![]() |
Sv: Blodpris på fløte
Sitat:
|
Jeg tenkte på å ta ferga til danmark for å kjøpe, men det tar jo over et døgn tilbake. Men den langtidsholdbare fløten fra Sverige tålte å oppbevares litt i romtemperatur. Vet ikke helt hva de har av sånt i Danmark da..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Veit ikkje så mykje om mjølkeproteinintoleranse, men enzymar for laktosespalting får ein utan resept. I det minste gjorde ein det før, eg hadde ein periode eg måtte bruke det (men det beste var å berre halde seg unna heilt og haldent så tarmane fikk ro og fred).
|
Sitat:
Er jo ikke verre enn å gå på helsekost/apotek og spørre. |
Sitat:
|
Sitat:
|
|
Ingen som så ut til å gjøre noe for oss med kaseinintoleranse. Er ikke den siste reseptbelagt? Kom en pop-up der jeg måtte svare ja eller nei om jeg var helsepersonell, ettersom legemiddelet var reseptbelagt, da jeg trykket nei, så ble jeg dirigert vekk fra siden ...
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Her er iallefall erfaringene gode :D |
Så kult, det er veldig godt å høre at det virker til å ha effekt!
Ellers har jeg i mellomtida fått tips om akkurat det samme middelet av ei venninne som sliter litt med det samme som meg. Det blir nok ikke til at jeg kjøper det riktig ennå, for jeg har fortsatt tenkt å bare holde meg unna en stund til. Men jeg tenker på kanskje til påske, da jeg skal hjem til foreldrene mine. Mamma synes det er nok plunder med å lage mat (ikke fordi hun er mot kostholdet mitt, men fordi hun hater å lage mat :p) når jeg er hjemme, om jeg ikke kan spise meieriprodukter i tillegg :p. |
Sitat:
Det beste er vel kanskje å holde seg unna slike ting som kroppen ikke tåler - men Camomillamannen spiser sjelden de melkefrie alternativene jeg lager :( Han liker bedre mat med melk, og det andre blir stort sett bare kastet. Så da dette er virkelig gull for både ham og meg :) |
Jeg synes også fløte er dyrt ! Huff. Det går en del fløte altså. Og jeg oppdager til min irritasjon at det de fleste steder ikke går an å få andre størrelser enn den minste fløtekartongen. Det koster jo mellom 18 og 20 kroner for en slik liten en, og den varer til toppen to porsjoner eggemelk, og kanskje til middag. En stor kartong er vel på rundt 7 dl? Denne koster rundt 38 kroner. Så det er jo rimeligere med en slik en flere små. Men kartonger på 1 liter har jeg ikke sett noe sted??
Bruker vel to "store" hver uke .. Men er ikke helt sikker på om jeg tåler det faktisk ... får diare innimellom som jeg ikke er sikker på årsaken til |
Sitat:
|
Vist dere reagere på melkeproteinet vil jeg anbefale enzym produkter som inneholder dpp-iv. Kan kjøpes eks via nordiclabs i danmark.
|
Sitat:
Må høre med kinsarvik om de fører slikt. Er kumelkallergiker. Kan jeg spise det og pizza? Tror vi, trorvi??? Ellers vil jeg minne på at fløte kan fryses, i for eksempel isbitposer. Eller hele kartonger. Så om dere kommer over masse billig fløte og får det hjem kan det oppbevares! |
Sitat:
|
Sitat:
Aberet er jo at det er grisedyrt :(. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18. |