![]() |
Sitat:
|
Jupp! Takk for det. Var litt av hvert av oppskrifter der, ja :rodme: Må sette meg ordentlig inn i det. Blir fort litt matlei, har stort sett spist det samme i snart 4 uker..Dette hadde vært fin avveksling, og med eggesalat på :D Men vet ikke hvor mye majones som skal i oppskriftet her som ligger under "oppskrifter"..Hum.. :(
|
Sitat:
|
Har ikke regnet ut KH, men du trenger mye mer væske i disse.
Få høre hvordan det gikk da :) |
Okei, nå har jeg testet ut en variant av oppskriften, og denne ble kjempebra.
Best av alt: KUN 1.7 KH per rundstykke!!! :D 3 egg = 1.8 kh 5 rause ss rømme = 1.28 kh 45 gr smeltet smør = 0 kh 40 gr sesamfrø = 1.8 kh 2 ss linfrø = 0 kh 30 gr kruskakli = 6 kh 2 ss (8 gr) hvetekim = 2 kh 20 gram soyaprotein = 3.8 kh 2 ss solsikkekjerner = 2 kh 2 ts bakepulver = 0.1 kh / 12 stk = 1,7 kh per rundstykke KJEMPEGODE, akkurat passe myke :) Da kan jeg spise 2 - 3 stk hver dag :D Tjohoooo :p |
nam! ser dødsgode ut:D
hva blir prisen ca, på 12 rundstykker? er jo litt vesentlig det å.. |
Prisen? Det kan jo ikke bli særlig mye det. Det eneste som er dyrt (i norge) er jo soyaprotein... Resten (kruskakli, sesamfrø, linfrø, hvetekim og soyaflak) koster vel fra 6,- til 12,- kr cirka. Og du bruker jo ikke så mye av det så det holder til MANGE rundstykker... Soyaflak må du på helsekost å kjøpe, vet ikke hva det koster (kjøpte min i sverige), men som sagt, du bruker ikke mye! :)
|
Soyaflak er ikke dyrt. :)
|
Sitat:
Lykke til med å telle karber:cool: ;) :p :D Og om brødet er godt i tillegg....... da blir det ståhei om du bare får noen til å bake det. Skorpiabrødet er tungt,men det kan skjæres i tynne skiver som pumpernickel omtrent,men det smaker mye bedre. Men nå må jeg sove .LYKKE TIL!!! |
Sv: Rundstykker med 4 karber i hver
Sitat:
|
Ja, disse er lovlige på Lindberg og de fleste andre lavkarbo filosofier, inkl. Atkins og Ketolysekuren ! :)
|
Hm..... får dere rundstykke konsistens på disse? Jeg laget dem nå, men mine fløt utover og ble mer som polarbrød! Men smaken var god da! Var kanskje alt for bløt deig? Eller i grunn mer som ei røre da. Og når det ikke er gjær så skal de vel ikke heves??
|
Spørsmål Hva er "ketolyse bakemix" ?
Mulig dette havner i feil kategori/bås... jeg er litt ny på dette med tråder og alt dette her. Men... Takk til mange for fine, alternative oppskrifter. Hva er Ketolyse Bakemix? Hilsen Idun
|
Sv: Spørsmål Hva er "ketolyse bakemix" ?
Sitat:
Her er avansert søk : http://forum.lavkarbo.no/search.php |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11. |