalere? Og tenk på hvor mange kcal man ville brukt opp på å svømme fra Norge til USA for eksempel. Jeg tror vi har funnet løsningen på overvektsproblematikken! - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg ville heller ha spasert til Hammerfest, da har du en mulighet til å rekke et par helgeturer i løpet av et år... :-) - |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18. |