Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Salte mandler (bilder) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38792)

sommermam 13-02-11 13:45

Sv: Salte mandler (bilder)

Nei , desverre gjør jeg ikke det .
Jeg vet jo hva som skjer om jeg spiser det , at jeg klør i hendene til jeg får sår..

I svangerskapene mine reagerte jeg ikke på nøtter . Kan love dere jeg har spist nok nøtter for resten av livet egentlig . :D:p

Supah 11-06-11 22:22

NAM. :sikle: Laget disse i dag.. :smile: Synd man ikke kan spise uendelig....

Imse 19-10-11 18:09

Dytter opp denne tråden jeg, det er jo ikke så hakkende lenge til jul! Og salte mandler er forøvrig godt året rundt!

TrineG 19-10-11 19:03

Oi.oi. Disse skal jeg lage ! Elsker salte mandler :D Dette blir iallefal en del av julesnopet mitt. + marsipan, hvis jeg får til. Må begynne å øve litt snart på litt av hvert :D

Dietta 19-10-11 19:12

Nam - nam - nam :D:D

Photobscura 19-10-11 19:36

Disse er faktisk alt for gode. Burde vært forbudt! :p

Yasi 20-10-11 11:56

Åå, dette fikk jeg så lyst på nå! :D Godt det snart er helg = mer tid til å stå på kjøkkenet. Jeg må bare huske å handle inn nok, slik at jeg slipper "forstyrrelser". Hehe ;)

Supah 01-11-11 18:14

Dette blir nok en ny julesnacks her i huset :smile: Veldig gode!

Alynna 01-11-11 22:13

Dette skal jeg lage! Skal teste å tilsette litt hickoryessens, siden jeg ikke har røkt maldonsalt, som Iset. Digresjon: hickoryessens er gull verdt for de som savner BBQ-saus, da kan man lage den selv uten sukker :P

Yrla 01-11-11 23:22

Jeg så for første gang tørr-rista mandler med åpent skall i store gjennomsiktige kvadratformede poser ved kassa på Spar. De kosta 49 tror jeg. Så gode ut.Jeg trodde først de var med lukket skall, men da jeg så nøye etter så jeg de var mye mer interessante enn som så.

Yrla 01-11-11 23:26

Jeg er lat og vil ha mat kjapt. Jeg bare skyller nøtter jeg har planlagt å spise under kaldt vann og strør på salt. Det er godt det også, dog ikke farlig godt:) Ristet med smør hadde jeg dånt, tror jeg. Så det tør jeg ikke. En fin måte å få unger til å spise nøtter da.

vaskeklut 25-11-11 17:53

Mine ble svidd, uten at jeg skjønner hvorfor:( Jeg fulgte jo oppskrifta! Men jeg brukte ikke varmluft eller hadde ovnen på gløtt når jeg tenker meg om... Kan det være feilen?:confused:

Sanney 27-11-11 18:22

mine ble også litt svidd, enda jeg hadde døra på gløtt og satte de lavere i ovna... tok dem ut før de ble altfor svidde, men de er jo ikke helt tørre.. brukte kanske for mye smør?

Bik 27-11-11 18:31

Jeg stekte ikke mine lengre enn 1 time. Tok de ut av ovnen å la de utover et kjøkkenpapir til de ble kalde. Ble veldig gode, sprøtt og fint skall og god smak :)

vaskeklut 27-11-11 23:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1257755)
Jeg stekte ikke mine lengre enn 1 time. Tok de ut av ovnen å la de utover et kjøkkenpapir til de ble kalde. Ble veldig gode, sprøtt og fint skall og god smak :)

Åh, da skal jeg forsøke dette i morra! :D

Trixie 27-12-11 18:41

Nå står min første porsjon salte mandler til tørking, gleder meg! :D Fikk en porsjon rett før jul og det gav mersmak! :p

kennygirl 27-12-11 23:24

Lagde dobbel porsjon av disse til mamma til jul og nå er de spist opp :p

siljesfremgang 08-01-12 13:54

Ganske ny på dette, men gud så gøy, og mye godt man kan spise. Noen som vil opplyse om hvor mye kh det er i mandler?

Bik 08-01-12 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av siljesfremgang (Innlegg 1279234)
Ganske ny på dette, men gud så gøy, og mye godt man kan spise. Noen som vil opplyse om hvor mye kh det er i mandler?

Det er 6,9 karber pr 100 g

Gerd 08-01-12 14:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av siljesfremgang (Innlegg 1279234)

karboinnhold i varer kan du sjekke her: www.matvareguiden.no
Og så står det på poser/pakker også :ja:

siljesfremgang 08-01-12 18:46

Takk folkens, tenkte jo med en gang etter at jeg hadde stilt spm at jeg kan jo bare se på pakken..;)

Ellers må jeg si at disse var fantastisk gode, neste gang skal det prøves med litt andre type nøtter og.. :D

Imse 11-11-12 16:29

Det er snart jul. Om noen lurer på hva de skal lage til juleknask;) Fin gave også!

Spinnerette 01-02-15 22:51

Fortjener en dytt, lagde en ny ladning i dag, med paprikapulver og salt. Herremin så innmari godt!

Spinnerette 01-02-15 22:52

Forøvrig har jeg også lagd med alt fra hasselnøtter til macademianøtter, ennå ikke kommet over en nøtt som ikke blir god saltet og bakt! ;)

Bønna200 03-02-15 17:33

Og denne tråden har jeg ikke oppdaget før nå! :cool: Dette må jeg prøve en dag. Salte mandler er jo sååå godt. :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.