![]() |
Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?
[quote=Tøsa!;1003162]Ja jeg vet det.
Men jeg har hørt at ketolyse er en diett = man bør ikke ha det som livsstil, bare bruke det til vektnedgang, og max 6 mnder i slengen. Det er vel det som står i ketolyse boka. Ev følges opp av lege etter 6 mnd hvis ikke jeg husker feil. Det er en diett for de som skal ned mye. Om om du ser på oppfølgerboka til Torkel "Etter slankekuren" er dette langt i fra en lavkarbobok. Skaldeman derimot kjører "Gi null" og en lavkarbolivsstil permanent. Det er forskjeller (f. eks i forhold til fettkilder og grønnsaker) i alle diettene, men alle hører inn under paraplyen "lavkarbo" som ganske enkelt betyr et redusert karbo inntak i forhold til vanlig kosthold. (Ihvertfall er det min tolkning:p) |
Carisma.....Joda.... litt dårlig formulert fra min side her.... beklager det.
Skjønner jo at det er sykdommen som gjør det der. Men generelt sett vil lavkarbo gi mindre melkesyre. |
Sitat:
|
Sitat:
Maten som dr Andersen foreskriver er glimrende. Ren, ubehandlet animalsk føde sammen med masse grønnsaker. Det er ingen grunn til at denne glimrende maten skulle bli farlig for deg etter 6 måneder. Heller tvert imot! - |
Sitat:
I såfall finnes det kanskje botemiddel, som høye doser av alle vitminer og mineraler, ginseng og rosenrot, og korte treningsøkter, max 40 minutter per dag, men med såpass høy intesistet at man kjenner det. Da vil kroppen forbruke en del stresshormoner, som den SKAL gjøre. Dette er bare funderinger fra min side, altså :) |
Sitat:
Under avsnittet "hvor lenge skal jeg være på ketolysekuren" (s 64) står det at etter 6 mnd. bør kolestrolverdiene sjekkes. Nyre og leverfunksjoner bør sjekkes hver 3 mnd. Han sier også at mange av pasientene hans har vært på kur i 1 år uten påviselig helseskade. |
Sitat:
Det overrasker meg ikke! Sier han noe om hvor lenge pasientene hans må være på kuren før de får påviselige helseskader? - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke meningen å kuppe - ble bare litt engasjert når jeg ser historier som ligner på min egen :) |
Sitat:
Vi skal bli friske, bare hiv deg på denne håranalysetråden.. eller et annet sted. Vi gir ikke opp!! :heia: Og jeg heier på deg!!! :heia: |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24. |