Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hva drikker dere til frokost/kvelds? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39361)

otika 13-01-11 19:04

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Frokosten min består av eggemelk med : 1 ts kakao,1 ts cocosa og bittelitt søtning oppi :D Mett,glad og fornøyd i maaaange timer etterpå

oppavsofaen 13-01-11 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1000859)
Legen sa at jeg skulle ta et glass rødvin eller to hver kveld og jeg gjør alltid det legen ber meg om. :p Men seriøst så har jeg lagt merke til at det som blir servert i et stettglass gir ro! Kanskje fordi man roer seg ned for å nyte?? Derfor har jeg begynt å lage iste av kamomillete som jeg serverer i stettglass på kveldene. Kan jo ikke drikke vin hver kveld.. :o :nei: Holder med annenhver! :lol:

Ja det er sant som du sier! Jeg finner ihvertfall roen med et glass vin, og rødvin er en av de få tingene jeg faktisk klarer å nyte.. Det er vel også litt fordi det overhode ikke er godt å styrte nedpå med rødvin..:smile: Men rødvin er jo ikke det billigste man kan få fatt i hjeller! Kanskje det ikke var så dumt å lage til en iste og servere i stettglass!!

Mankell 14-01-11 18:48

Jeg fyller ofte opp en tilbringer med vann og tilsetter forskjellige frosne bær for å få litt smak på vannet. Akkurat nå er jordbær favoritten. Har det alltid stående i kjøleskapet. Barna elsker det.

langaard 14-01-11 20:37

I kveld blir det vin:p

Manina 14-01-11 21:45

Jeg drikker vann før frokost og kaffe etterpå. Kan drikke te, men bar. Ellers utover dagen må jeg drikke varmt nå om vinteren; magen har ikke godt av kaldt da. Jeg drikker f.eks. urtete, eller til og med varmt vann. Suppe inneholder mye væske. Buljong som man kjøper kan inneholde noen ugunstige ting, les på innholdsfortegnelsen. :)

oliven83 20-01-11 21:56

Heisann,
Har funnet en te fra yogi tea som heter choco aztec spice. (organisk).
På pakken står det at den er laget av ; kakaoskall (65%), lakrisrot,kanel,johannesbrød,byggmalt,kardemomme,i ngefær,nellik,kenalekstrakt, vaniljeekstrakt,sort pepper, ingerfærolje,vanilje.
Men står ingenting annet.. :o kan man drikke denne på en ketolysekur? og hva er best å bruke som søtstoff i te og mat?

Takker og bukker :)

Sandra 21-01-11 11:14

Bedtime te fra Yogi tea er også god. Men puss tenna og gjør deg klar til å sove først...

Ellers har jeg av og til laget vann med kanelsmak.
Ha en kanelstang i en stor flaske med vann. La det stå i kjøleskapet i et døgn slik at smaken får trekke ut.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.