![]() |
Sv: En ting jeg lurer på ift rødt kjøtt/lite fiber.
Sitat:
|
Sitat:
Det er dersom man spiser mer enn 50g at det er fare for at inntaket hemmer absorpsjonen. |
Sitat:
"Fiber gir en metthetsfølelse og avhjelper tarmvirksomheten gjennom å binde væske." "I følge Nordic Nutrition Recommendations er maksimumsgrensen for kostfiberinntak 50g/dag. Høyere inntak kan hemme tarmens absorbsjon gjennom å binde næring og energi som følger med avføringen." Binde væske og så står det binde næring. Væske = næring? Er du med på tanken min? |
Sitat:
|
Sitat:
Røking og kreft henger sammen. Det ser også ut til at røking og Diabetes 2 henger sammen, i og med at en overveldende andel av diabetes2 passienter er røkere. Så kan man jo spørre seg og diabetesen er et resultat av røken, eller at røkere også har andre laster. |
Sitat:
Det er forsatt ikke noe næringsstoffer i brød (og poteter) som vi ikke kan få i oss uten å spise korn og stivelsesrik mat. |
Sitat:
Antall meter asfaltert vei og antall skilsmisser: Gjør asfalt at man skiller seg, eller er det en tilfeldig korrelasjon? Antall solgte iskrem i en måned og antall drukningsulykker: Drukner folk fordi de spiser is, eller er det flere som kjøper is fordi det er varmt og også flere som bader fordi det er varmt? Statistikk kan misbrukes! Korrelasjon er ikke det sammen som kausalitet. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nnja, nå er det vel større sannsynlighet for at det er sammenheng mellom røykere og diabetes 2 enn det er mellom rutete bukser og trafikkulykker;)
Røykere har kanskje høyere terksel for å mosjonere enn andre, på grunn av dårlig lungekapasitet. Mosjon gir bedre insulinfølsomhet. Voila, sammenheng mellom røyking og diabetes.:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Røyking er jo gift. Poteter kan erstattes, men det er heller ikke farlig å spise det. Mange vil oppleve å bli friskere av å kutte de ut, og alt for mange overvurderer nok poteter og brød, men å sammenligne det med røyk er jo feil. Poteter inneholder næringsstoffer, røyk inneholder giftstoffer. Jeg er ganske så overbevist om at lavkarbo er det sunneste altså, men jeg synes ikke ting må være så svart/hvitt. Man trenger ikke svartmale et karbohydratrikt kosthold heller. Mange som er dritsunne som spiser mye karbs. |
Sitat:
Man kan komme fram til det man vil. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tror aldri på EN studie, selv om media elsker å komme med sånne sjokkresultater rett som det er. Men det anbefales jo på mange hold. Jeg sier ikke at jeg tror det er riktig, for det er mange anbefalinger som er utdaterte og som enkelte nekter å kvitte seg med, men jeg bare spør da vettu. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
som skrevet over, fører morsjon til bedre insulinfølsomhet. derfor MÅ man ikke være overvektig for å få diabetes 2, man kan rett og slett være inaktiv. så klart fører inaktivitet for mange til overvekt, og derfor relaterer man ofte diabetes 2 til overvekt. ihvertfall dette jeg lærte i sykdomslære på skolen ;)
|
Sitat:
De har også bevist at folk som lite bacon er generelt sunnere enn folk som ikke spiser bacon. Observasjonsstudier er noe herk... De tenker ikke på at folk generelt tror at bacon er usunt og at de som går inn for å leve sunt som regel holder seg unna røyking, sukker - og bacon. Dessuten trener de mer. De som ikke bryr seg så mye om helsa spiser generelt mer bacon, men det er også flere som røyker og lemper innpå med sukker og de trener mindre. Hadde de gått like hardt ut mot brokkoli så hadde man kunnet "bevise" at brokkoli var usunt i en slik observasjonsstudie en stund etter. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hadde det vært tilfelle så hadde det vært mye mer dokumentasjon på at lavkarbo er det riktige. Jeg er for lavkarbo altså, men synes enkelte er så bastante. "Det JEG gjør er rett...." |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43. |